Gå til innhold

Foreldre på sydenfylla

Anbefalte innlegg

Nei, faktisk ikke:-)

Var på en slik av typen "på lokalet" for bare 2 uker siden, og der serverte de halve kopper kaffe m/t-skje om man ikke ba spesielt om noe annet. Og det gikk MYE kaffe, og kannene/brusflaskene med blankt innhold sto vakkert innved veggen.

;-)

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

15

• ShitDiddelyDo

11

• Dorthe

7

• laban

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bob Saget

Var på en slik av typen "på lokalet" for bare 2 uker siden, og der serverte de halve kopper kaffe m/t-skje om man ikke ba spesielt om noe annet. Og det gikk MYE kaffe, og kannene/brusflaskene med blankt innhold sto vakkert innved veggen.

;-)

Bra at det tydligvis finnes noen småsteder som ivaretar gode gamle tradisjoner fortsatt da :-)

Bra at det tydligvis finnes noen småsteder som ivaretar gode gamle tradisjoner fortsatt da :-)

;-)

Det er ikke så veldig annerledes på Hedmarken heller, var på en lokal-fest for et par måneder siden i "De dype skoger" og så akkurat det samme.

Så tradisjonene lever! (Og for ordens skyld: Det var ingen barn på noen av festene.)

He-he, nå har ikke jeg sagt hvorfor jeg ikke er frisk, da, så det kan jo være noen elementer her som gjør det umulig.

I tillegg har jeg barn i skolen, og sist - men ikke minst: Jeg er ikke rik.

:-)

Man behøver ikke å være rik for å reise på ferie. Jeg er rullestolbruker, ikke rik og har barn i skolen og enda har jeg klart å reise alene på ferie de siste årene.

Jeg var på Svalbard for et par uker siden på bluesfestival og hadde det kjempekult. Året før var jeg sju uker i USA og før det var jeg i Thailand, men da dro jeg ikke alene.

Gjest Bob Saget

;-)

Det er ikke så veldig annerledes på Hedmarken heller, var på en lokal-fest for et par måneder siden i "De dype skoger" og så akkurat det samme.

Så tradisjonene lever! (Og for ordens skyld: Det var ingen barn på noen av festene.)

Joda, det finnes fortsatt en viss hjemmebrentproduksjon, men både kunnskapen om fremstillingen og omfanget av bruken er på sterk retur, kontra 20-30 år siden. I byene er kulturen nesten utryddet.

Noe av årsaken er selvsagt at folk i dag, boende i verdens rikeste land, har råd til ekte saker.

Man behøver ikke å være rik for å reise på ferie. Jeg er rullestolbruker, ikke rik og har barn i skolen og enda har jeg klart å reise alene på ferie de siste årene.

Jeg var på Svalbard for et par uker siden på bluesfestival og hadde det kjempekult. Året før var jeg sju uker i USA og før det var jeg i Thailand, men da dro jeg ikke alene.

Jo, mine reiser til eksotiske steder krever mye mer penger enn jeg har/er villig til å bruke!

Dessuten vil det kreve laaaaang fri (som ikke mann og barn har), for jeg vil jo ikke reise uten dem.

Hva helsa angår, er jeg avhengig av kontinuerlig behandling pr nå, og i lang tid framover, i tillegg til at jeg har såvidt store smerter at det ikke er gøy periodevis.

Når jeg skal reise og ha en skikkelig ferie, skal jeg både være smertefri og behandlingsfri.

Kjempefint at du har tatt turene dine, men jeg tror livssituasjonen vår er veldig ulik. Jeg hadde f.eks. ikke reist bort i 7 uker hvis jeg ikke kunne ha med meg mine nærmeste.

Annonse

Joda, det finnes fortsatt en viss hjemmebrentproduksjon, men både kunnskapen om fremstillingen og omfanget av bruken er på sterk retur, kontra 20-30 år siden. I byene er kulturen nesten utryddet.

Noe av årsaken er selvsagt at folk i dag, boende i verdens rikeste land, har råd til ekte saker.

Ja, heldigvis kan de fleste gå på polet nå, og færre får skader av uren vare. For det var jo ikke _bare_ sundt det som kom ut av diverse apparater, for ikke å snakke om smuglerspriten. Usj!

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har heller ikke vært på danskebåten på 5 år (ganske nøyaktig), men da var det full pupp som alltid.

Noe av årsaken til at danskebåten er mindre fyllebefengt i dag enn før er vel at det har blitt dyrt der, og sånn sett er det billigere å stikke på guttetur til mer interessante byer rundt om i Europa.

Hvis du visste hvem jeg var med på den turen, hadde du skjønt hvorfor jeg befant meg der, hehe.

Du traff henne visst en gang før du sluttet å dra på harrytur ;o)

Jeg skal ikke røpe for mye, men "skål da!, ja skål ja!, da skåler vi dere!" slik om omtrent hver andre minutt. Gjøkredet (ser for meg at det må være skikkelig harry der), røyker med begge hender ;-)

Men hun var nå likevel ikke blandt de verste der da. Faktisk ganske rolig og jeg er imponert over hva den kroppen tåler av alkohol. Hadde det vært meg, måtte noen ha bært meg ut, slik jeg så noen ble.

Jo, mine reiser til eksotiske steder krever mye mer penger enn jeg har/er villig til å bruke!

Dessuten vil det kreve laaaaang fri (som ikke mann og barn har), for jeg vil jo ikke reise uten dem.

