Gå til innhold

Dårlig form - lei:-(


Gjest Christell

Anbefalte innlegg

Gjest Christell

Nå er jeg lei av å være i dårlig form. Det virker som om kroppen ikke orker.

Jeg er mye svimmel, kvalm og TOTALT utslitt. Kveldene er værst.

Jeg er 30 år.

Jeg har begynt å ta jern, men det hjelper ikke. Jeg har prøvd ginseng - uten resultat. Jeg vet at blodtrykket ligger på ca. 100 over 65. Vet at dette er relativt lavt, men vet ikke om det kan være årsaken.

Jeg er nok ikke gravid ettersom jeg bruker hormonspiral og ikke har andre "graviditetstegn".

Er det noen som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til legen og få sjekket at alt er som det skal. (forbrenning, dvs thyriodea-prøver, jernstatus, blodprosent osv).

Hvis det ikke er noe galt der, er det kanskje på tide å tenke gjennom livsførsel, stressnivå osv?

Lykke til i alle fall!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære Christell.

Det er mange mulige årsaker til at man føler seg utslitt og i dårlig form.Jernmangel er en mulighet,men jeg synes du bør sjekke dette med en blodprøve før du starter med tilskudd.Du har et relativt lavt blodtrykk,men dette kan også være et bra trykk,slik at det alene ikke gir noen sikker informasjon.Du kan gå med en infeksjon i kroppen,og dette bør kontrolleres med blod- og urinprøve,eller det kan være psykososiale årsaker til utmattelsen.Disse tingene bør du drøfte med legen din,og samtidig bør dere se på mat- og drikkevaner,slik at ikke de enkleste tingene blir oversett.Stoffskiftet er det også relevant å sjekke.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...