Gå til innhold

- Ikke voldtekt dersom hun er full


Sør

Anbefalte innlegg

''Voldtektsholdningene lever i beste velgående.

- Kler man seg som en hore, så må man forvente å bli voldtatt

Sitatet er hentet fra en debatt på en norsk nettside i år. Det er ikke det eneste av denne typen, og viser at holdninger der voldtektsoffer får skyld, fremdeles lever i beste velgående.

- Mytene og holdningene sitter ofte hardt i både hos offer, gjerningsmann og behandlingsapparatet. Også offerets familie, venner og hjelpeapparat har slike holdninger, de gjelder oss alle, sier leder for Dixi Ressurssenter for voldtatte i Oslo, Herdis Magerøy til Side2. ''

''En britisk undersøkelse har nylig avdekket lignende holdninger hos landets unge menn, i alderen 18 til 25 år:

*48 prosent av de spurte mener det ikke er voldtekt, selv om kvinnen de har sex med er så full at hun ikke klarer å gjøre rede for seg.

*46 prosent mener det ikke er voldtekt, selv om kvinnen ombestemmer seg etter at samleiet har startet.

*Selv om jenta eller kvinnen sier nei helt fra starten, mener 23 prosent av de unge mennene at sex etter det ikke er det samme som voldtekt. ''

Kilde: http://www.side2.no/helse/article3029700.ece

Skremmende holdninger, som viser at undervisning om likestilling og om voldtekt må inn i skolepensum.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    25

  • ShitDiddelyDo

    4

  • nitty-gritty

    4

  • Mammantil3

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Jada, og man trenger neppe hete Einstein for å skjønne hvilke(n) kultur majoritenen av disse "unge mennene" kommer fra. ref. http://www.youtube.com/watch?v=NQaZ4nE4CLc

- Sitat: Vi ser at disse personen har et kvinnesyn som gjør at de når som helst kan ta kontroll over andre personer, da helst kvinner.

Fint at du også endelig poster gode argumenter for å stramme inn invasjonen av Europa, grundig. Synd det må skape så mange offer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kuling fra nord

Jada, og man trenger neppe hete Einstein for å skjønne hvilke(n) kultur majoritenen av disse "unge mennene" kommer fra. ref. http://www.youtube.com/watch?v=NQaZ4nE4CLc

- Sitat: Vi ser at disse personen har et kvinnesyn som gjør at de når som helst kan ta kontroll over andre personer, da helst kvinner.

Fint at du også endelig poster gode argumenter for å stramme inn invasjonen av Europa, grundig. Synd det må skape så mange offer først.

Godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

Jada, og man trenger neppe hete Einstein for å skjønne hvilke(n) kultur majoritenen av disse "unge mennene" kommer fra. ref. http://www.youtube.com/watch?v=NQaZ4nE4CLc

- Sitat: Vi ser at disse personen har et kvinnesyn som gjør at de når som helst kan ta kontroll over andre personer, da helst kvinner.

Fint at du også endelig poster gode argumenter for å stramme inn invasjonen av Europa, grundig. Synd det må skape så mange offer først.

En venninne av meg pleier å "kle sg som en hore", jeg har advart henne flere ganger, men neida... og hun har faktisk blitt voldtatt 3-4 ganger på byen!

Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute,

ikke bare utlendinger. Det er lett å feie alle under en kam og tro at det er utlendingenes skyld, men det er like gjerne etniske nordmenn som gjør dette.

Greit nok, de har en annen kultur og er ikke vant til å se jenter så lettsindige og ikke minst sexy kledd - det MÅ jo være en invitasjon til sex, og nei betyr ikke nei.. eller?

Undervisning er viktig. Når noen kommer til landet vårt må de få vite litt om vår kultur og at norske jenter verken er billige eller villige selv om de både er fulle og "kledd som en hore", og ja - norske jenter har gjerne sex uten å være gift, ja til og med uten å være kjærester, men da er det frivillig - ikke slik at mannen kan ta seg til rette!

