tzatziki1365380058 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg sier ikke at noe er mer eller mindre bra, eller mer eller mindre gode opplevelser - jeg sier bare at JEG (som i kun jeg) har lettere for å forsvare en gjennomtenkt og planlagt reise som er noe HELT annet enn det vi gjør til daglig over flere måneder, enn to ukers ferie et eller annet sted. Samme om det er Thailand eller Spania. Dette er også ferie, men det blir likevel på en annen måte - de kommer ikke til å ligge på stranden i to måneder. Vi vet vel strengt tatt ikke om de kommer til å ligge på stranden i to mnd, men det er nok tvilsomt, ja Jeg har også letterer for å forsvare disse flere måneders reisene enn jeg har for 2 ukers sydenturer. Men jeg lurer på om det er fordi vi - altså jeg og familien min - er i en situasjon hvor det å ta ut barna i noen måneder, egentlig er en ganske aktuell problemstilling på noen års sikt, mens det å ta dem ut i to uker for å reise til syden, som vi gjør hver sommer uansett, er fullstendig uaktuelt. Når jeg tenker prinsippielt, må jeg innrømme for meg selv at fravær er fravær, og at hvilket uutbytte barn har av reiser av den ene eller andre typen, i er mer avhengig av total familiesituasjon og foreldrenes hensikt med og oppfølging i forb med turen, enn akkurat reisemålet og antall uker borte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Men det er forskjell på barn Reisemålet spiller ingen rolle for barna i seg selv, ei heller opplevelsene der. Men JEG, som forelder, mener det er stor forskjell på læringsmålet om man reiser på denne måten, enn om man reiser til Gran Canaria. Det meste av det man ser på Kanariøyene kan man også få med seg her, eller i Danmark. Og om man ser et slik eller sånt dyr er uansett ikke poenget - for meg handler det om hvilken læring man legger i det for barna. Jeg tror ikke dyr er hovedfokuset på denne reisen... '' Men JEG, som forelder, mener det er stor forskjell på læringsmålet om man reiser på denne måten, enn om man reiser til Gran Canaria. Det meste av det man ser på Kanariøyene kan man også få med seg her, eller i Danmark. Og om man ser et slik eller sånt dyr er uansett ikke poenget - for meg handler det om hvilken læring man legger i det for barna. Jeg tror ikke dyr er hovedfokuset på denne reisen.'' Jeg er enig, men dette gjelder større barn. Små barn har ikke enda lært seg hva norsk kultur er, så de vil ikke helt skjønne forskjellen. Vi bodde en tid i Scottland da de største ungene var 5 og 7. Det eneste sønnen som da var 5 husker, er at vi gikk i ei gate med mye folk (hovedgata i Edinburgh)og at vi så på et stort fyrverkeri. Det var fyrkeriet som ga det største inntrykket i løpet av oppholdet. Ellers husker han at menn gikk i skjørt og spilte sekkepipe. Så eneste kulturen han lærte var vel nettopp det at menn gikk i skjørt og spilte sekkepipe og han husker at vi så mange gamle slott. Han husker forresten tatoo festivalen i Edinburgh også, så alt i alt er det vel kanskje ikke så verst allikevel alderen tatt i betrakning. Hun eldste hadde selvfølgelig langt mer utbytte av det. Hun husker flere detaljer, hun gikk på skole og ble flink i engelsk ( Hun snakket scotsk den gangen). Men turene vi har vært på blir for dem en eneste stor grøt. De klarer ikke å skille det ene landet fra det andre. Unntaket er vel Svalbard. De husker enkeltepisoder. Sønnen min husker at han holdt på å "drukne" og at faren "reddet han", men han husker ikke at det var i Portugal. Noe annet fra Portugal husker han ikke. Unger i ung alder er jo ikke opptatt av kultur. De husker best at de badet, men ikke i hvilket land. Når de kommer opp i alder er det selvfølgelig mer lærerikt å reise til f.eks Sri lanka enn å ta en chartertur til "syden" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg synes det er helt greit. De skal selv undervise Ingrid, så hun får undervisning. De har et helt annet liv enn det vi "vanlige" har, og at de har behov for å komme seg