Gå til innhold

Menstruasjonssyklus som endres

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kortere og kortere

Hvor gammel er du da?

Min syklus har også endret seg det siste året... Før hadde jeg en syklus på rundt 28 dager og nå ligger den på mellom 21 og 26 dager.... Jeg er 40 år gammel og vet ikke om det har noe med alderen å gjøre? :-/

Jeg er 39,5 år..

Annonse

Da minstemann var ca ett år, da var jeg 43. Men det er visst vanlig å komme i overgangsalderen tidlig hvis man får barn seint, sikkert kroppens måte å si ifra at nå er det nok ;o)

Ok.. jeg fikk siste barn når jeg var 34..... Jeg håper da virkelig det tar noen år før jeg når overgangsalderen ennå :-/

Ok.. jeg fikk siste barn når jeg var 34..... Jeg håper da virkelig det tar noen år før jeg når overgangsalderen ennå :-/

Hehe, overgangsalderen har både fordeler og ulemper. Jeg kan ikke si at jeg savner PMS og menstruasjon. Men hetetokter, osteoporose, tørreslimhinner og Alzheimer står jeg helst over så jeg går på hormoner.

Gjest ingen nick

Da minstemann var ca ett år, da var jeg 43. Men det er visst vanlig å komme i overgangsalderen tidlig hvis man får barn seint, sikkert kroppens måte å si ifra at nå er det nok ;o)

Jeg fikk siste barnet da jeg var 39 og har ikke mistet mensen før jeg ble 58 år. Så den regelen gjelder ikke alltid.

Annonse

Gjest ingen nick

Og det var lenge. Det er jo kjipt det og da. Mensen er jo noe dritt egentlig og det er godt å slippe.

Ja, siden jeg ble 52, har jeg håpet på at hver eneste mens ble den siste, men det bare fortsatte måned etter måned, gynekologene forsto ingenting, nå har det heldigvis stoppet, jeg har ikke hatt mens siden april og jeg håper at det var siste gangen. Det er noe verre søl.

Hehe, overgangsalderen har både fordeler og ulemper. Jeg kan ikke si at jeg savner PMS og menstruasjon. Men hetetokter, osteoporose, tørreslimhinner og Alzheimer står jeg helst over så jeg går på hormoner.

Skjønner ;)

Men er det ikke veldig omstridt å gå på hormoner? Finnes det evt mer naturlige alternativer?

Skjønner ;)

Men er det ikke veldig omstridt å gå på hormoner? Finnes det evt mer naturlige alternativer?

Jeg har diskutert med spesialist og siden det ikke er brystkreft/eggstokkreft og blodpropp i familien min, men derimot osteoporose og Alzheimer så vil det beste for meg være hormoner. Og jeg hadde grusomme hetetokter som ikke var til å overleve og ble tørr så det var vondt i urinrøret og enda større sjanse for UVI.

Vi opplever overgangsalder så forskjellig, jeg tror vi bare må diskutere med legen hva som er best for oss sjøl, jeg tror ikke det finnes noen felles avgjørelse for alle. Venninna mi lot være for moren hennes døde av brystkreft som de mente kom fra hormoner og søsteren fikk også brystkreft av hormonene.

Rart, de fleste kvinnelige gynekologer er for og mannlige mot, det bare sier meg at menn ikke skjønner hvor ille det kan være.

Jeg har omtrent ikke PMS i det hele tatt jeg...så kanskje jeg kan ta det med ro noen år til ;)

Hehe, jeg tror du antagelig får en grei overgangsalder. Jeg synes de jeg kjenner som har hatt skikkelig PMS blir spinville i overgangsalderen og får masse hormonelle plager og de uten PMS går gjennom det nesten uten problemer.

Antagelig hadde du en grei pubertet også ;o)

Gjest ingen nick

Hehe, jeg tror du antagelig får en grei overgangsalder. Jeg synes de jeg kjenner som har hatt skikkelig PMS blir spinville i overgangsalderen og får masse hormonelle plager og de uten PMS går gjennom det nesten uten problemer.

Antagelig hadde du en grei pubertet også ;o)

Den er jeg enig i, jeg ingen plager ifb overgangsalderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...