Gå til innhold

Hund som blør MYE fra endetarmen

Anbefalte innlegg

Gjest ikje no

Hunden vår hadde diarè med litt blod i forgårs, og i hele dag har han bæsjet MASSE blod, bare blod... Ca annenhver time må han ut og det spruter ut, helt rødt, friskt blod.

Har ikke hatt mulighet for og dra til legen med ham i dag, men ringte og snakket med sekretæren... Hun sa at så lenge blodet var friskt så var det ikke farlig, sikkert bare en rift...

Men dette kan da ikke være en rift, det renner jo blod, masse, masse... akkurat som om han tisser med rompa liksom (æsj, ble litt rart språk her nå, unnskyld, hehe)

Noen av dere som vet hva dette kan være? Opplevd lignende?

Skal selvfølgelig til dyrlegen med ham i morgen tidlig, men lurer på om noen kan noe om det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355638-hund-som-bl%C3%B8r-mye-fra-endetarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikje no

Dra til dyrlegen snarest! Og nei, det der høres absolutt ikke ut som en rift.

Kanskje det er blødende magesår??

Huff, men hun jeg snakket med sa at det da hadde vært mørkerødt gammelt blod, ikke friskt og rødt!

Hun var så rolig på at det ikke var farlig...

Jeg har ingen mulighet for å komme meg til dyrlegen før i morgen...

Gjest ikje no

Uffda.. jeg tenker Parvo, men hunden er forhåpentlig vaksinert? Da får de gjerne oppkast også, og feber.

Tror ikke den sekretæren var helt oppdatert, ihvertfall ikke om du beskrev det for henne slik du gjør her.

Han er vaksinert ja, han er 6 år.

Jeg fortalte henne at han blødde mye! Og at det ikke minnet om en vanlig rift i endetarmen ved hard mage...

Men hun var helt klar på at så lenge blodet var friskt så var det ikke farlig...!

Og det er helt friskt, helt rødt.

Gjest verinoca

Han er vaksinert ja, han er 6 år.

Jeg fortalte henne at han blødde mye! Og at det ikke minnet om en vanlig rift i endetarmen ved hard mage...

Men hun var helt klar på at så lenge blodet var friskt så var det ikke farlig...!

Og det er helt friskt, helt rødt.

Dette må du legge vekt på når du kommer inn til veterinær. Den sekretæren burde bedt dere komme med det samme, mener jeg. Håper det går bra med hunden. Hvordan er formen ellers?

Annonse

mil1365380270

Huff, men hun jeg snakket med sa at det da hadde vært mørkerødt gammelt blod, ikke friskt og rødt!

Om hunden ikke er 100% pigg, ville jeg betraktet det som livsnødvendig at den fikk lege i kveld. Men det er meg, jeg tar ingen sjanser...

Gjest ikje no

Dette må du legge vekt på når du kommer inn til veterinær. Den sekretæren burde bedt dere komme med det samme, mener jeg. Håper det går bra med hunden. Hvordan er formen ellers?

Stakkars lille!

Ja, vi får nok komme oss dit i morgen tidlig...

Han er i relativt fin form ellers, logrer og koser som vanlig...

En rift gir friskt blod, men ikke i slike mengder.

Gjest Ansvarlig dyreeier

''Jeg har ingen mulighet for å komme meg til dyrlegen før i morgen...''

Som dyreeier må det være noe temmelig livsviktig som gjør at du må prioritere det fremfor et dyr som tydelig er sykt. Kan du ikke gå, får du få en annen til å gjøre det for deg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...