unna har jeg stor forståelse for. Jeg har selv vært tatt ut av skolen 1 mnd da jeg gikk på barneskolen. Fikk med lekseplan som jeg skulle gjøre. Det satte meg ikke noe tilbake faglig sett - var bare kjedelig å måtte gjøre leksene Og tenk på hva man faktisk lærer når man er på tur slik. Greit at man lærer mye på Grorud/Romsås/Stovner/Vestli også, mend et kan nok ikke sammenlignes med å "leve" i utlendighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg synes det er helt greit. De skal selv undervise Ingrid, så hun får undervisning. De har et helt annet liv enn det vi "vanlige" har, og at de har behov for å komme seg unna har jeg stor forståelse for. Jeg har selv vært tatt ut av skolen 1 mnd da jeg gikk på barneskolen. Fikk med lekseplan som jeg skulle gjøre. Det satte meg ikke noe tilbake faglig sett - var bare kjedelig å måtte gjøre leksene Og tenk på hva man faktisk lærer når man er på tur slik. Greit at man lærer mye på Grorud/Romsås/Stovner/Vestli også, mend et kan nok ikke sammenlignes med å "leve" i utlendighet. Gisp - tror du virkelig at man kan lære mer av to mnd i utlandet enn på Grorud? :-)) Jeg er _ofte_ på Grorud og har aldri tenkt på det som noen dannelsesreise. Men heretter skal jeg regne det som en kulturell berikelse. Det er aldri for sent! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Gisp - tror du virkelig at man kan lære mer av to mnd i utlandet enn på Grorud? :-)) Jeg er _ofte_ på Grorud og har aldri tenkt på det som noen dannelsesreise. Men heretter skal jeg regne det som en kulturell berikelse. Det er aldri for sent! LOL! Jeg har selv bodd flere år på Stovner, og vil nok si at det var en "dannelsesreise" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 LOL! Jeg har selv bodd flere år på Stovner, og vil nok si at det var en "dannelsesreise" Kanskje jeg er mer dannet i utgangspunktet, siden jeg ikke opplever dette løftet i Groruddalen.... :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg synes det er helt greit at de gjør det - og unner dem det. Har ingen tro på at det er skadelig for ungene uansett om de hadde gått i 1. eller 6. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FAU-lederen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Er mest imponert over alle som tydeligvis mener at kronprinsparet er en normal familie som i det daglige er akkurat som oss andre... Av alle unger som tas ut av skolen, tipper jeg disse er av de som får best oppfølging både fra skolen og foreldresiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3055999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg synes det er hårreisende, av mange grunner, og begriper rett og slett ikke hva de tenker med: Signaleffekten: Når krompen kan, kan vel vi også. Det er mye fokus på fravær utenfor skoleferiene for tida, og det er dårlig "timing" i forhold til det. De har dessuten hele tiden påpekt at de ønsker barna skal ha mest mulig normale liv, gå på vanlige skoler osv. Da kunne det jo være smart å følge vanlige regler også - de legger jo opp til at barna skal skille seg ut, og signaliserer at vanlige regler ikke gjelder for dem. Argumentasjonen for reisen: Dannelsesreise og "vise barna verden". De er 4 og 6 år - ingen barn får særlig langsiktig utbytte av en slik reise når de er på den alderen. Synes i det minste krompen med fru kunne vært ærlige nok til å si at de trenger, ønsker seg reisen - er lei mørket, er slitne - hva som helst. Ikke skyld på ungene. Marius er eldre, men han er ikke for gammel om 3-4 år heller, og da hadde de yngste fått mer ut av reisen. Lengden på reisen: 2 mnd er ikke mer enn en sommerferie. De kunne like gjerne tatt en slik reise i ferien. De trenger som kjent ikke å tenke på pengene. Hadde det dreid seg om 6 mnd, så hadde det vært annerledes - for å ta en slik reise, må man jo ta fri. Det er ingen grunn til å absolutt måtte ta ut barna i skoleåret, så lenge reisen likevel kunne vært gjort i en sommerferie. Da kunne de fått med