Gå til innhold

blakk-----

Anbefalte innlegg

Ser det har vært noen tråder ang.penger,så jeg tar en til.

Er faktisk ganske blakk for tiden og funnet ut at jeg alvorlig talt må skjerpe meg med pengebruken.

I utgangspunktet har jeg vel ikke akkurat veldig dårlig råd, men akkurat nå er det ganske lite peng igjen på kontoen :(

Bare lurer på hvor mye dere bruker pr mnd, eller hvor mye inn og ut, sparing++++Kansje jeg kan få noen tips.

Fra nyttår har jeg bestemt meg for å lage ett eget budsjett, for å følge med hvor alle penga tar veien.

Opps, neste mnd er det jo jul også, blir nok ikke store gavene i år nei, kansje nen tips her og :9

Takk-takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355620-blakk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjerrigknark :D

Vi pleier å overføre fast beløp til en utgiftskonto, passer på at den hele tiden er fylt opp, resten av pengene kan vi bruke som vi vil, men vi må ha minst 4000 så vi har til mat, helst mer :D

Prøver også å sette av litt til sparing, men her varierer det litt.

Hvis det er en måned vi må kjøpe litt klær og sånn til ungene blir det mindre til overs til sparing.

Når vi handler mat pleier vi å se etter tilbud og hamstre litt (fyller frysern og tørrvareskapet), kjøper gjerne det billigste merket om det er godt (first price, coops egne merker osv), toalettpapir kjøper vi de billigste resirkulerte osv. Mange bekker små er mange penger spart. Prøver å tenke gjennom hva vi kjøper, skriver handleliste og prøver å unngå impulskjøp. Det er ofte impulskjøpene som svir på lommeboka.

Unngår å kjøpe masse dilldall vi ikke trenger, vi har nok av ting :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355620-blakk/#findComment-3055472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...