Hva helsa angår, er jeg avhengig av kontinuerlig behandling pr nå, og i lang tid framover, i tillegg til at jeg har såvidt store smerter at det ikke er gøy periodevis.

Når jeg skal reise og ha en skikkelig ferie, skal jeg både være smertefri og behandlingsfri.

Kjempefint at du har tatt turene dine, men jeg tror livssituasjonen vår er veldig ulik. Jeg hadde f.eks. ikke reist bort i 7 uker hvis jeg ikke kunne ha med meg mine nærmeste.

Da koster det penger hvis du har tenkt å ta med deg mann og barn. Da hadde ikke jeg hatt råd. Heldigvis er to av ungene voksne og kan se etter den minste og smerter har jeg under kontroll og har hatt det de seineste årene selv om jeg har havnet på sykehuset alle stedene jeg har vært på ferie de siste gangene ;o)

Gjest Bob Saget

Ja, heldigvis kan de fleste gå på polet nå, og færre får skader av uren vare. For det var jo ikke _bare_ sundt det som kom ut av diverse apparater, for ikke å snakke om smuglerspriten. Usj!

Fuselholdig 90% er ikke akkurat det meste for psyken nei..

Spritsmuglerene fjernet seg selv fra markedet med metanolen sin, og like greit er det.

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg var på Svalbard for et par uker siden''

Å Svaldbard er noe av det mest spennende jeg har vært med på. Følelsen når vi slo av motoren på snøscuteren, stillheten og den fantastiske naturen:-)

Da koster det penger hvis du har tenkt å ta med deg mann og barn. Da hadde ikke jeg hatt råd. Heldigvis er to av ungene voksne og kan se etter den minste og smerter har jeg under kontroll og har hatt det de seineste årene selv om jeg har havnet på sykehuset alle stedene jeg har vært på ferie de siste gangene ;o)

Ferie uten mann og barn blir litt meningsløst for meg, ja, så de må være med.

Og når jeg skal på ferie, skal jeg IKKE ligge på et eksotisk sykehus! :-)

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Den som opplevde e.g. Holger danske på 70-80 tallet vet hva det snakkes om. Etter Scandinaviean Star i 91 kom det vektere og andre "forstyrrende" elementer, som geleider de fulleste og mest bråkete vekk, samt at drikkingen til mannskapet opphørte. Båtene var som et vilt lovløst anarki, men fest på annenhver lugar, skrål og skrik, og musikk fra gettoblastere hele natta. Det du opplevde er garantert ikke et pust i vinden engang.

''Båtene var som et vilt lovløst anarki''

Ja, men det er slik det var her også. Det er ikke mulig å bli verre.

ShitDiddelyDo

Hvis du visste hvem jeg var med på den turen, hadde du skjønt hvorfor jeg befant meg der, hehe.

Du traff henne visst en gang før du sluttet å dra på harrytur ;o)

Jeg skal ikke røpe for mye, men "skål da!, ja skål ja!, da skåler vi dere!" slik om omtrent hver andre minutt. Gjøkredet (ser for meg at det må være skikkelig harry der), røyker med begge hender ;-)

Men hun var nå likevel ikke blandt de verste der da. Faktisk ganske rolig og jeg er imponert over hva den kroppen tåler av alkohol. Hadde det vært meg, måtte noen ha bært meg ut, slik jeg så noen ble.

Ah. Det er deg. Jeg har ikke forstått hvem du er. :)

Så det er fortsatt lov til å røyke inne på danskebåten? Antar at hun ikke drar noe sted med røykeforbud. Makan til skorstein har jeg ikke sett siden de gamle fabrikkene i Slemmestad slutta å pumpe ut røyk. :)

ShitDiddelyDo

Klart de hadde, det hadde jo min generasjon. Var vi så mye verre enn dere altså?

Det ble da folk av oss også, både med sex på dansegulvet og fyllekuler på danskebåten en gang i mnd ;o)

Jeg vet ikke om vi var bedre enn dere. Vi, som i de nær meg, var ganske ille, og jeg har vært på bygdefester med heimkok og påfølgende slåssing i alle kroker jeg også, men ingenting kan måle seg med hva jeg har sett i Syden. Det er så ille som Dagbladet og VG skriver hver sommer, og sånn sett litt rystende. ;)

Gjest Nickløsheletiden

Ah. Det er deg. Jeg har ikke forstått hvem du er. :)

Så det er fortsatt lov til å røyke inne på danskebåten? Antar at hun ikke drar noe sted med røykeforbud. Makan til skorstein har jeg ikke sett siden de gamle fabrikkene i Slemmestad slutta å pumpe ut røyk. :)

Det er som sagt 5-6 år siden vi var der :-)

''Jeg var på Svalbard for et par uker siden''

Å Svaldbard er noe av det mest spennende jeg har vært med på. Følelsen når vi slo av motoren på snøscuteren, stillheten og den fantastiske naturen:-)

Det var ikke nok snø til å kjøre snøscooter når jeg var der, den kom etter jeg dro. Teit, men vi kjørte hele veien der da, 42 km og så var jeg ikke så heldig med været.

Ferie uten mann og barn blir litt meningsløst for meg, ja, så de må være med.

Og når jeg skal på ferie, skal jeg IKKE ligge på et eksotisk sykehus! :-)

Jeg har ingen mann og ungene vil ikke være med lenger, de drar på sine egne ferier, det er mange år siden de var med meg på ferie. Nå drar de med venner i steden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...