Gå til innhold

Denne tråden kunne handlet om sex, dop og vold.

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

OK;)

Jeg tenkte litt på dette i går og fant vel ut at sangstemmen min, er blitt dypere! Leonard Cohen har sanger som passer meg perfekt, og han kan synge _dypt_..... Men kommer aldri høyere enn alt-stemme, og jeg var akktivt med i et kor (noen _få_ år siden, he, he)

Herremin! Jeg sendte deg visst en sensurert versjon. Give me piiiiiiip and piiiiiiip.

Er det mulig! :)

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• cathlin

18

• laban

13

• hidi, the scorpion

11

Mest aktive i denne tråden

''Snekkersangen er av nyere dato, og melodien er absolutt ikke typen "gudstjenestesalme".

Den var mye brukt i tensingmiljøer o.l., på 70-tallet. Typisk peisestue- / leirbålsang.''

En del her inne vil nok påstå at det er et lite motsetningsforhold i "nyere dato" og "70-tallet" :-)

I denne sammenheng sammenligner man jo med Petter Dass, og da blir jo det meste av "nyere dato" :-)

Jeg kan massevis av salmer. Har vært korsanger i 40 år og kan kilometervis med tekst. Blir jeg dement, kommer jeg til å sitte i en krok og ramse opp salmer og religiøse tekster på norsk og latin.

Hvis det noen gang lages et "Kan du teksten"-show med gamle greier, skal jeg melde meg på. Jeg er uslåelig på 4. vers av Glade jul og andre nyttige ting.

Noen av lærerne på barneskolen ville vi skulle starte første time med en salme (ja, jeg er eldgammel). Gjengangerne i slike tilfeller var bl.a.

Lover Herren, Han er nær

Lover den Herre (den mektige konge med ære)

Mitt hjerte alltid vanker

Se universets Herre

''Hvis det noen gang lages et "Kan du teksten"-show med gamle greier, skal jeg melde meg på. Jeg er uslåelig på 4. vers av Glade jul og andre nyttige ting.''

Ha ha!

Er du blant dem som insisterer på å synge vers nr 2 av Hurra for deg også? :-)

''Hvis det noen gang lages et "Kan du teksten"-show med gamle greier, skal jeg melde meg på. Jeg er uslåelig på 4. vers av Glade jul og andre nyttige ting.

''

Litt som med moren min. Hun kan i tillegg hele Terje Vigen og andre laaaaaange dikt utenat. Visstnok lært på skolen den gangen de så på skole som fri fra å måtte jobbe hjemme...

'he he* Nok en gang må jeg sammenligne med faren min: Han kunne også hele Terje Vigen! ;-)

Men jeg kunne en gang 14 (eller var det 17?) vers av "Å mannen han gjekk seg i vedaskog", så jeg er ikke så veldig mye bedre. :-)

Det var veldig fokus på utenatlæring tidligere. Vet ikke hvorfor det var forbundet med så mye prestisje å ha alt i hodet, boktrykkerkunsten var jo faktisk oppfunnet.

Sant nok :-)

Jeg husker min mormor, som kunne alle elvene i Asia på rams, var forferdet over mine elendige geografikunnskaper, etter at jeg avslørte meg under løsing av kryssord, der mormor måtte ramse opp elvene sine for å hjelpe meg.

Det 'telte ikke' at jeg kunne fortelle om forskjellen på et ra og en esker;-)

http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Diverse_Artister/Sorgen_Og_Gleden_HKH_Kronprinsesse_Mette-Marits_Utvalgte_Salmer/?id=FXCD331

Denne platen er balsam for sjelen, jeg elsker den dypt og oppriktig :o) Og jeg er ikke noe salmemenneske sånn ellers. Ikke kristen heller.

Annonse

'he he* Nok en gang må jeg sammenligne med faren min: Han kunne også hele Terje Vigen! ;-)

Men jeg kunne en gang 14 (eller var det 17?) vers av "Å mannen han gjekk seg i vedaskog", så jeg er ikke så veldig mye bedre. :-)

Oooh, jeg også! Jeg har til og med bragt det videre til ungene. Treåringen kan sikkert 11 vers.

:o)

''Hvis det noen gang lages et "Kan du teksten"-show med gamle greier, skal jeg melde meg på. Jeg er uslåelig på 4. vers av Glade jul og andre nyttige ting.''

Ha ha!

Er du blant dem som insisterer på å synge vers nr 2 av Hurra for deg også? :-)

Jeg kan hele "Hurra for deg", ja.