Jeg tror faktisk samtlige hun venninna mi ble voldtatt av var av utenlandsk opprinnelse.. Det sier kanskje litt, men jeg vil likevel ikke kjemme alle under en kam da, for det finnes norske menn med samme holdning, kanskje merker man dette tidlig. Det merket i alle fall jeg da jeg var 12 år, en gutt i parallelklassen var veldig sånn "seksuell" i tilnærmelsene, jeg så for meg en framtidig voldtektsforbryter... gudene vet hva han hadde gjort om vi var alene den gangen :( Tidlig krøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, og man trenger neppe hete Einstein for å skjønne hvilke(n) kultur majoritenen av disse "unge mennene" kommer fra. ref. http://www.youtube.com/watch?v=NQaZ4nE4CLc

- Sitat: Vi ser at disse personen har et kvinnesyn som gjør at de når som helst kan ta kontroll over andre personer, da helst kvinner.

Fint at du også endelig poster gode argumenter for å stramme inn invasjonen av Europa, grundig. Synd det må skape så mange offer først.

Dette var "helt vanlige" briter, og det gjelder 48% av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

En venninne av meg pleier å "kle sg som en hore", jeg har advart henne flere ganger, men neida... og hun har faktisk blitt voldtatt 3-4 ganger på byen!

Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute,

ikke bare utlendinger. Det er lett å feie alle under en kam og tro at det er utlendingenes skyld, men det er like gjerne etniske nordmenn som gjør dette.

Greit nok, de har en annen kultur og er ikke vant til å se jenter så lettsindige og ikke minst sexy kledd - det MÅ jo være en invitasjon til sex, og nei betyr ikke nei.. eller?

Undervisning er viktig. Når noen kommer til landet vårt må de få vite litt om vår kultur og at norske jenter verken er billige eller villige selv om de både er fulle og "kledd som en hore", og ja - norske jenter har gjerne sex uten å være gift, ja til og med uten å være kjærester, men da er det frivillig - ikke slik at mannen kan ta seg til rette!

Jeg tror faktisk samtlige hun venninna mi ble voldtatt av var av utenlandsk opprinnelse.. Det sier kanskje litt, men jeg vil likevel ikke kjemme alle under en kam da, for det finnes norske menn med samme holdning, kanskje merker man dette tidlig. Det merket i alle fall jeg da jeg var 12 år, en gutt i parallelklassen var veldig sånn "seksuell" i tilnærmelsene, jeg så for meg en framtidig voldtektsforbryter... gudene vet hva han hadde gjort om vi var alene den gangen :( Tidlig krøkes.

Ja, det er synd at din venninne må bli voldtatt gang etter gang, bare for at hun gjør hevd på å gå kledd som en frigjort, likestilt norsk kvinne i 2010.

Men det er desverre prisen mange har måttet betale for det fremmedkulturelle marerittet våre politikere har satt oss i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Dette var "helt vanlige" briter, og det gjelder 48% av dem.

Jada, og vi kjenner din definisjon av "helt vanlige nordmenn", nemlig alle og enhver som har greid lyve/jukse seg til et norsk pass.

Gå og vogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er synd at din venninne må bli voldtatt gang etter gang, bare for at hun gjør hevd på å gå kledd som en frigjort, likestilt norsk kvinne i 2010.

Men det er desverre prisen mange har måttet betale for det fremmedkulturelle marerittet våre politikere har satt oss i.

I de statistikkene Sør henviser til, typisk "date-rape", så er det etniske europeere og amerikanere som begår flest voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

Ja, det er synd at din venninne må bli voldtatt gang etter gang, bare for at hun gjør hevd på å gå kledd som en frigjort, likestilt norsk kvinne i 2010.

Men det er desverre prisen mange har måttet betale for det fremmedkulturelle marerittet våre politikere har satt oss i.

Problemet er at vi samler for mange av dem på et sted, det sier jo sitt når

det vanligste guttenavnet i Oslo er Mohammed?

