Gå til innhold

Journaltilgang

Anbefalte innlegg

Gjest Stille nå
Skrevet

Kan man be psykolog om å notere i journalen at den ikke skal utleveres til pårørende etter at man er vekke ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan og bør man om man har et slikt ønske.

Skrevet

Ja, det kan og bør man om man har et slikt ønske.

Hei!

Betyr det at jeg kan kreve å få tilgang til min mors journal hvis hun ikke har sagt før sin død at hun ikke vil ha denne utlevert til noen?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hei!

Betyr det at jeg kan kreve å få tilgang til min mors journal hvis hun ikke har sagt før sin død at hun ikke vil ha denne utlevert til noen?

Med forbehold om at jeg har misforstått: Behandler kan vel om det er gode argument (ting i journalen som er opplagt at pårørende ikke skal vite) la være å levere den ut, men i utgangspunktet så kan du få journalen utlevert, ja.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Ja, hvis ikke din far lever. Da er det han som står nærmest og er den som kan få kopi av journalen. Hvem han viser den til ,er opp til han.

Skrevet

Ja, hvis ikke din far lever. Da er det han som står nærmest og er den som kan få kopi av journalen. Hvem han viser den til ,er opp til han.

Hei!

Tusen takk,

han vil ikke tenke på dette noen gang, slik at da er det sannsynlig at jeg en dag vil få den, veldig fint for meg å vite.

Jeg vet en del, da denne snille psykiateren leste opp en del ting som ga meg mage brikker plassert, men egentlig kunne hun ikke lese det opp en gang, slik at se det eller kopi fikk jeg ikke, men bare høre det hun leste var en stor stor hjelp for meg.

Tusen takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...