Gå til innhold

lei av taco og pizza på fredager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

7

• mariaflyfly

5

• morsan

2

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Biffsnadder, lasagne (selvsagt hjemmelaget - noe annet smaker IKKE godt), burritos, enchiladas, bakte poteter med tilbehør, stekt biff med mye godt til, fondue.

Hjemmelaget er selvsagt best, men jeg synes f.eks. Knorr halvfabrikata-lasagne er overraskende god. Og så er den gjort i en håndvending :-).

Vi har ikke fredagskos, men lørdagskos, og er selv ganske lei både taco og pizza. Derfor blir det kanskje bakt potet, med bacon og stektmais/løk, kryddersmør o grømme. Nam, nam. Spaghetti bolognese med revet ost, lasagne med hvitløksbrød, kinesisk eller meksikansk (er ikke så stø på de rettene der) , selv er vi også glad i kjøttfondue.

Annonse

Hjemmelaget er selvsagt best, men jeg synes f.eks. Knorr halvfabrikata-lasagne er overraskende god. Og så er den gjort i en håndvending :-).

Har smakt Knorr sin, men den kan absolutt ikke måle seg med min :)

Men det skal sies at min tar nok minst 1 time å lage...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1290184148' post='4476713]

Hvordan lager du din?

Jeg har ingen fast oppskrift på lasagne, så jeg er stadig ute etter nye varianter :o)

Har ingen oppskrift, men lager bechamelsaus som jeg har ost i. Og så lager jeg kjøttsaus med: Karbonadedeig, paprika, løk, gulrot, hermetiske tomater (gjerne med hvitløk eller basilikum), tomatpure, 3-4 fedd hvitløk, en dæsj fløte. Krydrer med: Basilikum, oregano, paprikapulver, salt, pepper, sambal oelek og litt ketchup.

Så legges det lagvis: Kjøttsaus, bechamelsaus, lasagneplater, kjøttsaus osv. Avslutter med bechamelsaus og så revet ost på toppen med oregano.

I stekeovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Nam, nam :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...