Gå til innhold

Nedsatt sexlyst av fontex?

Anbefalte innlegg

Gjest alternativer
Skrevet

Finnes det et bedre alternativ for å øke sexlysta? Sliter litt med dette.

Gjest det kan hjelpe
Skrevet

Ja, du kan jo snakke med legen din om å bytte til et annet antidepressiva som ikke nedsetter libidoet. Eksempel på dette er wellbutrin eller aurorix.

Gjest alternativer
Skrevet

Ja, du kan jo snakke med legen din om å bytte til et annet antidepressiva som ikke nedsetter libidoet. Eksempel på dette er wellbutrin eller aurorix.

Men legger man på seg av disse medisinene, vet du noe om det?

Gjest det kan hjelpe
Skrevet

Men legger man på seg av disse medisinene, vet du noe om det?

Man legger ikke noe mer på seg av disse medisinene enn andre antidepressiva. Det vil alltid være en individuell ting, men de aller fleste legger ikke på seg av AD.

Men om du kan bytte har også sammenheng med hvorfor du bruker antidepressiva. Ulike atidepressiva har noe ulike indikasjoner.

Gjest alternativer
Skrevet

Man legger ikke noe mer på seg av disse medisinene enn andre antidepressiva. Det vil alltid være en individuell ting, men de aller fleste legger ikke på seg av AD.

Men om du kan bytte har også sammenheng med hvorfor du bruker antidepressiva. Ulike atidepressiva har noe ulike indikasjoner.

Ja det er nok sant at ulike ADer har ulike indikasjoner. Jeg har gjentakende depresjoner og mye angst.

Gjest det kan hjelpe
Skrevet

Ja det er nok sant at ulike ADer har ulike indikasjoner. Jeg har gjentakende depresjoner og mye angst.

Nå har ikke fontex heller angst som indikasjon i følge felleskatalogen. Med de diagnosene kan du nok prøve wellbutrin for eksempel. Wellbutrin virker inn på noradrenalin og dopamin, ikke serotonin solik som fontex gjør. Og påvirker da ikke libidoet, og det gjør en stor forskjell spesielt for den som lever i et forhold.

Gjest alternativer
Skrevet

Nå har ikke fontex heller angst som indikasjon i følge felleskatalogen. Med de diagnosene kan du nok prøve wellbutrin for eksempel. Wellbutrin virker inn på noradrenalin og dopamin, ikke serotonin solik som fontex gjør. Og påvirker da ikke libidoet, og det gjør en stor forskjell spesielt for den som lever i et forhold.

Ja jeg lever i et forhold, så det skal jeg spørre legen min om. Tusen takk for tips! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...