Da blir det deres kultur som gjelder der nede.

Hadde de bodd litt mer spredd hadde de blitt nødt til å tilpasse seg bedre den norske kulturen for å passe inn. Det trenger de ikke i Oslo, her har de et stort muslimsk miljø de kan holde seg i, så de trenger ikke tilpasse seg. Det er det som er problemet.

Og gjør de lovbrudd er ikke det krise heller,

fengselsopphold her til lands er som luksushotellopphold for de i forhold til hva de er vant til fra hjemlandet.

Jeg er enig med Sør om å ikke dømme alle, jeg vet at ikke alle muslimske menn er sånn og at det like gjerne kan være nordmenn,

men det sier sitt når det er så pass mange - det er kulturen deres og de har ikke klart å tilpasse seg! De må respektere vår kultur om de skal bo her, for det hadde vi pika måttet gjøre om vi bodde i deres hjemland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

I de statistikkene Sør henviser til, typisk "date-rape", så er det etniske europeere og amerikanere som begår flest voldtekter.

Statistikken på dette fant du hvor?

og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.

Blandt de utvedtydige overfallsvoldtektene på offentlig sted er statistikken for landets hovedestad klar: 100% fremmedkulturelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Problemet er at vi samler for mange av dem på et sted, det sier jo sitt når

det vanligste guttenavnet i Oslo er Mohammed?

Da blir det deres kultur som gjelder der nede.

Hadde de bodd litt mer spredd hadde de blitt nødt til å tilpasse seg bedre den norske kulturen for å passe inn. Det trenger de ikke i Oslo, her har de et stort muslimsk miljø de kan holde seg i, så de trenger ikke tilpasse seg. Det er det som er problemet.

Og gjør de lovbrudd er ikke det krise heller,

fengselsopphold her til lands er som luksushotellopphold for de i forhold til hva de er vant til fra hjemlandet.

Jeg er enig med Sør om å ikke dømme alle, jeg vet at ikke alle muslimske menn er sånn og at det like gjerne kan være nordmenn,

men det sier sitt når det er så pass mange - det er kulturen deres og de har ikke klart å tilpasse seg! De må respektere vår kultur om de skal bo her, for det hadde vi pika måttet gjøre om vi bodde i deres hjemland.

Jepp., men toget gikk for mange år siden med allt håp om at Norge skal greie å sivilisere folk fra disse middelalderske kulturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg pleier å "kle sg som en hore", jeg har advart henne flere ganger, men neida... og hun har faktisk blitt voldtatt 3-4 ganger på byen!

Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute,

ikke bare utlendinger. Det er lett å feie alle under en kam og tro at det er utlendingenes skyld, men det er like gjerne etniske nordmenn som gjør dette.

Greit nok, de har en annen kultur og er ikke vant til å se jenter så lettsindige og ikke minst sexy kledd - det MÅ jo være en invitasjon til sex, og nei betyr ikke nei.. eller?

Undervisning er viktig. Når noen kommer til landet vårt må de få vite litt om vår kultur og at norske jenter verken er billige eller villige selv om de både er fulle og "kledd som en hore", og ja - norske jenter har gjerne sex uten å være gift, ja til og med uten å være kjærester, men da er det frivillig - ikke slik at mannen kan ta seg til rette!

Jeg tror faktisk samtlige hun venninna mi ble voldtatt av var av utenlandsk opprinnelse.. Det sier kanskje litt, men jeg vil likevel ikke kjemme alle under en kam da, for det finnes norske menn med samme holdning, kanskje merker man dette tidlig. Det merket i alle fall jeg da jeg var 12 år, en gutt i parallelklassen var veldig sånn "seksuell" i tilnærmelsene, jeg så for meg en framtidig voldtektsforbryter... gudene vet hva han hadde gjort om vi var alene den gangen :( Tidlig krøkes.

Jeg antar at alle disse voldtektsforbryterne tilhører gruppen "menn"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken på dette fant du hvor?

og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.

