Gå til innhold

Kan dere anbefale meg en god krimbok?

Anbefalte innlegg

Gjest KaisaStina

Under disse forutsetningene:

Jeg er ute etter en bok som er lett å lese når en bare vil koble av fra studiebøker. Jeg klarer ikke noe sånn voldsomt frem -og tilbake i tid bok. det blir veldig forvirrende. Jeg bør også huske hva som hendte sist når jeg skal fortsette på boka.

Jeg vil lese realistisk krim. Har gått lei av Camilla Lackeberg hvor drapsmannen kan være en mann som kler seg ut som en kvinne og sender drapstrussler til seg selv. Jeg vil lese noe som det er sannsynlig kan skje i Norge (verden) Unni Lindell er vel også noe av det samme. Spennende men urealistisk

Jeg er ute etter gode beskrivelser og refleksjoner rundt mennesker. Jeg vil ikke høre om en fyr som etterforsker et drap, før jeg har blitt kjent med fyren. Men samtidig må det ikke bli for mye tankespinn så man sliter med å komme til selve plottet i boka.

Det bør ikke være alt for avansert språk heller.

jeg har lest alle bøkene til Indriason og kunne tenke meg noen tilsvarende bøker.

Er jeg veldig kravstor eller tror dere at det finnes krimbøker som innfrir mine forventninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355550-kan-dere-anbefale-meg-en-god-krimbok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

'' Jeg vil lese noe som det er sannsynlig kan skje i Norge (verden) Unni Lindell er vel også noe av det samme. Spennende men urealistisk

Jeg er ute etter gode beskrivelser og refleksjoner rundt mennesker. Jeg vil ikke høre om en fyr som etterforsker et drap, før jeg har blitt kjent med fyren. Men samtidig må det ikke bli for mye tankespinn så man sliter med å komme til selve plottet i boka.

Det bør ikke være alt for avansert språk heller.''

Du gjør det ikke lett...

Som allerede foreslått: Karin Fossum. Ellers så kan du sjekke ut Gunnar Staalesen og Jan Mehlum. Samt Fredrik Skagen.

Gjest KaisaStina

'' Jeg vil lese noe som det er sannsynlig kan skje i Norge (verden) Unni Lindell er vel også noe av det samme. Spennende men urealistisk

Det bør ikke være alt for avansert språk heller.''

Du gjør det ikke lett...

Som allerede foreslått: Karin Fossum. Ellers så kan du sjekke ut Gunnar Staalesen og Jan Mehlum. Samt Fredrik Skagen.

Leser Jan Mehlum nå. De bøkene er bra, men vil gjerne utvide reportoaret mitt..

Jeg har akkurat lånt noen bøker av Robert Crais, men har ikke begynt på dem enda. Av baksiden kan det virke som de oppfyller de kriteriene du stiller, i alle fall.

Ellers er jo Sue Graftons alfabetserie veldig grei, enkel og vittig i språket, lite tilbakeblikk og ikke så altfor forutsigbare løsninger.

Annonse

Gjest Elextra

Kanskje du finner noe her?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4443908

Jeg vil igjen anbefale "Kennedys hjerne", som jeg mener fyller en del av kriteriene dine, selv om den springer litt i tid, som du sier du misliker. Men den er ikke tung, har gode persons- og miljøskildringer og er til en viss grad realistisk.

Gjest KaisaStina

Kanskje du finner noe her?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4443908

Jeg vil igjen anbefale "Kennedys hjerne", som jeg mener fyller en del av kriteriene dine, selv om den springer litt i tid, som du sier du misliker. Men den er ikke tung, har gode persons- og miljøskildringer og er til en viss grad realistisk.

takk, skal søke på det:)

Gjest KaisaStina

Jeg har utrolig sansen for Håkan Nessers serie om Gunnar Barbarotti. Muligens det beste jeg har lest av krim.

Jeg har lest noen bøker av han før, hvor personene har rare navn og befinner seg på et fiktivt sted. Er det tilfelle her også?

Annonse

Gjest KaisaStina

Jo Nesbø! Ingen over, ingen ved siden :o)

Og Millennium-serien av Stieg Larsson.

Er også fan av Jo Nesbø. Er imponert over at noen klarer å både gjøre karriere som forfatter og musiker samtidig. Og i tillegg har en trygg utdannelse til å falle tilbake på.. Kan bli misunnelig av mindre.

ShitDiddelyDo

Jeg har lest noen bøker av han før, hvor personene har rare navn og befinner seg på et fiktivt sted. Er det tilfelle her også?

Nei, personene har normale navn.

Den forrige serien hans foregår i et fiktivt land, og karakterene har forferdelige navn. Jeg ramlet av denne grunnen av denne serien.

Dette er andre boller, og det hele foregår i Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...