Gå til innhold

Kan man ha SF uten å være kroppsfiksert?

Anbefalte innlegg

Gjest er dette SF?
Skrevet

Hvis man har et trøblete forhold til mat uten at man er opptatt av vekt, har man da en spiseforstyrrelse? Jeg har mye problemer med mat, føler ofte vegring mot en del matvarer. I perioder kan jeg bare spise en enkelt matvare, da andre ting gjør at jeg vil kaste opp, som feks konsistensen eller lukt. Det har gjort at jeg har blitt veldig tynn men det er ikke viljestyrt fra min side. Jeg har også problemer med å spise når jeg har mye angst.

Kan jeg ha en spiseforstyrrelse når dette ikke handler om vekt og kroppsbilde? Og hva er i såfall behandlingen for dette? Har gått til ernæringsfysiolog men det har ikke hjulpet meg.

Gjest har det likens
Skrevet

Så lenge det ikke er noe fysisk gale, så kan en trygt si at dette er spisevegring ja.

Gjest er dette SF?
Skrevet

Så lenge det ikke er noe fysisk gale, så kan en trygt si at dette er spisevegring ja.

Er spisevegring en egen diagnose?

Gjest er dette SF?
Skrevet

De klassiske diagnosene for spisevgering Anorexia, bulimi og overspising er veldig store. Kan finnes mange nyanser innenfor dette.

Anbefaler denne siden http://www.skarderud.no/spiseforstyrrelser.asp

Fant ikke så mye nyttig om atypiske spiseforstyrrelser der. Hvor står det hen?

Gjest har det likeins
Skrevet

Fant ikke så mye nyttig om atypiske spiseforstyrrelser der. Hvor står det hen?

Under "foredrag om spiseforstyrrelser" - power point.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...