Gå til innhold

Angst for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det begynt igjen...Jeg får med (u)jevne mellomrom angst for at jeg har blitt gravid.Det er ofte i perioder jeg ikke er helt i form fra før av.Nå,i tillegg er magen veldig urolig,så jeg får det for meg at det er "barnet som sparker".Jeg er ikke psykotisk eller noe,har vært det før så det er jeg sikker på.

Er det noen som har noen synspunkter på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne angsten for godt?Jeg har tatt graviditetstester før,men angsten kommer uansett tilbake,selv om jeg blir kvitt det meste av den "for denne gang".

Går forresten på p-sprøyte,men det hjelper ikke mye på angsten hvertfall,ingenting er jo 100% sikkert...

Blir veldig takknemelig for svar :)

Skrevet

Har du vært utsatt for seksuelle overgrep?

Nei

Skrevet

P-sprøyte er noe av det sikreste som finnes:

http://www.lommelegen.no/322070/p-sproyte

0 - 1% blir gravide. Det er svært lite. Omtrent som risikoen for at du vil få eggstokkreft og MYE mindre enn risikoen for at du får brystkreft i løpet av livet.

Mener ikke å skremme deg, altså. Men det er ikke SÅ lett å bli gravid :-)

Skrevet

Uroligheter i magen, som kan minne om babyspark, er helt normalt. Det har også jeg rett som det er - og jeg er ikke gravid.

Jeg tror du bare må godta at du av og til kan kjenne på en angst, og så si til deg selv at "Nei, jeg er ikke gravid, det er bare luft i magen min som romsterer. Jeg bruker en trygg prevensjon. Jeg er ikke gravid."

Skrevet

Hva skjer om du blir gravid?

Jeg er ikke helt klar for å få barn enda.Men jeg har jo lyst på barn etterhvert.Litt av grunnen til angsten kan også være at moren min ofte antyder at jeg ikke burde få barn.Hun sier det ikke rett ut,men jeg vet at det er det hun mener.

Skrevet

Uroligheter i magen, som kan minne om babyspark, er helt normalt. Det har også jeg rett som det er - og jeg er ikke gravid.

Jeg tror du bare må godta at du av og til kan kjenne på en angst, og så si til deg selv at "Nei, jeg er ikke gravid, det er bare luft i magen min som romsterer. Jeg bruker en trygg prevensjon. Jeg er ikke gravid."

Skal prøve på det :)

Skrevet

P-sprøyte er noe av det sikreste som finnes:

http://www.lommelegen.no/322070/p-sproyte

0 - 1% blir gravide. Det er svært lite. Omtrent som risikoen for at du vil få eggstokkreft og MYE mindre enn risikoen for at du får brystkreft i løpet av livet.

Mener ikke å skremme deg, altså. Men det er ikke SÅ lett å bli gravid :-)

takk for bra info,det roer meg litt ned :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...