Gå til innhold

Hvordan se tykkere ut?

Anbefalte innlegg

Gjest tynn jente

Hadde en tråd tidligere hvor jeg lurte på hvordan jeg ble tykkere. Tror ikke det er oppnåelig nå på kort sikt.

Har pga sykdom gått noe ned i vekt. Liker ikke å ha fokus på det, selv om det er pga folk er bekymret for meg.

Hvordan kle meg så det ikke synes så tydelig?

Er det mulig å overbevise enkelte helsepersonell om at jeg ikke har spiseforstyrrelser? Når jeg sier at jeg er plaget med kvalme oppkast og problemer med å få i meg mat, så tolker de det som viljestyrt. Eller at jeg er hysterisk på noen måte. Kan de overbevises eller må jeg bare gi opp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355530-hvordan-se-tykkere-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tynn jente

Du kan jo si at du har en fysisk sykdom som gjør at du blir kvalm og kaster opp. Klestips: flere lag i forskelige lengder, for eks en lang skjorte og noe over som er kortere.

Takk for tipset. jobber med saken men vil gjerne gå i noe som jeg føler meg komfortabel med også. Føler meg ikke så bra om jeg skal gå rundt med klær som overhodet ikke matcher. Kanskje jeg bør kontakte en personlig shopper?

Gjest tynn jente

Du kan jo si at du har en fysisk sykdom som gjør at du blir kvalm og kaster opp. Klestips: flere lag i forskelige lengder, for eks en lang skjorte og noe over som er kortere.

De fleste vet at jeg har vært syk. Det har gått litt opp og ned for meg ang sykdom. Men jeg føler meg ikke så mye bedre ved å ha så mye fokus på det heller.

Det mest frustrerende er å ikke bli tatt på alvor av helsevesenet, når de tror at jeg har spiseforstyrrelser.

Annonse

Takk for tipset. jobber med saken men vil gjerne gå i noe som jeg føler meg komfortabel med også. Føler meg ikke så bra om jeg skal gå rundt med klær som overhodet ikke matcher. Kanskje jeg bør kontakte en personlig shopper?

Ja, hvis du har råd til det så har sikkert en personlig shopper lurt. Det fins sånne stilanalyser også. Eller ta med deg ei venninne på shopping.

Ja, hvis du har råd til det så har sikkert en personlig shopper lurt. Det fins sånne stilanalyser også. Eller ta med deg ei venninne på shopping.

De fleste vet at jeg har vært syk. Det har gått litt opp og ned for meg ang sykdom. Men jeg føler meg ikke så mye bedre ved å ha så mye fokus på det heller.

Det mest frustrerende er å ikke bli tatt på alvor av helsevesenet, når de tror at jeg har spiseforstyrrelser.

Det fins andre årsaker til å være for tynn enn å ha anoreksi.

Det fins andre årsaker til å være for tynn enn å ha anoreksi.

Gjest var tynn........

Da jeg var ung var moren min så bekymret for meg fordi hun syntes jeg så så tynn ut, jeg mente jeg ikke var det, jeg veide på det minste 51 kg og var 160 høy/lav :D

Men hadde store pupper fra naturens side da, men var slank ellers.

Jeg følte meg tykk pga jeg hadde venninner som veide 43 kg.

Når jeg ser nå i ettertid så var nok årsaken til at jeg var så "slank" at jeg spiste dårlig,

jeg hadde dårlig råd og hadde kun råd til grandiosa og nudler, noe jeg egentlig ikek likte, så da spiste jeg lite. Brus hadde jeg heller ikke råd til :D

Men jeg ble så lei av maset til moren min at jeg begynte å hive i meg ostepop, smash og cola daglig...

Så nå kan jeg se langt etter de 51 kiloene...

Ser ut til at min nye mistrivselsvekt er 73 kg, kroppen tviholder på den :D

ER jeg heldig kan jeg komme til 71 :D

Mitt mål er å veie 63 kg... men det tar nok en tid :D

Men føler at 53 kg er for lite for meg.

Jeg har en kraftig beinbygning og ser for tynn ut om jeg går ned for mye.

(muskuløs type).

Gjest Åffår

Joggebukse under dongeribuksen feks, tverrstripete klær, lyse farger.

Husk at det er mange måter å ha spiseforstyrrelser på. Selv om du ikke er opptatt av å være tynn og ikke spiser pga FYSISK sykdom, så er det uansett en sf. Det at du ikke får i deg mat slik at du blir undervektig er en spiseforstyrrelse, selv om sf er en "bivirkning" av annen sykdom.

Annonse

Gjest tynn jente

Joggebukse under dongeribuksen feks, tverrstripete klær, lyse farger.

Husk at det er mange måter å ha spiseforstyrrelser på. Selv om du ikke er opptatt av å være tynn og ikke spiser pga FYSISK sykdom, så er det uansett en sf. Det at du ikke får i deg mat slik at du blir undervektig er en spiseforstyrrelse, selv om sf er en "bivirkning" av annen sykdom.

Men betyr det da at kreftpasienter og andre med kroniske sykdomer også har en sf? Hva er da definisjonen på spiseforstyrrelse?

Har ikke SF noe med enten kontrol over vekt, eller kontroll over livet forøvrig? At det handler om følelser? Kan ikke helt se at jeg har en spiseforstyrrelse slik kriteriene er for en sf

Gjest Åffår

Men betyr det da at kreftpasienter og andre med kroniske sykdomer også har en sf? Hva er da definisjonen på spiseforstyrrelse?

Har ikke SF noe med enten kontrol over vekt, eller kontroll over livet forøvrig? At det handler om følelser? Kan ikke helt se at jeg har en spiseforstyrrelse slik kriteriene er for en sf

Nei, innlegget mitt ble visst litt utydelig. Jeg tenker først og fremst på sykdommer som gjør at du vegrer deg for å spise.

Dersom du mister vekt som følge av fysisk sykdom der kroppen "spises opp" innvendig eller du kaster mye opp, som feks ved kreft. Er det ikke lengre snakk om en direkte spiseforstyrrelse.

Gjest Åffår

Nei, innlegget mitt ble visst litt utydelig. Jeg tenker først og fremst på sykdommer som gjør at du vegrer deg for å spise.

Dersom du mister vekt som følge av fysisk sykdom der kroppen "spises opp" innvendig eller du kaster mye opp, som feks ved kreft. Er det ikke lengre snakk om en direkte spiseforstyrrelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...