Gå til innhold

Nå kommer sprengkulda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Dorthe

4

• Axcia

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Glad jeg bor i et hus med varmesentral. Det er like varmt i alle husets rom, og jeg slipper å gå fyringsvakt :-D

Skrevet

Glad jeg bor i et hus med varmesentral. Det er like varmt i alle husets rom, og jeg slipper å gå fyringsvakt :-D

Good for u ;) Jeg har for få panelovner...

Skrevet

Good for u ;) Jeg har for få panelovner...

Leirbål på kjøkkengulvet! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest toshiba polar
Skrevet

Ja ja, får trykke litt på fjernkontrollen til varmepumpa da :)

Skrevet

Jeg har 3000 l ved i garasjen så jeg skal iallefall ikke fryse i stua. Verre med kjelleren, for der har det frosset vann før. Kjøpte inn to oljefylte ovner etter at vannet frøys i fjor, og de står klar til innsats.

Skrevet

Jeg har 3000 l ved i garasjen så jeg skal iallefall ikke fryse i stua. Verre med kjelleren, for der har det frosset vann før. Kjøpte inn to oljefylte ovner etter at vannet frøys i fjor, og de står klar til innsats.

Like greit å få opp en jevn temperatur FØR kulda setter inn. Sett opp ovnene! :-)

Skrevet

Like greit å få opp en jevn temperatur FØR kulda setter inn. Sett opp ovnene! :-)

Så lenge det holder seg over -5 går det bra, da har jeg ca +12 i kjelleren. I fjor var det -25, men vannet frøs først da det gikk opp til - 15- I følge rørleggeren var det vanlig når kulda slo inn ved væromslag. Skal også pakke inn det røret som ligger nærmest ytterveggen, der det tettet seg i fjor. Det har vi snakket om i hele sommer så da er vel på tide å få gjort det, tenker jeg.

Skrevet

Så lenge det holder seg over -5 går det bra, da har jeg ca +12 i kjelleren. I fjor var det -25, men vannet frøs først da det gikk opp til - 15- I følge rørleggeren var det vanlig når kulda slo inn ved væromslag. Skal også pakke inn det røret som ligger nærmest ytterveggen, der det tettet seg i fjor. Det har vi snakket om i hele sommer så da er vel på tide å få gjort det, tenker jeg.

Det er meldt -19 fra i morgen og fram til lørdag her jeg bor, så jeg ville virkelig spandert varme for å unngå skader.

Skrevet

Ja ja, får trykke litt på fjernkontrollen til varmepumpa da :)

Ja, de er som kjent supereffektive når det blir -15 grader og kaldere.

Skrevet

"Sprengkulde".

Det er på nivå med andre skrekkforsider i VG og Dagbladet. "SKREKKSOMMER I VENTE. VEPS, FLÅTT OG MODERDERSNEGLER!"

Det er helt ufattelig at vinteren fortsatt kommer som en overraskelse i Norge, men rart er det kanskje ikke. Vinternasjonen har en togpark som sliter så fort det kryper under 0.

Skrevet

NÅ?

Vi hadde temperaturer ned rundt -25 hele forrige uke vi, og uka før der lå det på -20 jevnt over.

Men hvis det kryper ned under -30 med såpass lite snø som vi har nå, da skal jeg også klage.

Skrevet

"Sprengkulde".

Det er på nivå med andre skrekkforsider i VG og Dagbladet. "SKREKKSOMMER I VENTE. VEPS, FLÅTT OG MODERDERSNEGLER!"

Det er helt ufattelig at vinteren fortsatt kommer som en overraskelse i Norge, men rart er det kanskje ikke. Vinternasjonen har en togpark som sliter så fort det kryper under 0.

Nåja, i Storbritannia står togene stille hver høst fordi det kommer blader (!) på skinnene!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nåja, i Storbritannia står togene stille hver høst fordi det kommer blader (!) på skinnene!

Med vennlig hilsen

Men Storbritannia er ikke en vinternasjon av samme kaliber som Norge.

Jeg begriper ikke at vinteren kommer som mannen i kjerringa hvert eneste år. Folk kjører seg ihjel på sommerdekk når den første snøen kommer, de krasjer som de gjorde i fjor også, og NSB sliter så fort det kommer litt nedbør i form av snø.

Det er ikke til å fatte. Vi snakker tross alt om halve året.

Skrevet

Men Storbritannia er ikke en vinternasjon av samme kaliber som Norge.

Jeg begriper ikke at vinteren kommer som mannen i kjerringa hvert eneste år. Folk kjører seg ihjel på sommerdekk når den første snøen kommer, de krasjer som de gjorde i fjor også, og NSB sliter så fort det kommer litt nedbør i form av snø.

Det er ikke til å fatte. Vi snakker tross alt om halve året.

''Men Storbritannia er ikke en vinternasjon av samme kaliber som Norge.''

Nei, men bladene faller om høsten! ;-) HVER høst!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, i Oslo er det meldt rundt 6 grader neste uke, så hvis noen kaller det sprengkulde så tror jeg de må dra et annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...