Gå til innhold

Kan dere anbefale meg en god krimbok?

Anbefalte innlegg

Jeg likte godt bøkene til Kolbjørn Hauge (1926-200). Han var lillebror til Alfred hauge, som skrev "tunge" bøker. Kolbjørn hadde også en del god humor i krimbøkene sine. Bøkene er på nynorsk, om det er et minus for deg, men språket er bra.

Fortsetter under...

Gjest KaisaStina

Jeg likte godt bøkene til Kolbjørn Hauge (1926-200). Han var lillebror til Alfred hauge, som skrev "tunge" bøker. Kolbjørn hadde også en del god humor i krimbøkene sine. Bøkene er på nynorsk, om det er et minus for deg, men språket er bra.

Husker at jeg leste en bok hvor personene i boka snakket dialekt, jeg la fort fra meg den boka kan du si;)

Gjest Shira :o)

Har du lest Alfabetserien til Sue Grafton?

http://no.wikipedia.org/wiki/Sue_Grafton

Jeg vil tro disse innfrir endel av kravene dine.

''Sue Grafton, født 1940, amerikansk kriminalforfatter; kjent for en serie romaner med den kvinnelige detektiven Kinsey Millhone i hovedrollen. I klassisk kriminalromanstil rulles forbrytelsene langsomt opp, og bøkene kjennetegnes av solide intriger og gode person- og miljøskildringer. Den første, A is for Alibi, kom i 1982, og siden har Grafton latt titlene følge alfabetet, som hun rundt 2000 var kommet mot slutten i. De fleste av bøkene er oversatt til norsk.

''

http://www.snl.no/Sue_Grafton

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...