Gå til innhold

Trøbbel med sjefen

Anbefalte innlegg

Gjest litt hjelp takk
Skrevet

Ansatt 15 år i en høy stilling. Nå sier min øverste sjef at han er forelsket i meg. Han har vært forelsket i meg siden han traff meg for 15 år siden. Han sier han vil ligge med meg (hans ord). Dette forteller han meg i en 3 timer lang monolog. Hvordan takler jeg dette.

Skrevet

Siden du kun er 15 år så er hans tilnærmelser straffbare. Fortell han det.

Gjest litt hjelp takk
Skrevet

Huff, kan du ikke svare ordentlig så la vær å svare. :-(

Gjest Står jo ikke det dah..
Skrevet

Hvem har sakt at hun er 15 år?

Skrevet

Huff, kan du ikke svare ordentlig så la vær å svare. :-(

Hvis jeg misforsto så beklager jeg.

Gjest Samme som "Står jo ikke det dah"
Skrevet

Hva med å snakke fortrolig med en tillitsvalgt/verneombud og få råd til hva du gjørmed dette?

Gjest litt hjelp takk
Skrevet

Hva med å snakke fortrolig med en tillitsvalgt/verneombud og få råd til hva du gjørmed dette?

Takker :-) Mulig det kan være greieste vei, absolutt

Skrevet

Tok det ham tre timer å fortelle deg det? ;-)

Du sier, høflig, men bestemt, at du ikke er interessert på noen som helst måte, og at det nok "aldri" vil skje. Så kan du si at du setter pris på at han var ærlig, men at du også regner med at han vil la emnet ligge, for det kommer ikke til å skje.

Med vennlig hilsen

Gjest litt hjelp takk
Skrevet

Tok det ham tre timer å fortelle deg det? ;-)

Du sier, høflig, men bestemt, at du ikke er interessert på noen som helst måte, og at det nok "aldri" vil skje. Så kan du si at du setter pris på at han var ærlig, men at du også regner med at han vil la emnet ligge, for det kommer ikke til å skje.

Med vennlig hilsen

Takk. Ja, 3 timer. Du aner ikke. Ble så satt ut at jeg måtte få summet meg, da er dol en fin lufteplass. Takk sør :-)

Skrevet

Takk. Ja, 3 timer. Du aner ikke. Ble så satt ut at jeg måtte få summet meg, da er dol en fin lufteplass. Takk sør :-)

Det høres ut som en dårlig russisk film! ;-)

Husk at selv om han er sjefen så er det han som har "blottet følelsene sine", så vær høflig (det har ingen hensikt å såre), men samtidig veldig bestemt, og bruk absolutte ord som "aldri".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vil du bli værende i denne jobben? Har du ellers lite med sjefen å gjøre? Da tror jeg det ville være taktisk lurt å ikke gå videre med saken, etter at du har sagt ifra hvor landet ligger. Det kan bli vanskelig å bli værende i en jobben hvis du kontakter andre instanser.

Er det en jobb du vil ut av? du kan ta kontakte verneombudet for å få gjort noe med dette, men du må vurdere om dette er en kamp du skal ta. spørsmålet er også om det vil påvirke det hvis du i en ny jobb trenger referanse fra denne sjefen.

Har dine kollegaer også opplevd det samme med denne sjefen? Skulle tro at en slik sjef har en del på seg, når du opplever dette. Du er nok ikke den eneste.

Skrevet

Hun har jobbet der i 15 år og sjefen har vært forelsket i henne siden da!

Skrevet

Du får noen rare svar her synes jeg. Som om sjefen din har forbrutt seg, gjort noe kriminelt. Han har åpnet seg for deg og kommet ut med følelser han har for deg, som han har holdt inni seg i 15 år. Det kan da ikke være noe å gå til verneombud/tillitsvalgt med, med mindre han begynner å plage deg.

Ta en prat med ham og fortell ham hvordan du ser på det hele. For alt vi vet kan det jo hende du ønsker et forhold til ham også? Da bør en av dere i så fall bytte jobb.

Ikke lag mer ut av dette ennå enn at du gir ham en tilbakemelding om du er interessert eller ikke. Dersom du ikke er interessert, forteller du det klart og tydelig, så venter du en stund og ser om han respekterer/tar svaret ditt til følge.

Hvis han ikke tar et nei for et nei og ikke lar deg være i fred, ja først da mener jeg det er tid for å evt. involvere verneombud/tilligsvalgt.

Skrevet

Sør gir deg et svært godt råd når han sier: ''Du sier, høflig, men bestemt, at du ikke er interessert på noen som helst måte, og at det nok "aldri" vil skje. Så kan du si at du setter pris på at han var ærlig, men at du også regner med at han vil la emnet ligge, for det kommer ikke til å skje'' Jeg ville i tillegg loggført samtalen, slik at jeg var sikker på å huske riktig dersom dette skulle få noen etterspill.

Skrevet

Du sier høflig og MEGET BESTEMT at dere ikke kommer til å skje, og at du regner med han legger ned saken nå som han har fått lettet sitt hjerte. Men du må snakke sånn at han skjønner at det er alvor fra din side, og forsikre deg om at han skjønner hva du vil frem til.

Gjest ida kolla
Skrevet

Hadde jeg blitt trakassert på noen måte, eller stått i fare for å blitt det. Hadde jeg tatt opp samtalen på diktafon. Det er ikke sikkert det holder i en rettsak. Men det holder kanskje langt for fagforening eller øverste ledelse.

Gjest mener jeg
Skrevet

Hun har jobbet der i 15 år og sjefen har vært forelsket i henne siden da!

Men da holder det da vitterligen med å fortelle at en har følelser for den andre, men ikke si at en vil ha sex og holde på i tre timer. Han er sjef og har en rolle som gjør at han må være ytterst forsiktig.

Skrevet

Men da holder det da vitterligen med å fortelle at en har følelser for den andre, men ikke si at en vil ha sex og holde på i tre timer. Han er sjef og har en rolle som gjør at han må være ytterst forsiktig.

"Men da holder det da vitterligen med å fortelle at en har følelser for den andre, men ikke si at en vil ha sex og holde på i tre timer. Han er sjef og har en rolle som gjør at han må være ytterst forsiktig."

Vet du at jeg er helt enig i akkurat det. Jeg tenkte det rett etter at jeg hadde svart. Det om sex var unødvendig å si, samtidig som det vel ligger litt i kortene også.

Skrevet

Hadde jeg blitt trakassert på noen måte, eller stått i fare for å blitt det. Hadde jeg tatt opp samtalen på diktafon. Det er ikke sikkert det holder i en rettsak. Men det holder kanskje langt for fagforening eller øverste ledelse.

I alle dager....

Skrevet

Du får noen rare svar her synes jeg. Som om sjefen din har forbrutt seg, gjort noe kriminelt. Han har åpnet seg for deg og kommet ut med følelser han har for deg, som han har holdt inni seg i 15 år. Det kan da ikke være noe å gå til verneombud/tillitsvalgt med, med mindre han begynner å plage deg.

Ta en prat med ham og fortell ham hvordan du ser på det hele. For alt vi vet kan det jo hende du ønsker et forhold til ham også? Da bør en av dere i så fall bytte jobb.

Ikke lag mer ut av dette ennå enn at du gir ham en tilbakemelding om du er interessert eller ikke. Dersom du ikke er interessert, forteller du det klart og tydelig, så venter du en stund og ser om han respekterer/tar svaret ditt til følge.

Hvis han ikke tar et nei for et nei og ikke lar deg være i fred, ja først da mener jeg det er tid for å evt. involvere verneombud/tilligsvalgt.

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...