Gå til innhold

Hva skal en tale inneholde og tørr jeg??

Anbefalte innlegg

Gjest Tale i selskap

Samboeren min har rund dag. Det skal holdes selskap og føler det forventes at jeg holder en liten tale til han. Jeg har aldri gjort det før, er litt av den typen som ikke liker å stå i forsamling å tale. Hvis jeg blir å holde tale, hvordan forholde seg, hva skal talen inneholde, begynnelse og slutt. Hva sir jeg? Tar i mot råd fra om dere har noe lurt til meg. Vi er ikke nyforelsket akkurat, har vært sammen i maaaange år og har barn. Livet vårt har vært preget av opp og nedturer som folk flest.

Fortsetter under...

Dette skal vel fortrinnsvis være et lystig lag, ergo bør man ikke akkurat legge seg på linja "Kjære landsmenn". :-)

Hvis det ikke er vanlig at du holder noen tale, så kan du jo starte med å si "Dette hadde du ikke venta deg, tenker jeg, og det hadde virkelig ikke jeg heller." For å bryte isen.

Trekk fram morsomme episoder, gjerne episoder andre i selskapet også har opplevd, fortell gjerne om noen tabber han har gjort (som er morsomme, vel og merke, ikke av typen "stønnet fram x'ens navn under orgasme" - det slår sjelden godt an...). Kan du vise fram gamle bilder pleier det også å være morsomt, og igjen - gjerne med selskapets deltakere på også.

Hvis du har lyst til å fortelle at han betyr mye for deg, så gjør det helt avslutningsvis. Og husk å gratulere med dagen! :-)

(Det er også mulig å skrive en sang som alle synger, men det kan bli kleint selv om man ikke akkurat må være Michael Jackson for å gjøre noe sånt. Dessuten er man helt avhengig av at flere kan å synge.)

Ellers er hovedreglen å forberede seg godt, og ikke minst huske på at selskapet neppe har glede av å bite hodet av deg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...