Gå til innhold

Ville dere hatt denne epostadressen?

Anbefalte innlegg

Gjest epostadresse

Jobber på et sted hvor vi har en epostadresse i forbindelsen med jobben. En person som het Pedersen til etternavn fikk en epostadresse som ble noe sånt noe som Gunnarped@..... Han ville ikke være noen ped og ville ha en ny adresse.

Hadde dere reagert på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355640-ville-dere-hatt-denne-epostadressen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Det er jo i så fall bare å endre til et alias da. Antar at det innloggingen som er gunnarped, ikke mailadressen. Mailen er bare å endre til hva man vil, innlogging er det være med.

I et selskap jeg jobbet i var det alltid de to første i fornavnet og den første i etternavnet som dannet innloggingen, dermed ble det både kuk, hor, lat og annen moro! Hadde man tre navn fikk man første i hver av navnene, dermed ble mus også ansatt ;)

Annonse

Gjest smil til livet :o)

Der jeg har jobbet har vi alltid hatt fornavn punktum etternavn@jobbnavnet.

Men vet også om måten du beskriver. Jeg hadde ikke protestert, skjønner ikke helt hvorfor den adressen er så ille? Eneste jeg tenker er man kan få inntrykk av at han er pedagog, og at det kanskje ikke samsvarer med jobben. Men de som sender han mail vet vel i utgangspunktet at han ikke er pedagog. Forstår egentlig ikke problemstillingen.

Gjest vizzvzzz

På jobben min har vi brukernavn på et dataprogram

der de bruker de tre første etternavnet først og så de tre første i fornavnet.

La oss si du heter Oen Pedersen, så blir brukernavnet

pedoen :D ikke så kjekt nei...

Men spøk til side så har vi sett en del rare kombinasjoner som har blitt litt flaue brukernavn :)

Så kan jo til en viss grad skjønne noen ikke vil ha slike navn,

Gunnarped synes jeg ikke er så ille hvis han faktisk heter Pedersen. Jeg har en jobbmail der første halvpart av fornavn og etternavn slås sammen, og da får jeg et ganske festlig mannnsnavn. Folk blir alltid overraska når de skjønner at jeg er en dame. Litt upraktisk, men ikke noe stort problem:)

Annonse

Gunnarped synes jeg ikke er så ille hvis han faktisk heter Pedersen. Jeg har en jobbmail der første halvpart av fornavn og etternavn slås sammen, og da får jeg et ganske festlig mannnsnavn. Folk blir alltid overraska når de skjønner at jeg er en dame. Litt upraktisk, men ikke noe stort problem:)

Jeg kjenner en Lars som ser ut til å bruke "konas" e-postadresse privat - men hun heter ikke Liv, så det kan se litt rart ut. Hvis man ikke vet at han heter Ivar til mellomnavn. ...

ShitDiddelyDo

Nei, jeg ville ikke hatt den. Med mitt navn ville gunnarped hengt dårlig på greip.

Men jeg forstår at det er "ped" du synes er ille.

Jeg for min del kan ikke fatte og begripe at det er mulig å dra koblinga du gjør. De aller fleste som ser gunnarped@ vil forstå at denne mannen heter Gunnar Pedersen (og muligens at han er pedagog - noe som slår to fluer i en smekk hvis så er tilfelle). Det er ytterst få som vil dra slutningen at han er pedofil.

Og de som gjør det burde søke hjelp.

Jeg hadde ikke reagert på det dersom jeg hadde hett Pedersen, nei.

Det får være grenser for skrudd tankegang.

På tidlig 80-tall var jeg med på å lage et system med korte brukernavn i forbindelse med innføring av data i saks-behandlingen i en stor bedrift. Da tok man utgangspunkt i to bokstaver fra fornavn og to fra etternavn - de to første dersom dette ble entydig. Da hadde vi et tilfelle som het noe sånt som (omskrevet) Peder Nissen. Kollegene hans fleipet veldig med at vi burde ta TRE bokstaver fra etternavnet (ja, dette var en godt voksen, men barnslig gjeng - og nesten bare mannfolk).

Jeg kan forstå at man ikke vil gå under kortnavnet tiss, fitte, penis osv. Men Ped for Pedersen får man tåle

synes

Jeg hadde ikke reagert på det dersom jeg hadde hett Pedersen, nei.

Det får være grenser for skrudd tankegang.

På tidlig 80-tall var jeg med på å lage et system med korte brukernavn i forbindelse med innføring av data i saks-behandlingen i en stor bedrift. Da tok man utgangspunkt i to bokstaver fra fornavn og to fra etternavn - de to første dersom dette ble entydig. Da hadde vi et tilfelle som het noe sånt som (omskrevet) Peder Nissen. Kollegene hans fleipet veldig med at vi burde ta TRE bokstaver fra etternavnet (ja, dette var en godt voksen, men barnslig gjeng - og nesten bare mannfolk).

Jeg kan forstå at man ikke vil gå under kortnavnet tiss, fitte, penis osv. Men Ped for Pedersen får man tåle

synes

Peder Nissen blir jo en OK forkortelse ved å bruke forbokstav i fornavn og hele etternavnet også ;-)

Peder Nissen blir jo en OK forkortelse ved å bruke forbokstav i fornavn og hele etternavnet også ;-)

Joda :) I virkeligheten het han verken Peder eller Nissen, men noe som ga samme effekt dersom man brukte 2 + 3.

Man bør overveie det meste før man velger navn på barna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...