Gå til innhold

HASTER NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du vet noe om Circadin? Melatonin..står at den skal tas etter mat..må sove..men vil ha godteri hehe. jada j er 27når enda det virker som on jeg er 7;)men uansett: Kan jeg spise litt, selvom j har tatt de? og hvorfor skal j ta de etter mat?

Skrevet

Det kan være flere grunner til at man anbefaler å ta medisiner til eller etter mat. For Circadin gjetter jeg på at det handler om å gi et sakte nok opptak av melatoninet, at det ikke skal virke for raskt eller seint. Om du eter litt godteri, så gjør du ikke noe farlig. Kanskje du risikerer å sovne litt seinere eller våkne litt seinere. Men om du eter noen biter smågodt tviler jeg på det gjør så mye fra eller til. Eter du en stor pose med godis, så vil det nok bety mer.

Skrevet

Det kan være flere grunner til at man anbefaler å ta medisiner til eller etter mat. For Circadin gjetter jeg på at det handler om å gi et sakte nok opptak av melatoninet, at det ikke skal virke for raskt eller seint. Om du eter litt godteri, så gjør du ikke noe farlig. Kanskje du risikerer å sovne litt seinere eller våkne litt seinere. Men om du eter noen biter smågodt tviler jeg på det gjør så mye fra eller til. Eter du en stor pose med godis, så vil det nok bety mer.

Hei!

Mine sønner bruker circadin i perioder, jeg også, men viste ikke at det skulle taes med mat, virker bra uten også.

dessuten er det jo et naturlig hormon og ikke medisiner som gir noen form for bivirkninger.

For oss virker det ca 30 min etter inntatt dose. Jeg tar det uansett om jeg trenger det for å sove eller ikke, leste en bok om melatonin av en hjerneforsker(tror jeg) en gang...lenge siden, husker ikke hva han het, men jeg har den et sted, men husker essensen, melatonin, motvirker aldring :) derfor liker jeg å ta det.

På hvilken måte vet jeg ikke, om det virker inn på telomerene, men uansett skal jeg sjekke opp dette i dag....

Gjest profile
Skrevet

Er uansett ikke lurt å spise mye sukker før en skal sove om en har problemer med å sove, da sukker jo er oppkvikkende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...