Gå til innhold

Hvor blir det av spøkelsene da?

Anbefalte innlegg

De har ringt på døra i hele kveld. Jeg har ikke åpna. Faen til pakk. Det får holde at det er McDonalds og Subway på hvert forpulte gatehjørne, om vi ikke skal importere denne dritten også.

Så enig, så enig. Men bare vent til du får unger, så svelger du den kamelen også. Hårete og på tvers.

Så lenge mine egne unger er ute og tigger godteri den ene dagen i året, er jeg jo forplikta til å delta på moroa jeg også. ;)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• mariaflyfly

3

• eccoLise

3

• Angustia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest arbeidsro

Vi er ikke med, har utelyset slukket, så her har det ikke ringt på noen. Men jeg og 9-åringen var ute i stad for å hente 6-åringen borte i gata.

Og da traff vi på en gjeng med 6-7 14-15 årings gutter :-) De var så søte, tuslet rundt mellom husene uten maske, og tok dem på når de ringte på.

Ca halvparten av husene hadde utelyset slukket.

''Vi er ikke med, har utelyset slukket, så her har det ikke ringt på noen.''

Heldige du. Det der fungerer overhodet ikke her jeg bor. Har ikke bare ringer de på, men står og dundrer og dunker i dør og vegger i tillegg.

ShitDiddelyDo

Så enig, så enig. Men bare vent til du får unger, så svelger du den kamelen også. Hårete og på tvers.

Så lenge mine egne unger er ute og tigger godteri den ene dagen i året, er jeg jo forplikta til å delta på moroa jeg også. ;)

Puh. Jeg skal da ikke ha unger.

Men jeg forstår dere foreldre. Det er vanskelig å nekta barna en type moro de gleder seg til i lang tid, og som det er umulig å unngå. Vi som ikke vokste opp med dette reagerer på importen av det, men det går jo ikke an å forklare det til en seksåring.

Som med McDonalds er det over oss, og det er ingenting vi kan gjøre.

Heldige du. Det der fungerer overhodet ikke her jeg bor. Har ikke bare ringer de på, men står og dundrer og dunker i dør og vegger i tillegg.

Samme her og ingen har kostyme. Og så kaster de egg enten man åpner eller ikke.

Huff, det høres fælt ut. Glad de følger reglene her i området.

Søstera mi syntes jeg var kjempekjip. Hun spurte om dattera hennes kunne komme og gå halloween med våre barn. Men jeg sa at vi ikke feiret det, og at ikke ungene våre gikk halloween... Og da jeg sa at vi hadde lyset av og ikke åpnet hvis noen skulle finne på å ringe på, syntes hun vi var skikkelig snerpete og kjipe :-(

brilleslangen

her har det vært 11 unger. fordelt på 3 grupper. den ene gruppa med 3 avviste jeg totalt. sa jeg ikke hadde noe lyst til å gi dem noe i dag for de var her jo og fikk i går kveld... og da trodde jeg de gikk i går istedet for i dag, ikke at de tenkte gå begge dager. Men at siden de fikk av oss i går syntes jeg ikke noe om at de kom i dag igjen...

Og i den andre gruppa som besto av 4 grutter var det to gutter som også var her i går. de fikk riktignok det samme som resten av gruppa de var med i, men jeg gav også dem beskjed om at jeg ikke syntes noe om at de kom to dager...

det virket egentlig som om ungene forsto... Men jeg følte meg litt kjip..

Og jeg har bestemt meg for at hvis det neste år er noen som tyvstarter og går dagen før dagen, så avviser jeg dem på tyvstartdagen med beskjed om at de heller får komme igjen den dagen halloween er. For det er greit nok at ungene går tiggerrunden den ene dagen i året, men jeg liker ikke at ungene faktisk får lov å gjenta bedriften flere dager på rad...

Annonse

Håper på flere jeg også :-)

For 2 år siden ble det mye godteri på meg , men har lært litt og har ikke kjøpt inn så mye denne gangen:-).

Jeg tror det ble 5 grupper til slutt, kanskje 6. De fleste gruppene besto av to barn, men en gruppe hadde 4 barn.

Her kom det ingen. Min datter hadde gledet seg veldig til å gå, men nabojenta fikk ikke lov av foreldrene sine å gå. De hadde en liten sammenkomst der i stedetfor.

Synes det er rart at så mange har motforestillinger mot at ungene får ha det litt gøy.

På nyttårsaften derimot ringer det på hele tiden, da er det plutselig greit å tigge godteri.

Hit kom det _ingen_ i år, helt merkelig. Riktignok var vi borte et lite bel rundt barne-tv-tid, men det var nok av tid til å komme allikevel. Utelyset var på og godteskåla var klar, men altså ingen besøk...

