Gå til innhold

Hva bruker dere Twitter til?

Anbefalte innlegg

Har begynt å bruke Twitter men lurer på hva som er pointet.. Er det bare å sende ut et budskap for at andre skal plukke det opp? Sendte ut et budskap for et kvarter siden og det har tydeligvis ikke kommet noen flere meldinger etter det. Er det sånn det skal være eller hva er pointet?

Kan jeg legge ut bilder på Twitter også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355552-hva-bruker-dere-twitter-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Twitter er til for å snakke med folk. For å gjøre det må du følge de du er interessert i å høre fra eller snakke med, og de må følge deg tilbake hvis de skal se hva du skriver.

Du kan tenke på det litt som MSN, bare at det er mange som kan snakke med hverandre samtidig.

Gjest Frk Rosenkranz

Jeg opprettet twitterkonto men har ikke brukt den på leeeenge :D Er ingen jeg kjenner som twittrer, alle er opptatt nok med facebook og vi blir jo oppdatert nok der om vi ikke skal oppdateres på twitter og. men mange kjendiser som bruker twitter da :D

Jeg bruker Twitter til å holde meg oppdatert på saker jeg er interessert i.

Snakker ikke med noen der.

Jeg følger f.eks. :

Lokalavisen min

Kommunen min

Arbeidsplassen min

NRK Beta

Favorittartisten min (musikk)

Noen litteraturredaksjoner (aviser)

Forskning.no

Barack Obama

Noen bloggere jeg liker å følge med på.

Et par forfattere jeg liker, og som twitrer endel.

Fibernett-leverandøren min

NRK Filmpolitiet

Slik får jeg mange nyheter i løpet av dagen/uken ang. saker som interesserer meg. For meg er Twitter altså en nyhetskanal og ikke et skravlested.

Hvis noen skal se hva du sier, må du skaffe deg noen følgere :-)

Følger flere gode fagtidsskrift, universiteter og forskningsinstitusjoner.

Er overrasket over hvor bra twitter er (i motsetning til fb).

Google er heller ikke dum

Søkte etter "Flink hyggelig psykiater i Oslo"

. Fikk treff, og personen hadde til og med avtale. utrolig! Tror jeg gifter meg med Google snart:)

Når det gjelder å oversette noe til fremmedspråk så er Google translate glimrende

Annonse

Twitter er til for å snakke med folk. For å gjøre det må du følge de du er interessert i å høre fra eller snakke med, og de må følge deg tilbake hvis de skal se hva du skriver.

Du kan tenke på det litt som MSN, bare at det er mange som kan snakke med hverandre samtidig.

Men hvor er det folk twitrer på Twitter. Hvor er chatten?

Gjest KaisaStina

Logg inn og se på twitter.com. Hvis du følger noen folk eller organisasjoner, så vil du se oppdateringene deres der når du er logget inn.

Kan jeg lagre en organisasjon eller gruppe eller må jeg søke dem opp på nytt hver gang jeg er der inne?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan jeg lagre en organisasjon eller gruppe eller må jeg søke dem opp på nytt hver gang jeg er der inne?

Du søker den opp og trykker på "Follow" - så er det gjort inntil du evt blir lei og trykker på "Unfollow".

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen interessante grupper/nyhetsbrev innen psykisk helse og forskning?

Archives of General Psychiatry, Journal of Clinical Psychiatry, Psykologibloggen er eksempel.

Det finnes også fantastiske tidsskrift som dekker hele medisinen inkl psykiatri som JAMA, BMJ og New England Journal of Medicin.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...