Gå til innhold

Hva baker/lager man til de som ikke spiser kake?

Anbefalte innlegg

Gjest bareentanke
Skrevet

Jo. Forklarte meg litt dårlig, mente for å gi bort ikke servere hjemme.

Åh, jeg burde kunne svare. Jeg spiser ikke kaker selv ;) Jeg setter derfor mest pris på at folk lar være å bake til meg hehe.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

17

• ikke mitt navn

3

• Sør

2

• candyqueen_83

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Greit nok, men da sier du jo ikke hva de kan spise i stedet.

En diabetiker kan spise popcorn, men det kan ikke noen på lavkarbo.

Diabetikeren og lavkarbo-moteofferet ;-) kan spise fett, men det kan ikke den som slanker seg "vanlig".

Diabetikeren kan trolig spise kake, dersom det kommer etter middagen.

Osv.

Med vennlig hilsen

Ikke gjør ting så vanskelig.

Gjest bareentanke
Skrevet

Forklarte meg visst litt dårlig.

¨

Jeg mener en matting man gir bort i en slags gave. Et alternativ til å gi en kake.

God te eller kaffe :)

Skrevet

Åh, jeg burde kunne svare. Jeg spiser ikke kaker selv ;) Jeg setter derfor mest pris på at folk lar være å bake til meg hehe.

Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)

Skrevet

God te eller kaffe :)

Man kan jo ikke spise kaffe eller te:-)

Gjest bareentanke
Skrevet

Man kan jo ikke spise kaffe eller te:-)

Nei det har jeg ikke sagt, man kan drikke det. Altså en form for næring ;)

Gjest bareentanke
Skrevet

Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)

''Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)''

Det finnes ikke noe hjemmelaget jeg ville satt pris på å få som en slags gave som jeg kan komme på her og nå, bortsett fra når mamman min trår til og kommer med fårikålgryte under armen :) Invitasjon til middag hjemme hos eller ute ville falt i smak hos meg, men det hjelper ikke deg ;)

Skrevet

''Men hva annet hjemmelaget er det man kan lage til deg f.eks noe du ville satt pris på? (tenker ikke på å servere men å gi bort i en slags gave)''

Det finnes ikke noe hjemmelaget jeg ville satt pris på å få som en slags gave som jeg kan komme på her og nå, bortsett fra når mamman min trår til og kommer med fårikålgryte under armen :) Invitasjon til middag hjemme hos eller ute ville falt i smak hos meg, men det hjelper ikke deg ;)

Fins det noen sunne paier eller noe sånt? Har aldri lagd pai, men dog.

Skrevet

Knekkebrød :)))

Har du tilfeldigvis oppskrift? :-)

Skrevet

Jeg er ikke glad i kake. Spiser ikke marsipan, ostekake og bløtkake... men for oss som ikke er glad i kake, går sjokoladekake og gulerotkake fint ann :-)

Ja. Tenker på de som ikke spiser kake i det hele tatt. Eller en sunn kaketing som ikke er kake likevel.. Hm. Vanskelig.

Gjest bareentanke
Skrevet

Spiser ikke pai heller, så tørr ikke anbefale. Minner meg for mye om kjeks, som jeg da heller ikke spiser ;) Men det burde vel ikke være problematisk å lage ein slik ein med grønnsaker og kanskje faller den i smak :)

Skrevet

Spiser ikke pai heller, så tørr ikke anbefale. Minner meg for mye om kjeks, som jeg da heller ikke spiser ;) Men det burde vel ikke være problematisk å lage ein slik ein med grønnsaker og kanskje faller den i smak :)

Kanskje man rett og slett skal satse på noe ala felalår da?

Gjest bareentanke
Skrevet

Kanskje man rett og slett skal satse på noe ala felalår da?

Kanksje det du. Spikjemat er snadder :)

Gjest hjemmebakt er best
Skrevet

Har du tilfeldigvis oppskrift? :-)

Har faktisk laget to brett nå i ettermiddag, og jeg brukte denne oppskriften:

2 dl grov sammalt hvete

2 dl lettkokte havregryn

3 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

2 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

7 dl vann

Rør sammen ingrediensene, oog la røren stå og svelle litt. Legg bakepapir på to stekebrett. Fordel røren flatt utover de to stekebrettene mest mulig jevnt. Rut opp deigen med pizzarulle.

Kvern over litt grovt salt.

Stekes i ovnen i 180 grader i 45 - 60 min.

Slipp ut damp underveis.

Du kan steke begge brettene samtidig, bytt innimellom på hvem som står øverst og en underst i ovnen.

Etter endt steketis slår du av ovnen og lar brettene stå i, med ovnsdøren åpen.

Når de er tørre er de ferdige.

Gjest bareentanke
Skrevet

Kanksje det du. Spikjemat er snadder :)

''Kanksje''

Stokkes litt om ;)

Skrevet

Har faktisk laget to brett nå i ettermiddag, og jeg brukte denne oppskriften:

2 dl grov sammalt hvete

2 dl lettkokte havregryn

3 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

2 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

7 dl vann

Rør sammen ingrediensene, oog la røren stå og svelle litt. Legg bakepapir på to stekebrett. Fordel røren flatt utover de to stekebrettene mest mulig jevnt. Rut opp deigen med pizzarulle.

Kvern over litt grovt salt.

Stekes i ovnen i 180 grader i 45 - 60 min.

Slipp ut damp underveis.

Du kan steke begge brettene samtidig, bytt innimellom på hvem som står øverst og en underst i ovnen.

Etter endt steketis slår du av ovnen og lar brettene stå i, med ovnsdøren åpen.

Når de er tørre er de ferdige.

Takk!

Gjest spinatpai
Skrevet

Jeg synes spinatpai er kjempegodt

candyqueen_83
Skrevet

Forklarte meg visst litt dårlig.

¨

Jeg mener en matting man gir bort i en slags gave. Et alternativ til å gi en kake.

Åja, haha! :o)

Må det være mat da?

Sild kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...