Vi hadde "fest" her hjemme lørdag, så ungene har fått feiret Halloween selv da, ikke noe synd på dem. :-)

Her har de ringt på i en evighet selv om utelyset er slått av.

For første gang tenkte jeg jeg skulle sjekke om dolfolket har rett i at barna nå godt kan reglene og oppfører seg eksemplarisk og pent og bare ringer på til de som er med på feiringen. Vanligvis pleier jeg å stikke av på denne dagen, men ettersom jeg i dag har en oppgave å skrive så tok jeg sjansen og ble hjemme. Jeg kunne nok dog like gjerne stukket av og gjort noe annet, for ringeklokka er ikke stille lenge før det durer og durer igjen. Kan ikke akkurat kalle det arbeidsro.

Og ja, utelyset er slukket.

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha åpnet for de første og fortalt dem hva slukket utelys betyr. Sånt synes jeg foreldre skal ta på alvor, og forklare ungene.

Det er klart at man skal få velge selv om man vil være med på "leken" eller ei, her har rett og slett foreldrene svikta fullstendig! (Men da kan du også være trygg på at du bor i et område hvor det IKKE er DOL-folk i nabolaget! :-))

Her kom det ingen. Min datter hadde gledet seg veldig til å gå, men nabojenta fikk ikke lov av foreldrene sine å gå. De hadde en liten sammenkomst der i stedetfor.

Synes det er rart at så mange har motforestillinger mot at ungene får ha det litt gøy.

På nyttårsaften derimot ringer det på hele tiden, da er det plutselig greit å tigge godteri.

''Synes det er rart at så mange har motforestillinger mot at ungene får ha det litt gøy.

''

Det er vel ikke akkurat det at ungene har det gøy, som er problemet her. Problemet her er at dette er blitt en dag hvor det er blitt tillatt å drive med det rene hærverk. I de hus hvor utelyset er skrudd av går man ikke forbi, som i USA, nei da, man ringer på like fullt. Og får man ikke godis, så palmer man ned dører og vinduer med egg, og spruter postkasser fulle av ketchup. Og det er IKKE gøy, eller uskyldig moro. Og de ungene som kommer på døra i romjula sier pent takk for seg og tusler sin vei hvis de ikke får noe. Og da hadde Halloween også vært ok.

Annonse

''Synes det er rart at så mange har motforestillinger mot at ungene får ha det litt gøy.

''

Det er vel ikke akkurat det at ungene har det gøy, som er problemet her. Problemet her er at dette er blitt en dag hvor det er blitt tillatt å drive med det rene hærverk. I de hus hvor utelyset er skrudd av går man ikke forbi, som i USA, nei da, man ringer på like fullt. Og får man ikke godis, så palmer man ned dører og vinduer med egg, og spruter postkasser fulle av ketchup. Og det er IKKE gøy, eller uskyldig moro. Og de ungene som kommer på døra i romjula sier pent takk for seg og tusler sin vei hvis de ikke får noe. Og da hadde Halloween også vært ok.

Selvfølgelig er den slags oppførsel uakseptabel. Da må foreldrene på banen, og lære ungene å oppføre seg.

Selvfølgelig er den slags oppførsel uakseptabel. Da må foreldrene på banen, og lære ungene å oppføre seg.

''Da må foreldrene på banen''

Hvilke foreldre? Når ungene dukker opp på døra ikledd spøkelsesklær og svære masker ser man jo ikke hvem de er. Og i motsetning til Usa igjen, hvor foreldrene er med på moroa, er det her en kveld hvor man sender ungene alene ut for å terrorisere nabolaget.

Gjest arbeidsro

''På nyttårsaften derimot ringer det på hele tiden, da er det plutselig greit å tigge godteri.''

Det har jeg virkelig aldri vært borti. Er du seriøs nå?

''Da må foreldrene på banen''

Hvilke foreldre? Når ungene dukker opp på døra ikledd spøkelsesklær og svære masker ser man jo ikke hvem de er. Og i motsetning til Usa igjen, hvor foreldrene er med på moroa, er det her en kveld hvor man sender ungene alene ut for å terrorisere nabolaget.

Men på nyttårsaften er det OK med fyrverkeri, men det er ikke OK med atombomber...

Med vennlig hilsen

''På nyttårsaften derimot ringer det på hele tiden, da er det plutselig greit å tigge godteri.''

Det har jeg virkelig aldri vært borti. Er du seriøs nå?

Det kalles å gå julebukk, og er vanlig i store deler av landet.

Med vennlig hilsen

Jeg så masser av spøkelser og små rare monstre nede i gata, men det var bare et par stykker som våget seg hit opp. Det kan ha å gjøre med at vi for moro skyld handla inn bare knaskerøtter i fjor, hehe. Ryktene må ha gått, for de uteble som sagt i år. Synd for dem, for i år hadde vi ekte godis:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...