Gå til innhold

Nei til pelsdyroppdrett

Anbefalte innlegg

Gjest Støtt dyrene!

Det er dessverre mange som lider i vårt velferdssamfunn men som sjelden blir hørt. Det er dyrene våre. Norske myndigheter prioriterer ikke dyrevern. Sittende regjering har i løpet av sine foreløpig 5 år ved makten ikke gjort noe for å bedre forholdene for dyr i Norge. Det er ikke bare pelsdyrene som sliter, men også dyr i industrielt dyrehold, forsøksdyr m.fl. Det er opp til oss alle hvordan dyrene våre har det. De har ingen egen stemme og ingen som ivaretar deres interresser hvis ikke vi gjør det.

Du kan påvirke myndighetene ved å si din mening:

http://www.dyrevern.no/kampanjer/pelsfri/hjelp_pelsdyrene/e-post_fortell_politikerne_hva_du_mener_om_pels

Det er Landbruks og matdepartementet som har ansvar for å ivareta dyrs interresser i Norge. De prioriterer landbruksøkonomien på bekostning av dyrene. De har heller ikke fulgt opp dyrevernloven som er tydelig på at dyrenes velferd ikke skal gå på bekostning av økonomiske hensyn.

http://www.lovdata.no/all/tl-20090619-097-001.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355512-nei-til-pelsdyroppdrett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Støtt dyrene!

Litt må ofres for at vi skal få varme klær her i kuldelandet.

Det var jo en klar holdning. Det er dessverre mennesker som deg som opprettholder slike næringer. Men jeg lurer på hva som gjør disse pelsene varmere enn pelser fra rev som har levd fritt i naturen siden du foretrekker oppdrettspels?

Jeg har aldri trengt pelsklær for å holde varmen og jeg er et aktivt friluftsmenneske. Det kan virke som at de mest frosne er rike mennesker som syns de ser fine ut med pels.

Det var jo en klar holdning. Det er dessverre mennesker som deg som opprettholder slike næringer. Men jeg lurer på hva som gjør disse pelsene varmere enn pelser fra rev som har levd fritt i naturen siden du foretrekker oppdrettspels?

Jeg har aldri trengt pelsklær for å holde varmen og jeg er et aktivt friluftsmenneske. Det kan virke som at de mest frosne er rike mennesker som syns de ser fine ut med pels.

Ingenting som en kvinne kun ikledd en pels foran peisen en kald vinterkveld.

Pels blir jo billigere når vi har oppdrett fremfor å fange ville dyr.

Annonse

Gjest Støtt dyrene!

Hvem i all verden kjøper pels i våre dager? Skjønner ikke at det er grunnlag for en slik industri i Norge.

I dagens VG står kjente personer frem med pelsen sin. Ellers er det visst motebransjen som fremmer bruken. For mange år siden var det nok mye manglende kunnskap om pelsdyrenes levekår men det burde jo være almennkunnskap nå.

Lenge siden du har vært i en klesbutikk?!?

Det er pels overalt, så det selger jo.

''Det er pels overalt, så det selger jo.''

Det er vel ikke ekte pels i de fleste klesbutikker? Nå er jeg ikke veldig ofte & inngående i klesbutikker (mangler shopping-genet), men...

''Det er pels overalt, så det selger jo.''

Det er vel ikke ekte pels i de fleste klesbutikker? Nå er jeg ikke veldig ofte & inngående i klesbutikker (mangler shopping-genet), men...

Nei hvis du går på h&m, cubus, bik bok osv så er det selvfølgelig ikke ekte :) Men beveger man seg i litt dyrere butikker så er det virkerlig pels overalt.

Nei hvis du går på h&m, cubus, bik bok osv så er det selvfølgelig ikke ekte :) Men beveger man seg i litt dyrere butikker så er det virkerlig pels overalt.

Ok,- skylder på mitt manglende gen - og at jeg ikke bor i noen stor by (og det er jeg forsåvidt glad for) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...