seg regntiden i sørlige strøk også, enda mer spennende Å ta ut et barn i to mnd midt i første skoleår, kunne uansett ikke falt meg inn. Men nå er jo ikke Ingrid A noe normalt barn - hun sliter neppe med å få seg lekekamerater uansett. Men jeg hadde ikke risikert å ta noen av mine førsteklassinger ut i første klasse, ikke noen uker en gang. Kunne fått konsekvenser for sosial tilhørighet og samspill i mye lenger tid enn de to mnd fraværet varte, så den risikoen hadde jeg ikke tatt. ''Signaleffekten: Når krompen kan, kan vel vi også'' Hvis folk begynner å sammenligne seg med kronprinsparet, vil jeg si det er noe galt med dømmekraften til disse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ''Signaleffekten: Når krompen kan, kan vel vi også'' Hvis folk begynner å sammenligne seg med kronprinsparet, vil jeg si det er noe galt med dømmekraften til disse. ''Hvis folk begynner å sammenligne seg med kronprinsparet, vil jeg si det er noe galt med dømmekraften til disse.'' Nemlig :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Kanskje jeg er mer dannet i utgangspunktet, siden jeg ikke opplever dette løftet i Groruddalen.... :-)) Jeg kom jo fra "bondelandet", så da lærer man jo litt av hvert når man bosetter seg på Stovner. Men jeg trivdes veldig godt der, jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ''Signaleffekten: Når krompen kan, kan vel vi også'' Hvis folk begynner å sammenligne seg med kronprinsparet, vil jeg si det er noe galt med dømmekraften til disse. Når det gjelder å ta barn ut av skolen i skoleåret, synes jeg krompen og co er en like bra sammenlikning som andre folk. Det er intet som tilsier at ungene deres er spesielt mye smartere enn andre barn og derfor lettere takler fraværet, og det skaper like mye "støy" for de andre ungene og for lærernes undervisningsopplegg, at Ingrid og marius er borte, som det gjør at petter og kristin eller klara og lars er det. Egentlig burde vel kongefamilien være MER varsomme med å ta ut ungene enn andre, siden de helt sikkert kommer til å bli tatt ut mer enn andre barn, ellers også. Det ligger jo nettopp til rollen deres at det blir nødvendig. 2 mnd ferie i skoleåret, gjør slett ikke det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Er mest imponert over alle som tydeligvis mener at kronprinsparet er en normal familie som i det daglige er akkurat som oss andre... Av alle unger som tas ut av skolen, tipper jeg disse er av de som får best oppfølging både fra skolen og foreldresiden. Jeg begriper ikke hvorfor mette marit og krompen, skulle ha noen som helst bedre forutsetninger for å følge opp ungene sine, enn allverdens andre velutdannede og samvittighetsfulle personer ellers rundt om i landet. DET går over min forstand. Utrolig som man idealiserer kongefamilien.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Enig, jeg skjønner godt ønsket og behovet for slik ferie. Men så var det avveiningen i og med at de er rollemodeller + at de har uttalt at de ønsker å gi barna en normal norsk barndom, da.... Barna deres vil jo aldri få en helt normal norsk barndom så lenge de blir observert i alt de gjør. Sånn sett vil nok livene deres være mer normale når de får kommet seg til utlandet der de ikke så lett bli gjenkjente... Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg følt det nødvendig å gi mine barn dette pusterommet slik at de kunne få oppleve å være "normale" mennesker som kunne gjøre "normale" ting ute blant andre mennesker - denne muligheten har de vel ikke her i landet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Men det er forskjell på barn Reisemålet spiller ingen rolle for barna i seg selv, ei heller opplevelsene der. Men JEG, som forelder, mener det er stor forskjell på læringsmålet om man reiser på denne måten, enn om man reiser til Gran Canaria. Det meste av det man ser på Kanariøyene kan man også få med seg her, eller i Danmark. Og om man ser et slik eller sånt dyr er uansett ikke poenget - for meg handler det om hvilken læring man legger i det for barna. Jeg tror ikke dyr er hovedfokuset på denne reisen... Man kan da aldeles ikke få med seg det meste av det man ser på kanariøyene her i Norge. Har du i det hele tatt vært der eller lest om stedet? Hvis du regner solsenger ved bassenget som kanariøyene, så greit nok. Og skal de ha "Den Store Opplevelsesreisen" så er barna uansett for små, unntatt eldstemann. Å ta inn Kina eller India for barn under 10 år, er omtrent en umulig oppgave.. Det er mer enn krevende nok for voksne! