Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Jo. Forklarte meg litt dårlig, mente for å gi bort ikke servere hjemme. Åh, jeg burde kunne svare. Jeg spiser ikke kaker selv Jeg setter derfor mest pris på at folk lar være å bake til meg hehe. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Greit nok, men da sier du jo ikke hva de kan spise i stedet. En diabetiker kan spise popcorn, men det kan ikke noen på lavkarbo. Diabetikeren og lavkarbo-moteofferet ;-) kan spise fett, men det kan ikke den som slanker seg "vanlig". Diabetikeren kan trolig spise kake, dersom det kommer etter middagen. Osv. Med vennlig hilsen Ikke gjør ting så vanskelig. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Forklarte meg visst litt dårlig. ¨ Jeg mener en matting man gir bort i en slags gave. Et alternativ til å gi en kake. God te eller kaffe 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Åh, jeg burde kunne svare. Jeg spiser ikke kaker selv Jeg setter derfor mest pris på at folk lar være å bake til meg hehe. Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave) 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Hjemmelagde knekkebrød God ide! 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 God te eller kaffe Man kan jo ikke spise kaffe eller te:-) 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Man kan jo ikke spise kaffe eller te:-) Nei det har jeg ikke sagt, man kan drikke det. Altså en form for næring 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave) ''Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)'' Det finnes ikke noe hjemmelaget jeg ville satt pris på å få som en slags gave som jeg kan komme på her og nå, bortsett fra når mamman min trår til og kommer med fårikålgryte under armen Invitasjon til middag hjemme hos eller ute ville falt i smak hos meg, men det hjelper ikke deg 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 ''Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)'' Det finnes ikke noe hjemmelaget jeg ville satt pris på å få som en slags gave som jeg kan komme på her og nå, bortsett fra når mamman min trår til og kommer med fårikålgryte under armen Invitasjon til middag hjemme hos eller ute ville falt i smak hos meg, men det hjelper ikke deg Fins det noen sunne paier eller noe sånt? Har aldri lagd pai, men dog. 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Knekkebrød )) Har du tilfeldigvis oppskrift? :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Jeg er ikke glad i kake. Spiser ikke marsipan, ostekake og bløtkake... men for oss som ikke er glad i kake, går sjokoladekake og gulerotkake fint ann :-) Ja. Tenker på de som ikke spiser kake i det hele tatt. Eller en sunn kaketing som ikke er kake likevel.. Hm. Vanskelig. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Fins det noen sunne paier eller noe sånt? Har aldri lagd pai, men dog. Spiser ikke pai heller, så tørr ikke anbefale. Minner meg for mye om kjeks, som jeg da heller ikke spiser Men det burde vel ikke være problematisk å lage ein slik ein med grønnsaker og kanskje faller den i smak 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Spiser ikke pai heller, så tørr ikke anbefale. Minner meg for mye om kjeks, som jeg da heller ikke spiser Men det burde vel ikke være problematisk å lage ein slik ein med grønnsaker og kanskje faller den i smak Kanskje man rett og slett skal satse på noe ala felalår da? 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Kanskje man rett og slett skal satse på noe ala felalår da? Kanksje det du. Spikjemat er snadder 0 Siter
Gjest hjemmebakt er best Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Har du tilfeldigvis oppskrift? :-) Har faktisk laget to brett nå i ettermiddag, og jeg brukte denne oppskriften: 2 dl grov sammalt hvete 2 dl lettkokte havregryn 3 dl kruskakli 2 dl sesamfrø 2 dl solsikkefrø 1 dl linfrø 7 dl vann Rør sammen ingrediensene, oog la røren stå og svelle litt. Legg bakepapir på to stekebrett. Fordel røren flatt utover de to stekebrettene mest mulig jevnt. Rut opp deigen med pizzarulle. Kvern over litt grovt salt. Stekes i ovnen i 180 grader i 45 - 60 min. Slipp ut damp underveis. Du kan steke begge brettene samtidig, bytt innimellom på hvem som står øverst og en underst i ovnen. Etter endt steketis slår du av ovnen og lar brettene stå i, med ovnsdøren åpen. Når de er tørre er de ferdige. 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Kanksje det du. Spikjemat er snadder ''Kanksje'' Stokkes litt om 0 Siter
cathlin Skrevet 6. november 2010 Forfatter Skrevet 6. november 2010 Har faktisk laget to brett nå i ettermiddag, og jeg brukte denne oppskriften: 2 dl grov sammalt hvete 2 dl lettkokte havregryn 3 dl kruskakli 2 dl sesamfrø 2 dl solsikkefrø 1 dl linfrø 7 dl vann Rør sammen ingrediensene, oog la røren stå og svelle litt. Legg bakepapir på to stekebrett. Fordel røren flatt utover de to stekebrettene mest mulig jevnt. Rut opp deigen med pizzarulle. Kvern over litt grovt salt. Stekes i ovnen i 180 grader i 45 - 60 min. Slipp ut damp underveis. Du kan steke begge brettene samtidig, bytt innimellom på hvem som står øverst og en underst i ovnen. Etter endt steketis slår du av ovnen og lar brettene stå i, med ovnsdøren åpen. Når de er tørre er de ferdige. Takk! 0 Siter
Gjest spinatpai Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Fins det noen sunne paier eller noe sånt? Har aldri lagd pai, men dog. Jeg synes spinatpai er kjempegodt 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Forklarte meg visst litt dårlig. ¨ Jeg mener en matting man gir bort i en slags gave. Et alternativ til å gi en kake. Åja, haha! ) Må det være mat da? Sild kanskje? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.