Gå til innhold

- Ikke voldtekt dersom hun er full


Sør

Anbefalte innlegg

En venninne av meg pleier å "kle sg som en hore", jeg har advart henne flere ganger, men neida... og hun har faktisk blitt voldtatt 3-4 ganger på byen!

Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute,

ikke bare utlendinger. Det er lett å feie alle under en kam og tro at det er utlendingenes skyld, men det er like gjerne etniske nordmenn som gjør dette.

Greit nok, de har en annen kultur og er ikke vant til å se jenter så lettsindige og ikke minst sexy kledd - det MÅ jo være en invitasjon til sex, og nei betyr ikke nei.. eller?

Undervisning er viktig. Når noen kommer til landet vårt må de få vite litt om vår kultur og at norske jenter verken er billige eller villige selv om de både er fulle og "kledd som en hore", og ja - norske jenter har gjerne sex uten å være gift, ja til og med uten å være kjærester, men da er det frivillig - ikke slik at mannen kan ta seg til rette!

Jeg tror faktisk samtlige hun venninna mi ble voldtatt av var av utenlandsk opprinnelse.. Det sier kanskje litt, men jeg vil likevel ikke kjemme alle under en kam da, for det finnes norske menn med samme holdning, kanskje merker man dette tidlig. Det merket i alle fall jeg da jeg var 12 år, en gutt i parallelklassen var veldig sånn "seksuell" i tilnærmelsene, jeg så for meg en framtidig voldtektsforbryter... gudene vet hva han hadde gjort om vi var alene den gangen :( Tidlig krøkes.

Enig med deg - og det har blitt verre. Da jeg var "ung"/liten var det normalt å sole seg toppløs på stranden mens nå er det ingen som gjør det. Akkurat som om alt har blitt mer seksualisert. Jeg syns forøvrig kvinner kan kle seg akkurat som de vil, også sexy, uten at noen skal kunne tro at det bare er å forsyne seg. Mannfolk må da kunne styre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    25

  • ShitDiddelyDo

    4

  • nitty-gritty

    4

  • Mammantil3

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Det tror jeg alle etnisk norske vet veldig godt fra før, og at de få som voldtar er uhelbredlige og uimottagelige for det være seg informasjon eller opplysning.

Helt annerledes er det med folk fra kulturer der det i praksis er lovlig å forgripe seg på kvinner, og hvor holdningne er slik det står om i første innlegg.

''Det tror jeg alle etnisk norske vet veldig godt fra før, og at de få som voldtar er uhelbredlige og uimottagelige for det være seg informasjon eller opplysning.''

Der tror jeg du tar feil.

Han som gjorde det mot meg, visste neppe at det kunne klassifiseres som voldtekt.

Jeg visste det heller ikke.

Jeg leste det i media samt her på DOL mange år etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Og i tillegg til sexundervisning burde vi kanskje legge til en times promilleundervisning i skolen, for det er vel der det virkelige problemet ligger. Unge og høy promille.

De vet nok at dette er galt, men unge gjør mye idiotisk i fylla. Dette er en av følgene.

Ja, du har et poeng her. :-)

Man skulle tatt opp dette med høy promille og hvor sårbar man blir... i samme slengen.

+ at det andre man kan finne på i fylla.

Kanksje en snill og flott mann også kan finne på å forgripe seg pga manglende dømmekraft pga høy promille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har et poeng her. :-)

Man skulle tatt opp dette med høy promille og hvor sårbar man blir... i samme slengen.

+ at det andre man kan finne på i fylla.

Kanksje en snill og flott mann også kan finne på å forgripe seg pga manglende dømmekraft pga høy promille??

''Kanksje en snill og flott mann også kan finne på å forgripe seg pga manglende dømmekraft pga høy promille??''

Det tror jeg er tvilsomt. Da er han i så fall ikke så snill og flott likevel.

Men selv om statistikken er stygg tror jeg ikke den sier stort om menn. Den sier nok heller noe om gutter, unge gutter, dritings gutter, testosteronsprengte gutter i en alder der man verken har erfaring eller modenhet, og dermed svært begrenset konsekvensanalyse når det ligger en halvnaken venninne ved siden av dem i senga.

Voksne menn er i betydelig større grad i stand til å skille rett fra urett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Kanksje en snill og flott mann også kan finne på å forgripe seg pga manglende dømmekraft pga høy promille??''

Det tror jeg er tvilsomt. Da er han i så fall ikke så snill og flott likevel.

Men selv om statistikken er stygg tror jeg ikke den sier stort om menn. Den sier nok heller noe om gutter, unge gutter, dritings gutter, testosteronsprengte gutter i en alder der man verken har erfaring eller modenhet, og dermed svært begrenset konsekvensanalyse når det ligger en halvnaken venninne ved siden av dem i senga.

