Gå til innhold

Når skal man si i fra???/NHD

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hvor lenge skal man vente før man sier fra om selvmordsplaner til legen sin?? Jeg mener, de kan jo blekne igjen......da virker det jo bare dumt å ha sagt noe i det hele tatt?

Jeg tenker på så mye rart, men har liksom ingen jeg kan si det til. Ikke til legen eller familien, de kommer bare til å syns at dette er lite smart! Noen av tankene er farlig, hvis jeg gjør det jeg tenker på......men jeg er redd de vil syns jeg manipulerer dem (det har de sagt før)

Du sa jo i et innlegg før her at man skal være ærlig hos legen......skal man det når han ikke vil jeg skal si det da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35666-n%C3%A5r-skal-man-si-i-franhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Det jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt var at _du må jo kunne prate om akkurat det du vil_ til legen din. Hvordan legen (eller andre) vil reagere/si kan ikke du styre. Det er deres privilegium.

Vær ærlig. At de vil tenke at du er dum o.l. er kanskje heller dine egne tanker og følelser om deg selv..?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes godt du kan si fra straks du har dem. Du bør også si at dette er svingende og at tankene ofte blekner igjen.

Finnes det noen god grunn for ikke å si det?

Jeg mener det er viktig å se på legen som en medspiller på parti med deg mot sykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...