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FAU-lederen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg begriper ikke hvorfor mette marit og krompen, skulle ha noen som helst bedre forutsetninger for å følge opp ungene sine, enn allverdens andre velutdannede og samvittighetsfulle personer ellers rundt om i landet. DET går over min forstand. Utrolig som man idealiserer kongefamilien.... ''Jeg begriper ikke hvorfor mette marit og krompen, skulle ha noen som helst bedre forutsetninger for å følge opp ungene sine, enn allverdens andre velutdannede og samvittighetsfulle personer ellers rundt om i landet. DET går over min forstand.'' Det er vel ikke slik at det i hovedsak er "velutdannede og samvittighetsfulle personer" som tar ungene ut av skolen midt i skoleåret. Men de velutdannede og samvittighetsfulle personene som _gjør_ det, har slike gode forutsetninger som MM og Kronprinsen til å følge opp ungene. Ut over det så er det vel slik at det også fra skolen side går litt prestisje i dette, slik at de lager et bedre opplegg enn de fleste andre foreldre/elever får med seg på tur. Og til slutt: Disse kongelige blir sømfulgt, og de har helt sikkert opplevelsen av å bli gransket opp og ned. Det samme med ungene deres. Om de kom tilbake fra en slik (omdiskutert!) tur og ungene henger 2,5 måned etter resten av klassene, så vil det helt sikkert være et nederlag for dem. Derfor vil de helt sikkert følge opp veldig godt. ''Utrolig som man idealiserer kongefamilien....'' Hvis det er jeg som er "man", så kan det også sies på en annen måte: Man er realistisk i forhold til kongefamilien... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ''Jeg begriper ikke hvorfor mette marit og krompen, skulle ha noen som helst bedre forutsetninger for å følge opp ungene sine, enn allverdens andre velutdannede og samvittighetsfulle personer ellers rundt om i landet. DET går over min forstand.'' Det er vel ikke slik at det i hovedsak er "velutdannede og samvittighetsfulle personer" som tar ungene ut av skolen midt i skoleåret. Men de velutdannede og samvittighetsfulle personene som _gjør_ det, har slike gode forutsetninger som MM og Kronprinsen til å følge opp ungene. Ut over det så er det vel slik at det også fra skolen side går litt prestisje i dette, slik at de lager et bedre opplegg enn de fleste andre foreldre/elever får med seg på tur. Og til slutt: Disse kongelige blir sømfulgt, og de har helt sikkert opplevelsen av å bli gransket opp og ned. Det samme med ungene deres. Om de kom tilbake fra en slik (omdiskutert!) tur og ungene henger 2,5 måned etter resten av klassene, så vil det helt sikkert være et nederlag for dem. Derfor vil de helt sikkert følge opp veldig godt. ''Utrolig som man idealiserer kongefamilien....'' Hvis det er jeg som er "man", så kan det også sies på en annen måte: Man er realistisk i forhold til kongefamilien... ''Det er vel ikke slik at det i hovedsak er "velutdannede og samvittighetsfulle personer" som tar ungene ut av skolen midt i skoleåret.'' Har du belegg for å hevde at det er de middelmådige og ressurssvake foreldrene som tar ut barna sine? I så fall er det ekstra kritikkverdig at kronprinsparet, som rollemodeller, tar ut barna midt i året. Det er sannsynlig at mindre ressurssterke i større grad vil bruke kronprinsfamiliens handlemåte som sammenlikningsgrunnlag for egen atferd enn mer ressurssterke familier vil gjøre. Dermed