Voksne menn er i betydelig større grad i stand til å skille rett fra urett.

Høres riktig ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Det tror jeg alle etnisk norske vet veldig godt fra før, og at de få som voldtar er uhelbredlige og uimottagelige for det være seg informasjon eller opplysning.''

Der tror jeg du tar feil.

Han som gjorde det mot meg, visste neppe at det kunne klassifiseres som voldtekt.

Jeg visste det heller ikke.

Jeg leste det i media samt her på DOL mange år etter hendelsen.

Ja, det er jo mye som kalles voldtekt nå for tiden, ref den andre tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo mye som kalles voldtekt nå for tiden, ref den andre tråden

''Ja, det er jo mye som kalles voldtekt nå for tiden, ref den andre tråden''

Ja, du bagatelliserer voldtekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det etnisk norske blandt de som voldtar i sitt eget land. Alt annet skulle vært mildest talt underlig.

Når det gjelder forebygging bør ressusrene settes inn der de beviselig trengs mest, og man kan få mest igjen for innsatsen, nemlig blandt fremmedkulturelle menn les: arabere, kurdere, somaliere.

80% av voldtekter er av familie, "venner", (eks)-samboer, (eks)-mannen, osv, og ikke noen "overfallsvoldtekt utført av en somalier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke snakk om noe aldri eller aldri. Råttne egg finnes i alle kurver.

Det er allikevel en kjennsgjherning at noe heter "kulturelt betinget atferd", og at e.g. gruppevoltekter var praktisk talt et ikke-eksisterende fenomen i Norge helt opp til 80-tallet da invasjonen tok til for alvor.

Resultatet er begredelig.

Det har da aldri vært noe ukjent fenomen, men det har ikke vært snakket høyt om før sentre som DIXI osv. ble startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg - og det har blitt verre. Da jeg var "ung"/liten var det normalt å sole seg toppløs på stranden mens nå er det ingen som gjør det. Akkurat som om alt har blitt mer seksualisert. Jeg syns forøvrig kvinner kan kle seg akkurat som de vil, også sexy, uten at noen skal kunne tro at det bare er å forsyne seg. Mannfolk må da kunne styre seg!

Selvsagt kan mannfolk det.

Du kunne gå på Grønland i Oslo, og der lå det flust av bikinikledde kvinner og solte seg. Uten noen angrep.

De aller fleste voldtekter utføres av noen som offeret kjenner - "venner", (eks)-partner, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi samler for mange av dem på et sted, det sier jo sitt når

det vanligste guttenavnet i Oslo er Mohammed?

Da blir det deres kultur som gjelder der nede.

Hadde de bodd litt mer spredd hadde de blitt nødt til å tilpasse seg bedre den norske kulturen for å passe inn. Det trenger de ikke i Oslo, her har de et stort muslimsk miljø de kan holde seg i, så de trenger ikke tilpasse seg. Det er det som er problemet.

Og gjør de lovbrudd er ikke det krise heller,

fengselsopphold her til lands er som luksushotellopphold for de i forhold til hva de er vant til fra hjemlandet.

Jeg er enig med Sør om å ikke dømme alle, jeg vet at ikke alle muslimske menn er sånn og at det like gjerne kan være nordmenn,

men det sier sitt når det er så pass mange - det er kulturen deres og de har ikke klart å tilpasse seg! De må respektere vår kultur om de skal bo her, for det hadde vi pika måttet gjøre om vi bodde i deres hjemland.

For det første, de aller aller fleste muslimer voldtar selvsagt ikke.

Selv om (sånn hypotetisk) 100% av voldtektene hadde blitt begått av muslimer, betyr jo ikke det at 100% av muslimene begår voldtekt.

Jfr. 100% av voldtekter begås av menn, men ikke 100% av menn begår voldtekter.

Det er 100000 muslimer i Norge, og de aller aller fleste er lovlydige anstendige borgere, som trolig vil straffe voldtekt langt hardere enn det som er normalt i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen inneholder svært lite kjøtt, og mye sysning, hvis, om, dersom og kanskje.

Det er da langt mer faktuelt enn det du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha kan ikke dere to kranglefanter møtes irl og slåss i skikkelig westernstil?

Syns jeg ser dere for meg :)

Dere blir nok aldri enige, bli enige om det i alle fall da.

Jeg har ingen interesse i å "krangle i RL" med dette elementet.

Han har så til de grader vist hva han står for når han skriver:

''og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat''

Dette er å bagatelliserer et enormt antall voldtekter, og beskylde kvinnene for å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Ja, det er jo mye som kalles voldtekt nå for tiden, ref den andre tråden

Mener du det er greit å ta seg til rette med et bevisstløst menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...