Gå til innhold

lei av taco og pizza på fredager

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

7

• mariaflyfly

5

• morsan

2

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi spiser ofte biff fredager.

Kikk litt her: http://www.matprat.no/

Lett å finne enkle oppskrifter, ofte så bruker jeg dem som kun en base, og tilpasser etter hva jeg har, liker osv.

Skrevet

Biffsnadder, lasagne (selvsagt hjemmelaget - noe annet smaker IKKE godt), burritos, enchiladas, bakte poteter med tilbehør, stekt biff med mye godt til, fondue.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Lasagne, risotto, wraps, tapas, kylling med chips eller ris,

biff med bernaisesause, wok, svinekoteletter,

bakt potet med bacon, mais og annet tilbehør...

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Biffsnadder, lasagne (selvsagt hjemmelaget - noe annet smaker IKKE godt), burritos, enchiladas, bakte poteter med tilbehør, stekt biff med mye godt til, fondue.

enig med deg,

det er bare hjemmelaget som duger, spesielt min ;-)

Skrevet

Hjemmelaget er selvsagt best, men jeg synes f.eks. Knorr halvfabrikata-lasagne er overraskende god. Og så er den gjort i en håndvending :-).

Skrevet

Biff stroganoff, ungarsk gulasj eller biff. Jeg mener ikke halvfabrikata på gryterettene altså, men laget fra bunn og hvitløksbrød ved siden av. De posene smaker helt pyton i forhold til hjemmelaget.

Skrevet

Kiwi har mange herlige helgetilbud...så det blir biff på oss i dag :o)

Skrevet

Kiwi har mange herlige helgetilbud...så det blir biff på oss i dag :o)

Da blir det biff på meg også.

Skrevet

Vi har ikke fredagskos, men lørdagskos, og er selv ganske lei både taco og pizza. Derfor blir det kanskje bakt potet, med bacon og stektmais/løk, kryddersmør o grømme. Nam, nam. Spaghetti bolognese med revet ost, lasagne med hvitløksbrød, kinesisk eller meksikansk (er ikke så stø på de rettene der) , selv er vi også glad i kjøttfondue.

Skrevet

enig med deg,

det er bare hjemmelaget som duger, spesielt min ;-)

Ja, også min da :)

Skrevet

Hjemmelaget er selvsagt best, men jeg synes f.eks. Knorr halvfabrikata-lasagne er overraskende god. Og så er den gjort i en håndvending :-).

Har smakt Knorr sin, men den kan absolutt ikke måle seg med min :)

Men det skal sies at min tar nok minst 1 time å lage...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har smakt Knorr sin, men den kan absolutt ikke måle seg med min :)

Men det skal sies at min tar nok minst 1 time å lage...

Hvordan lager du din?

Jeg har ingen fast oppskrift på lasagne, så jeg er stadig ute etter nye varianter :o)

Skrevet

Haha, beste bevis på at minus og minus ikke blir pluss. :)

LOL

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1290184148' post='4476713]

Hvordan lager du din?

Jeg har ingen fast oppskrift på lasagne, så jeg er stadig ute etter nye varianter :o)

Har ingen oppskrift, men lager bechamelsaus som jeg har ost i. Og så lager jeg kjøttsaus med: Karbonadedeig, paprika, løk, gulrot, hermetiske tomater (gjerne med hvitløk eller basilikum), tomatpure, 3-4 fedd hvitløk, en dæsj fløte. Krydrer med: Basilikum, oregano, paprikapulver, salt, pepper, sambal oelek og litt ketchup.

Så legges det lagvis: Kjøttsaus, bechamelsaus, lasagneplater, kjøttsaus osv. Avslutter med bechamelsaus og så revet ost på toppen med oregano.

I stekeovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Nam, nam :)

Skrevet

Vi skal ha nylagete knekkebrød med pålegg på nå :-)

11-åringen har lært det på skolen, og de er nettopp ferdige - vi er kjempespent på hvordan de smaker!

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Ja, også min da :)

Kan jeg få oppskriften? Må teste ut om den konkurrerer ut min ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...