Gå til innhold

Refleksjoner rundt gryende tenåring

Anbefalte innlegg

Junior er 12, 5 år og har forandret seg veldig siden i sommer.

Han har vokst noe enormt de siste måendende og jeg hører en dyp stemme som stadig sprekker opp i fistel

Fra være en blid gutt som var lett å vekke, møter jeg nå en som er vanskelig å få opp morgenen,og passelig sur og gretten. Påkledningen tar like lang tid nå som da han va 6 år, og er ikke favorittbuksa eller hettejakka ren blir han ennå mer sur.

Skolen er dødskjedlig, læreren velger alltid feil gymaktiviteter, og tar selvfølgelig bare hensyn til jentene. Dessuten er han så lettlært, i følge ham selv, at det er bare dumt å kaste bort tiden på skole når han kan sitte hjemme foran dataen.

Men når kvelden kommer er han så smørblid som bare det, og vil gjerne sitte i armkroken og kose seg. Jeg klarer ikke å få ham til sengs uten å mase så den jobben har storesøster overtatt. Hun jager ham resolutt opp på rommet og går han ikke frivllig truer hun med"bank", og da er det en som får farten opp og kommer seg fort i seng.

Puberteten er en tålmodighetsprøve men det går jo greit, i allefall foreløpig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355553-refleksjoner-rundt-gryende-ten%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melis35

Jeg klarer ikke å få ham til sengs uten å mase så den jobben har storesøster overtatt. Hun jager ham resolutt opp på rommet og går han ikke frivllig truer hun med"bank", og da er det en som får farten opp og kommer seg fort i seng.

Uffda *lol*

Jeg klarer ikke å få ham til sengs uten å mase så den jobben har storesøster overtatt. Hun jager ham resolutt opp på rommet og går han ikke frivllig truer hun med"bank", og da er det en som får farten opp og kommer seg fort i seng.

Uffda *lol*

Det går bare i et år til. Da kommer han til å si: "Bare prøv deg, så banker jeg deg i stedet"! Og kommer antagelig til både å mene det, og klare det.

Det går bare i et år til. Da kommer han til å si: "Bare prøv deg, så banker jeg deg i stedet"! Og kommer antagelig til både å mene det, og klare det.

Tviler litt på det, storesøster er 7 år eldre og særdeles sterk og veltrent:)

Annonse

''Men når kvelden kommer er han så smørblid som bare det, og vil gjerne sitte i armkroken og kose seg. ''

Nyt det mens du kan - snart er det over også ;-)

Ja, jeg nyter det. Det er bare på kveldstid rett før han skal legge seg at han kan tillate seg å være litt kosete, ellers er han for tøff:)

*holder fingrene i ørene og synger høyt*

Den overgangen fra kosete stor gutt til en som ser stygt på en hvis man såvidt rører ham kom fort... Han er stort sett snill og grei altså, ikke tverr og ekkel dagen lang - men kosen er slutt. Jeg håper den kommer tilbake rundt 20-års alderen... :-)

Den overgangen fra kosete stor gutt til en som ser stygt på en hvis man såvidt rører ham kom fort... Han er stort sett snill og grei altså, ikke tverr og ekkel dagen lang - men kosen er slutt. Jeg håper den kommer tilbake rundt 20-års alderen... :-)

Ja, jeg kjenner til de blikkene der - de kom fort, ja, selv om det fortsatt er rom for kos innimellom. Men det er nesten umulig for meg å forstå når kos og godord er passende, ja til og med ønsket, til de gangene det bare er ultrateit (med unntak for offentlige steder og venner og slikt *S*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...