rammer deres atferd, som negative rollemodeller, de familiene som absolutt trenger det minst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ''Det er vel ikke slik at det i hovedsak er "velutdannede og samvittighetsfulle personer" som tar ungene ut av skolen midt i skoleåret.'' Har du belegg for å hevde at det er de middelmådige og ressurssvake foreldrene som tar ut barna sine? I så fall er det ekstra kritikkverdig at kronprinsparet, som rollemodeller, tar ut barna midt i året. Det er sannsynlig at mindre ressurssterke i større grad vil bruke kronprinsfamiliens handlemåte som sammenlikningsgrunnlag for egen atferd enn mer ressurssterke familier vil gjøre. Dermed rammer deres atferd, som negative rollemodeller, de familiene som absolutt trenger det minst. Tror du virkelig at kronprinsparet har så stor innflytelse på gjennomsnittsfamilier - eller de litt under gjennomsnittet, hvis vi skal se spesielt på de ressurssvake? Jeg ser ikke helt for meg at foreldrene begynner å legge sydenukene til november nå, fordi kongefamilien skal reise ut av landet i to måneder, mens de hittil har latt være fordi skolen og samvittigheten har hindret dem. Derimot kan det nok ha litt å si hva naboen og X og Y i barnas klasse gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FAU-lederen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ''Det er vel ikke slik at det i hovedsak er "velutdannede og samvittighetsfulle personer" som tar ungene ut av skolen midt i skoleåret.'' Har du belegg for å hevde at det er de middelmådige og ressurssvake foreldrene som tar ut barna sine? I så fall er det ekstra kritikkverdig at kronprinsparet, som rollemodeller, tar ut barna midt i året. Det er sannsynlig at mindre ressurssterke i større grad vil bruke kronprinsfamiliens handlemåte som sammenlikningsgrunnlag for egen atferd enn mer ressurssterke familier vil gjøre. Dermed rammer deres atferd, som negative rollemodeller, de familiene som absolutt trenger det minst. ''Har du belegg for å hevde at det er de middelmådige og ressurssvake foreldrene som tar ut barna sine?'' Tja, jeg kan ikke vise til noen statistikk fra SSB akkurat, men siden det er argumentet om økonomi som gjør at folk må kjøpe reiser utenom skoleferiene, må man vel gå ut fra at det er folk med lavere inntekter som gjør dette _i_all_hovedsak_. Og de som har lavere inntekter er gjerne de som ikke er velutdannet. See? ''I så fall er det ekstra kritikkverdig at kronprinsparet, som rollemodeller, tar ut barna midt i året. Det er sannsynlig at mindre ressurssterke i større grad vil bruke kronprinsfamiliens handlemåte som sammenlikningsgrunnlag for egen atferd enn mer ressurssterke familier vil gjøre. Dermed rammer deres atferd, som negative rollemodeller, de familiene som absolutt trenger det minst.'' Du kan selvfølgelig ha rett, men jeg tror faktisk ikke at kronprinsparets oppførsel har så sterk innvirkning på folk flest. Da ville vi f.eks. sett et mye større humanitært engasjement blant folket, vi ville hatt mye høyere grad av høflighet og et høyere utdanningsnivå generelt. Hvis kronprinsparet er så viktige for folk, altså. Det er nok mye viktigere for folk flest hva naboene gjør, og de færreste er naboer med kronprinsparet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Man kan da aldeles ikke få med seg det meste av det man ser på kanariøyene her i Norge. Har du i det hele tatt vært der eller lest om stedet? Hvis du regner solsenger ved bassenget som kanariøyene, så greit nok. Og skal de ha "Den Store Opplevelsesreisen" så er barna uansett for små, unntatt eldstemann. Å ta inn Kina eller India for barn under 10 år, er omtrent en umulig oppgave.. Det er mer enn krevende nok for voksne! Når jeg omtalte en to ukers charterferie, så mente jeg to uker på solseng, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/355615-kronprinsparet-tar-barna-ut-av-skolen-i-2-mndr/page/6/#findComment-3056123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.