Gå til innhold

Det ventes uroligheter og krigstilstander.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Mandolaika

25

• ShitDiddelyDo

13

• Angustia

12

Mest aktive i denne tråden

Det er bare svada det han sier der, han sier hverken fugl eller fisk jo.

''Det er bare svada det han sier der, han sier hverken fugl eller fisk jo.''

Ok, deg om det. Men jeg foreslår at du leser begge artiklene en gang til, ikke minst den du sjøl la ut link til.

''Det er bare svada det han sier der, han sier hverken fugl eller fisk jo.''

Ok, deg om det. Men jeg foreslår at du leser begge artiklene en gang til, ikke minst den du sjøl la ut link til.

Ja, da, bedrevitende deg, det har jeg gjort. :-)

Gjest Hulderen

I løpet av tre minutter svarte tre dolere at du tar feil.

Det må jeg si er imponerende. Jeg ante ikke at folk hadde såpass kontroll på hvilket nick som feiler hva. :)

Siden 4 dolere sier at jeg blandet sammen to nick, så gjorde jeg antagelig det. Beklager, det var godt ment.

Da er du fri til å hudflette Mandolaika så mye du lyster ;-)

Ja, da, bedrevitende deg, det har jeg gjort. :-)

''Ja, da, bedrevitende deg, det har jeg gjort. :-)''

Det var ikke min intensjon å framstå som bedrevitende, jeg stilte meg bare uforstående til om du hadde lest artiklene grundig, ikke bare skumlest dem.

Da kan vi iallfall slå fast at vi har høyst ulik fortolkning her, men det er kanskje ingen bombe :-)

Annonse

Som du ser her er problemet tydeligvis at "de hvite ikke vil jobbe", mens de fargede gjør det:

''Nå er det de etniske britene som er de som blir utkonkurrert, fratatt jobbene og snylter på offentlige støtteordninger.

– De gidder jo ikke jobbe, sukker en vellykket indisk forretningsmann som ikke ønsker navn eller bilde i avisen. Han selger eksklusive moteklær for menn i en sidegate i Leicester. Argumenter man gjerne hørte engelskmenn si om innvandrere for noen tiår tilbake. Nå er de selv blitt den nye underklassen.''

Men det leste du kanskje ikke?

Har du vært i Leicester?

Som du ser her er problemet tydeligvis at "de hvite ikke vil jobbe", mens de fargede gjør det:

''Nå er det de etniske britene som er de som blir utkonkurrert, fratatt jobbene og snylter på offentlige støtteordninger.

– De gidder jo ikke jobbe, sukker en vellykket indisk forretningsmann som ikke ønsker navn eller bilde i avisen. Han selger eksklusive moteklær for menn i en sidegate i Leicester. Argumenter man gjerne hørte engelskmenn si om innvandrere for noen tiår tilbake. Nå er de selv blitt den nye underklassen.''

Men det leste du kanskje ikke?

Har du vært i Leicester?

Hvordan ville du reagert om muslimer kom og tok over hele byen du bodde i og tok fra de opprinnelige innbyggerne jobbene og når det ikke var flere ledige jobber kalte de dere late og sa at dere ikke gadd å jobbe?

Om jeg har vært akkurat i Leicester eller ikke spiller vel ingen rolle.

Hvordan ville du reagert om muslimer kom og tok over hele byen du bodde i og tok fra de opprinnelige innbyggerne jobbene og når det ikke var flere ledige jobber kalte de dere late og sa at dere ikke gadd å jobbe?

Om jeg har vært akkurat i Leicester eller ikke spiller vel ingen rolle.

''Hvordan ville du reagert om muslimer kom og tok over hele byen du bodde i og tok fra de opprinnelige innbyggerne jobbene og når det ikke var flere ledige jobber kalte de dere late og sa at dere ikke gadd å jobbe?''

Akkurat likt som hvis kristne, ateister, eller andre gjorde det. Ikke bare det - de "kom" ikke - de fleste er født der.

Det du skriver er helt meningsløst - det er ingen som "tar over". Ja, det er flere av dem enn av "kristne" (eller hva det er), men hva så? Er det noe verre for meg om det er kristne, ateister eller muslimer som er i flertall?

''Om jeg har vært akkurat i Leicester eller ikke spiller vel ingen rolle.''

Ikke bare har jeg vært der, jeg har faktisk slektninger som bor der. (Som ikke er muslimer.)

''Hvordan ville du reagert om muslimer kom og tok over hele byen du bodde i og tok fra de opprinnelige innbyggerne jobbene og når det ikke var flere ledige jobber kalte de dere late og sa at dere ikke gadd å jobbe?''

Akkurat likt som hvis kristne, ateister, eller andre gjorde det. Ikke bare det - de "kom" ikke - de fleste er født der.

Det du skriver er helt meningsløst - det er ingen som "tar over". Ja, det er flere av dem enn av "kristne" (eller hva det er), men hva så? Er det noe verre for meg om det er kristne, ateister eller muslimer som er i flertall?

''Om jeg har vært akkurat i Leicester eller ikke spiller vel ingen rolle.''

Ikke bare har jeg vært der, jeg har faktisk slektninger som bor der. (Som ikke er muslimer.)

Bla, bla, bla.

Ja, jeg har en venninne som bor der.

Annonse

Men så er det gjerne slik at ting ikke er sort-hvitt, men man skal være rimelig reflektert for å kunne se det...

Det er ikke mange ting som er sort/hvitt, bortsett fra rene fakta, og det meste i livet er relativt utifra innfallsvinkel og ståsted.

Jeg prøver en gang til. Jeg svarte på generelt grunnlag, at det eneste i livet som er sort/hvitt er rene fakta. Skjønte du det nå?

Joda, og tror jeg skjønte deg rett første gang også... Poenget var at jeg ikke skjønte hvorfor Willochs uttalelser var svada og tøys? Han reflekterer over en sak som er viktig for mange av oss. Altfor mange sier at vi må ha slutt på innvandringen, og that's it... Det er nok mye mer komplisert enn som så...

Joda, og tror jeg skjønte deg rett første gang også... Poenget var at jeg ikke skjønte hvorfor Willochs uttalelser var svada og tøys? Han reflekterer over en sak som er viktig for mange av oss. Altfor mange sier at vi må ha slutt på innvandringen, og that's it... Det er nok mye mer komplisert enn som så...

Jeg mente ikke at det var svada i betydningen pisspreik, men svada i betydningen "bla-bla", altså lite konkret, det handler alltid om at det er nordmennene som skal tilpasse seg innvandrerne, vi er så redde for å stille krav og det ropes rasist bare man åpner kjeften og sier noe next-to-fremmedfiendtlig, da blir man plassert i en FrP-bås og kalt både det ene og andre for det er jo ikke politisk korrekt å mene, må vite.

Jeg er så lei av dette dikkedariet og lite handlingskraftige, man får kalle en spade for en spade og få i alle fall de kriminelle ut. Jeg synes det er mye som skjer som strider i mot folks rettsoppfatning, vi er så livredde for å tråkke noen på tærne. Jeg har aldri brydd meg om rase/hudfarge/religion, men hvordan folk OPPFØRER seg og FREMSTÅR overfor andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...