Gå til innhold

Sterilisering av kvinner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kan jeg spørre deg hvor lenge du måtte vente på operasjon fra du fikk henvisning fra fastlegen? Min fastlege er veldig negativ til sterilisering av kvinner, og hun sier at det blir lavt prioritert på sykehuset. Hun sier at mannen min burde steriliseres heller...

Det har hun kanksje rett i, men han vil ikke - så jeg ser vel for meg at det trolig blir meg som gjør det.

Men er det snakk om et år eller to på venteliste?

Gjest Kommer storken eller ikke

Kan jeg spørre deg hvor lenge du måtte vente på operasjon fra du fikk henvisning fra fastlegen? Min fastlege er veldig negativ til sterilisering av kvinner, og hun sier at det blir lavt prioritert på sykehuset. Hun sier at mannen min burde steriliseres heller...

Det har hun kanksje rett i, men han vil ikke - så jeg ser vel for meg at det trolig blir meg som gjør det.

Det er mange kvinner som mener at etter at kvinnen har stilt opp med svangerskap og fødsel, burde mannen kunne ta et par kjappe snitt og sterilisere seg. Selv er jeg svært skeptisk til sterilisering. Ingen vet hva fremtiden bringer. Bruker selv vanlig spiral og er kjempefornøy med det.

Gjest krekling

http://www.frittsykehusvalg.no/start/

Her ser du ventetid ved de forskjellige sykehusene.

http://www.frittsykehusvalg.no/start/

Her ser du ventetid ved de forskjellige sykehusene.

Takk, det var en informativ side :-)

Her står det 8 uker for utredning og 12 uker for innleggelse, altså totalt 20 uker.

Dette var jo betraktelig mindre enn det jeg har fått inntrykk av hos fastlegen min.

Må få snakket seriøst med mannen min igjen, og så må vi få bestemt oss for hva vi vil. Kondom er i alle fall ikke noe jeg vil holde på med i 10-15 år til :-(

Det er mange kvinner som mener at etter at kvinnen har stilt opp med svangerskap og fødsel, burde mannen kunne ta et par kjappe snitt og sterilisere seg. Selv er jeg svært skeptisk til sterilisering. Ingen vet hva fremtiden bringer. Bruker selv vanlig spiral og er kjempefornøy med det.

Har tre barn, og er snart 40 år. Har ingen planer om å få flere barn dersom jeg skulle bli skilt eller enke. Heller ikke dersom noen av barna skulle dø, ville jeg født flere barn nå, når jeg er såpass "gammel".

Gjest krekling

Her står det 8 uker for utredning og 12 uker for innleggelse, altså totalt 20 uker.

Dette var jo betraktelig mindre enn det jeg har fått inntrykk av hos fastlegen min.

Må få snakket seriøst med mannen min igjen, og så må vi få bestemt oss for hva vi vil. Kondom er i alle fall ikke noe jeg vil holde på med i 10-15 år til :-(

Jeg ble sterilisert da jeg var 39 år og det var en lettelse å slippe å tenke på prevensjon.

Annonse

Gjest Kommer storken eller ikke

Hva synes du om spiral da?

Hei :-)

Jeg var hos legen for dette nå i september, og skal steriliseres i morgen. Skjønner ikke holdningen til legen din!

Lykke til!

Det var grunnen hos oss også....... :-)

Hei :-)

Jeg var hos legen for dette nå i september, og skal steriliseres i morgen. Skjønner ikke holdningen til legen din!

Lykke til!

Oi, det gikk fort!!!!

Skal jammen få kommet meg til lege igjen, kun for det. Fikk inntrykk av at det sikkert tar to år før en blir prioritert...

Oi, det gikk fort!!!!

Skal jammen få kommet meg til lege igjen, kun for det. Fikk inntrykk av at det sikkert tar to år før en blir prioritert...

Ja, gjør det! Lykke til! Kjenner at jeg gruer meg bittelitt til i morgen, men det er jo bare tøys :-) Og vet at jeg ikke kommer til å angre. Har de barna jeg skal ha, og er ingen ungdom lenger......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...