Mange vet ikke hvordan nest siste linje i vers 2 lyder - rett foran "og en av oss skal bli den neste". Det kan lett bli pinlig, dersom ingen av min type er til stede :-)

Sant nok :-)

Jeg husker min mormor, som kunne alle elvene i Asia på rams, var forferdet over mine elendige geografikunnskaper, etter at jeg avslørte meg under løsing av kryssord, der mormor måtte ramse opp elvene sine for å hjelpe meg.

Det 'telte ikke' at jeg kunne fortelle om forskjellen på et ra og en esker;-)

En esker? Der må i hvert fall jeg melde pass.

Geografi ble ikke prioritert av mine lærere. Tror vi stort sett parkerte etter å ha gjennomgått Norden.

Jeg husker datteren min skulle pugge landene i Europa - mange av dem fantes jo ikke som selvstendige stater da jeg gikk på skolen. Da føler man seg skikkelig fossil.

Jeg kan hele "Hurra for deg", ja.

Mange vet ikke hvordan nest siste linje i vers 2 lyder - rett foran "og en av oss skal bli den neste". Det kan lett bli pinlig, dersom ingen av min type er til stede :-)

Akkurat nå føyet du deg inn i rekka av "Gruppe 1, forhenværende korister" i følge Ingrid Bjørnovs kategorisering av allsangere. Det som kjennetegner dem er at de kan bladsynge, dog med stadig større avstand til notebladet jo eldre de blir. ;)

*Hvisker* Jeg kan for øvrig også 2. vers av Hurra for deg.

Akkurat nå føyet du deg inn i rekka av "Gruppe 1, forhenværende korister" i følge Ingrid Bjørnovs kategorisering av allsangere. Det som kjennetegner dem er at de kan bladsynge, dog med stadig større avstand til notebladet jo eldre de blir. ;)

*Hvisker* Jeg kan for øvrig også 2. vers av Hurra for deg.

Det stemmer veldig bra, hvis vi ser bort fra at jeg (som du?) fremdeles er korist.

Ingrid B. har uttalt mye jeg kjenner godt igjen. Bl.a. det med lærerslekta: "Hos oss var det verre å blande da og når, enn å komme full hjem". I min familie var det riktignok _utenkelig_ å drikke seg full, men jeg skjønner hva hun mener :-|

Annonse

Det stemmer veldig bra, hvis vi ser bort fra at jeg (som du?) fremdeles er korist.

Ingrid B. har uttalt mye jeg kjenner godt igjen. Bl.a. det med lærerslekta: "Hos oss var det verre å blande da og når, enn å komme full hjem". I min familie var det riktignok _utenkelig_ å drikke seg full, men jeg skjønner hva hun mener :-|

Ah, jeg visste ikke at du også fortsatt holdt på. :)

Og apropos det med lærerslekta - lærere tilhører som regel en annen kategori av allsangere, nemlig Den Røde Fløy. De som stemmer ekstra sterkt i på den ene linja om at "vinden fra Høyre snart må snu". ;)

:-) Det er jo en utrolig herlig sang, da! Hei fara!

Jeg kan også en haug med vers av Manne som gikk seg i vedaskog. Ungene kunne mange de også.

Og så kan jeg mange Prøysensanger med mange vers, bla, Løvetannsvisa og Kyllingen

:-)

http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Diverse_Artister/Sorgen_Og_Gleden_HKH_Kronprinsesse_Mette-Marits_Utvalgte_Salmer/?id=FXCD331

Denne platen er balsam for sjelen, jeg elsker den dypt og oppriktig :o) Og jeg er ikke noe salmemenneske sånn ellers. Ikke kristen heller.

Den er sikkert fin.

Jeg må ha kor og kirkeorgel. Tradisjonell stil.

Det av Ingrid Bjørnovs gretekster ier som jeg kjenner meg best igjen i, er "bake kake, smake kake, glemme kake på taket (av bilen, min anm.)"

hmm... her skulle jeg endre greier til tekster og så ble det pø om pø..

Jeg kan også en haug med vers av Manne som gikk seg i vedaskog. Ungene kunne mange de også.

Og så kan jeg mange Prøysensanger med mange vers, bla, Løvetannsvisa og Kyllingen

:-)

Jeg kan alle versene til "Aille har et syskjenbånn på Gjøvik" :-)

Og så kan jeg alle statene i USA (ikke sangrelatert, men følte bare for å nevne det *S*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...