Blandt de utvedtydige overfallsvoldtektene på offentlig sted er statistikken for landets hovedestad klar: 100% fremmedkulturelle.

''og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.''

Og vips så er DU en av de som det er snakk om i statistikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg antar at alle disse voldtektsforbryterne tilhører gruppen "menn"?

Å ja, der kom den. Så tar vi den med skostørrelser, slik at alle floskler er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.''

Og vips så er DU en av de som det er snakk om i statistikken!

??? og ellers føler du deg bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, der kom den. Så tar vi den med skostørrelser, slik at alle floskler er på plass.

''skostørrelser''

Ja, og der ville du flytte fokus igjen.

:knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

Statistikken på dette fant du hvor?

og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.

Blandt de utvedtydige overfallsvoldtektene på offentlig sted er statistikken for landets hovedestad klar: 100% fremmedkulturelle.

Ja, jeg tror mange såkalte date-raper er mer angre dagen derpå.

Å utnytte seg av en full kvinne.

Men hvordan kan mannen vite om hun vil eller ikke vil da, når hun slenger seg om halsen på ham og ikke virker noe motvillig?

Ikke truer han henne heller. Da må det vel regnes som frivillig?

Min eks var borti noe sånt,

en dame han kjente - altså før min tid,

var egentlig sammen med en annen,

men de havnet altså på nachspiel sammen og ble ganske god i farta begge og endte i seng. Men hun ble livredd for at typen skulle få vite om det, så hun spredde rykte om at han hadde voldtatt henne og truet med å anmelde det hvis han sa noe!

Stakkars fyren trodde jo dama var villig og det var hun og. Hun var bare full - og da mister man hemninger... men hun angret dagen derpå og ville ha det til at det var voldtekt.

Verre er det kanskje med de mennene som bevisst skjenker damer fulle eller har rohypnol i drinken deres for å få de med seg hjem, da er det voldtekt ja.

Eller hvis en mann treffer en dame som er så døddrukken at hvem som helst skjønner hun ikke er i stand til å ta vare på seg, da er det voldtekt om han benytter seg av situasjonen vil jeg si.

Men ja -jeg tror en del menn feilaktig har blitt anklaget for voldtekt.

Men da både utlendinger og etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? og ellers føler du deg bra?

Du skrev:

''et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå,''

Du bagatelliserer date-rape, og ufarliggjør det med at "det er sikkert bare at hun angrer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror mange såkalte date-raper er mer angre dagen derpå.

Å utnytte seg av en full kvinne.

Men hvordan kan mannen vite om hun vil eller ikke vil da, når hun slenger seg om halsen på ham og ikke virker noe motvillig?

Ikke truer han henne heller. Da må det vel regnes som frivillig?

Min eks var borti noe sånt,

en dame han kjente - altså før min tid,

var egentlig sammen med en annen,

men de havnet altså på nachspiel sammen og ble ganske god i farta begge og endte i seng. Men hun ble livredd for at typen skulle få vite om det, så hun spredde rykte om at han hadde voldtatt henne og truet med å anmelde det hvis han sa noe!

Stakkars fyren trodde jo dama var villig og det var hun og. Hun var bare full - og da mister man hemninger... men hun angret dagen derpå og ville ha det til at det var voldtekt.

Verre er det kanskje med de mennene som bevisst skjenker damer fulle eller har rohypnol i drinken deres for å få de med seg hjem, da er det voldtekt ja.

Eller hvis en mann treffer en dame som er så døddrukken at hvem som helst skjønner hun ikke er i stand til å ta vare på seg, da er det voldtekt om han benytter seg av situasjonen vil jeg si.

Men ja -jeg tror en del menn feilaktig har blitt anklaget for voldtekt.

Men da både utlendinger og etniske nordmenn.

''Å utnytte seg av en full kvinne. Men hvordan kan mannen vite om hun vil eller ikke vil da, ''

Veldig enkelt - man sjekker lovverket:

''§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

B) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år.''

Les det som står under (B).

Det er rimelig klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...