Gå til innhold

Reisekostnader i forbindelse med jobb

Anbefalte innlegg

Gjest statsansatt

Jeg har akkurat begynt å jobbe i Staten og blir sendt litt rundt omkring for opplæring. Jeg tar vare på alle billetter da jeg skal få reisen dekket. Da jeg sjekket lønnslippen la jeg merke til at det var trukket skatt av beløpet som jeg har lagt i reisekostnader. Er dette riktig? Jeg har tross alt betalt skatt på de pengene jeg "legger ut" med. Nå skal jeg på en reise hvor jeg kommer til å "legge ut" rundt 4500,-, men jeg kommer bare til å få igjen 3000, når skatten er trukket :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355628-reisekostnader-i-forbindelse-med-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Du skal ikke skatte av direkte utlegg, men jeg tror du skatter av dietten dersom du får det.

Sjekk med lønningskontoret om det faktisk er trukket skatt av beløpet, eller om det bare er satt opp i rekkefølge etter hverandre. Det kan være slik at du tror du trekker skatt av alle beløp på listen, men det gjør man ikke nødvendigvis.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...