Gå til innhold

Ikke for å være kritisk....

Anbefalte innlegg

Gjest Little Madam

Men jeg bare klarer ikke å være på sånne forum som f.eks Overgrep.. (Obs ingenting galt med DIXI og sånn..!)

Kunne aldri ha tenkt meg å være med i en sånn gruppe heller, støttesenter e.l. Felles skjebne, felles trøst`. Nei, jeg vil liksom ikke at `personen` som jeg prater med skal klemme meg og si: ja, jeg vet akkurat hva du snakker om etc..

Det er liksom MIN greie...Min sak... Da er det liksom mye bedre (for min del) å snakke med en fagperson-psykiater..

Ja, jeg vet at mange får stor støtte og hjelp gjennom slike `overgrepsenter`, men personlig kunne jeg aldri ha tenkt meg det.

Er jeg rar??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35657-ikke-for-%C3%A5-v%C3%A6re-kritisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er ikke rar. Jeg har hørt akkurat dette som du skriver mange ganger før fra mange pasienter.

Vi mennesker er forskjellige. Slik er også de som har opplevd overgrep. Derfor er det flott at det finnes ulike typer hjelp å få.

Gjest Little Madam

Synes du selv du er rar?

Ja litt kanskje.. Ønsker ikke noe `overgreps offer felleskap` i den forstand.

MEN så er vi jo alle så ulike å takler ting ulikt. Uten at den ene måten å takle det på nødvendigvis er bedre en den andre måten..

Takk Theos. Du fikk meg til å tenke :-)

Gjest Little Madam

Du er ikke rar. Jeg har hørt akkurat dette som du skriver mange ganger før fra mange pasienter.

Vi mennesker er forskjellige. Slik er også de som har opplevd overgrep. Derfor er det flott at det finnes ulike typer hjelp å få.

Godt å høre at det jeg føler i forhold til det ikke er uvanlig!

...Og jeg kommer nok også framover kun å være her på psykiatri forum ;-)

Annonse

Godt å høre at det jeg føler i forhold til det ikke er uvanlig!

...Og jeg kommer nok også framover kun å være her på psykiatri forum ;-)

Jeg finner meg heller ikke til rette i "offer-rollen". Har hatt et mislykket møte med SMI, men skal gjøre et forsøk til......for å finne noen svar. Jeg mener det er så mye som har gjort meg til det mennesket jeg er....overgrep eller ikke. Men det er jo som bella sier, hver sitt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...