Gå til innhold

Forslag til smertelindring?

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i nakken

Blir snart tussete av å gå med nakkesmerter og lurer på om det finnes noen gode råd?

Årsaken er en skade som er under behandling men det er muskelverken og muskelbetennelsene jeg har smerter av.

Bruker det jeg "kan" av reseptfrie smertestillende. 1 paracet og 1 ibux 4 ganger om dagen. Vanlig styrke. Går det an å øke denne dosen? Jeg har også hatt et par kurer med betennelelsesdempende medisiner men er en stund siden siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355670-forslag-til-smertelindring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest medisinering

Takk for svar. Vet du noe om hvor lenge jeg kan bruke så høy dose uten at det blir helsefare ut av det?

Akkurat det vet jeg ikke, men husk å spise godt så du ikke belaster magen så mye. Spesielt er dette viktig med ibumetin. Men noen uker går i hvert fall bra.

Det er også slik at hvis du bruker mye medisiner over tid, så kan du utvikle medikamentell hodepine. Og det er heller ikke så kjekt.

Annonse

Gjest vondt i nakken

Kjøp en sånn "popcornpose" som du varmer i microen og legg bak på nakken. Ellers kan jeg anbefale tempurpute ev Ikeas etterligning til 129 kr. Begge de to tingene hjelper meg.

Dessuten så hjelper det å gå til fysioterapeut.

Takk det kan jeg prøve. Går til manuellterapeut som er veldig godt kvalifisert i forhold til den skaden jeg har.

Nei.

Vet ikke om det hjelper heller jeg. Jeg lever et fysisk aktivt liv og har visst god muskulatur.

Jeg gikk til en vanlig fysioterapeut for mine nakkeplager, og trente mye med slynge. Det er en sak som er festet i taket, med diverse regulerbare bånd med slynger man kan gjøre ulike øvelser med for hele kroppen. Man styrker den balanserende muskulaturen i tillegg til den større som man styrker med vanlig trening. Man kan få kjøpt slike innretninger, men det er dyrt og man må vite hvordan det skal brukes.

Ellers (jeg vet jeg er fæl til å mase om det), men jeg har og fått veldig god hjelp av kiropraktor både mot nakk/rygg plager og hodepine.

Gjest Vizzvazz

Varme er bra, kjøp en sånn hvetevarmer som du varmer i mikroen og har på nakken,

det lindrer og får muskulaturen til å slappe av.

Smør også smertestillende gele rett på der du har vondt, f.eks. Zon gel.

Ellers har jeg hørt mye bra om akupunktur og naprapati.

Og ikke minst god gammeldags massasje.

Takk det kan jeg prøve. Går til manuellterapeut som er veldig godt kvalifisert i forhold til den skaden jeg har.

Jeg ville brukt ispakning i stedet for varme. For meg vil ispakning redusere smerte, mens varme på nakken like gjerne kan øke smertene - men dette har helt sikkert fysioterapeuten din en oppfatning om :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...