Gjest (Anonymous) Skrevet 23. september 2001 Skrevet 23. september 2001 Hvor lenge skal man vente før man sier fra om selvmordsplaner til legen sin?? Jeg mener, de kan jo blekne igjen......da virker det jo bare dumt å ha sagt noe i det hele tatt? Jeg tenker på så mye rart, men har liksom ingen jeg kan si det til. Ikke til legen eller familien, de kommer bare til å syns at dette er lite smart! Noen av tankene er farlig, hvis jeg gjør det jeg tenker på......men jeg er redd de vil syns jeg manipulerer dem (det har de sagt før) Du sa jo i et innlegg før her at man skal være ærlig hos legen......skal man det når han ikke vil jeg skal si det da? 0 Siter
Gjest Little Madam Skrevet 23. september 2001 Skrevet 23. september 2001 Det jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt var at _du må jo kunne prate om akkurat det du vil_ til legen din. Hvordan legen (eller andre) vil reagere/si kan ikke du styre. Det er deres privilegium. Vær ærlig. At de vil tenke at du er dum o.l. er kanskje heller dine egne tanker og følelser om deg selv..? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. september 2001 Skrevet 24. september 2001 Jeg synes godt du kan si fra straks du har dem. Du bør også si at dette er svingende og at tankene ofte blekner igjen. Finnes det noen god grunn for ikke å si det? Jeg mener det er viktig å se på legen som en medspiller på parti med deg mot sykdommen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.