Gå til innhold

- Ikke voldtekt dersom hun er full


Sør

Anbefalte innlegg

Problemet med å bevis etter en slik voldtekt er at kvinnen har vært ute av stand til å gjøre motstand, derfor har ikke voldtektsmannen måttet benytte seg av vold for å få det som han ville. Han brukte trolig gummi, så ingen sædrester og ingen blåmerker eller lignende. Det blir hennes ord mot hans.

Så ja - slike saker er vanskelig å bevise.

Det der er årsaken til 90% av voldtektssaker henlegges "etter bevisets stilling", fordi det er ingen vitner, og han påstår "det var frivillig".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    25

  • ShitDiddelyDo

    4

  • nitty-gritty

    4

  • Mammantil3

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke hore

Men selv om du angret så har du ikke anmeldt noen for voldtekt når det ikke var det. Og det gjør selvsagt ikke de fleste andre kvinner heller, selv om menn med "grumsete holdninger" liker å fremstille ordentlige voldtekter slik.

Og det er nettopp det statistikken handler om - at man bagatelliserer ordentlige voldtekter som "åh, det var sikkert ingen voldtekt - hun angret bare. Stakkars mann!".

Med vennlig hilsen

Ja, problemet er vel at mange de i rettsvesenet er menn og ikke ser det fra en kvinnes syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Problemet med å bevis etter en slik voldtekt er at kvinnen har vært ute av stand til å gjøre motstand, derfor har ikke voldtektsmannen måttet benytte seg av vold for å få det som han ville. Han brukte trolig gummi, så ingen sædrester og ingen blåmerker eller lignende. Det blir hennes ord mot hans.

Så ja - slike saker er vanskelig å bevise.

Ja bevares. Det finnes mange mange voldtekter som er høyst reelle men hvor beviset er for svakt til at det kan avgis fellende dom. Derom ingen tvil.

Men hvorfor det skal være så vanskelig for nissen med nicket Sør og se problematikken rundt svin som anmelder folk falskt, og skaper enorme problemer for uskyldige har jeg aldri skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

''Tullpreik ad mass. Det er nettopp anger og ubegrunnet anmeldelse politiet konkluderer med i en rekke sker. – Nord og ned.''

Det sier jo mye om dine holdninger til kvinner og voldtekt.

Litt artig å se dere to motpoler debattere mot hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, problemet er vel at mange de i rettsvesenet er menn og ikke ser det fra en kvinnes syn.

Det også, men det fundamentale problemet er at det faktisk ER virkelig vanskelig å bevise at noe er voldtekt, når man bare har to personer der, og den som er tiltalt påstår at "det var frivillig". Særlig hvis det også har vært alkohol i bildet, så blir det nesten umulig å få noen dømt, med mindre det enten er en overfallsvoldtekt, eller store fysiske skader.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Tullpreik ad mass. Det er nettopp anger og ubegrunnet anmeldelse politiet konkluderer med i en rekke sker. – Nord og ned.''

Det sier jo mye om dine holdninger til kvinner og voldtekt.

Seriøsitet på null-nivå.

Det sier kun at dine holdninger til retttsaten er horrible. Du avgir dom uten etterforskning, og sjikanerer dem som ikke vil være med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja bevares. Det finnes mange mange voldtekter som er høyst reelle men hvor beviset er for svakt til at det kan avgis fellende dom. Derom ingen tvil.

Men hvorfor det skal være så vanskelig for nissen med nicket Sør og se problematikken rundt svin som anmelder folk falskt, og skaper enorme problemer for uskyldige har jeg aldri skjønt.

Ingen har sagt det ikke forekommer, men det er forsvinnende få saker sammenlignet med de ca 15000 voldtektene hvert år.

Det er svært lite motiv for å anmelde noen for voldtekt bare fordi man hadde frivillig sex med dem. For mange år siden, ja. Men ikke i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

Ja bevares. Det finnes mange mange voldtekter som er høyst reelle men hvor beviset er for svakt til at det kan avgis fellende dom. Derom ingen tvil.

Men hvorfor det skal være så vanskelig for nissen med nicket Sør og se problematikken rundt svin som anmelder folk falskt, og skaper enorme problemer for uskyldige har jeg aldri skjønt.

Han er nok litt naiv bare.

Jeg tror ikke du kommer noen vei i denne saken, la oss bare si at du og Sør er uenige og bli ferdige med det.

En sak har alltid flere sider.

Selvsagt finnes det falske voldtektsanklager, men det finnes også ekte voldtektsanklager som har blitt avvist pga manglende bevis og der kvinnen har blitt mistenkt å lyge, og det finnes både norske og utenlandske voldtektsforbrytere. Det er ingen norm. Svin finnes det i alle kulturer, OGSÅ i den norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøsitet på null-nivå.

Det sier kun at dine holdninger til retttsaten er horrible. Du avgir dom uten etterforskning, og sjikanerer dem som ikke vil være med på det.

''

Det sier kun at dine holdninger til retttsaten er horrible. Du avgir dom uten etterforskning, og sjikanerer dem som ikke vil være med på det.''

Du sitter her og anklager kvinner for å avgi falske voldtektsanmeldelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Utlendingene er ikke vant til å se fulle kvinner - som attpåtil er lettkledde.

Det er det som er problemet. De tror de ser villige billige kvinner klare til fangst!

Så her må det opplysning til. Skal de være her i landet må de lære seg å respektere at det er en helt annen kultur her enn i deres hjemland.

At en kvinne er full og lettkledd gjør henne ikke til hore, men det gjøre det gjerne i deres syns pga i deres land er kvinnene anstendig kledd, ser ikke eller snakker med fremmede menn og drikker ikke alkohol.

Jeg forstår godt kulturkræsjet, men de må lære seg norske lover og regler og respektere disse.

Men som sagt, det finnes en god del norske menn også som burde lært seg dette.

En full lettkledd kvinne er ikke nødvendigvis fritt villt!

Jeg er enig i alt du sier her:-) Nyansert og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''

Det sier kun at dine holdninger til retttsaten er horrible. Du avgir dom uten etterforskning, og sjikanerer dem som ikke vil være med på det.''

Du sitter her og anklager kvinner for å avgi falske voldtektsanmeldelser.

Ja, på samme måte som jeg påstår at jorda er rundt og andre for lengst _beviste_ fenomener.

Virkeligheten er noe dritt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ingen har sagt det ikke forekommer, men det er forsvinnende få saker sammenlignet med de ca 15000 voldtektene hvert år.

Det er svært lite motiv for å anmelde noen for voldtekt bare fordi man hadde frivillig sex med dem. For mange år siden, ja. Men ikke i 2010.

Hold personlig synsing vekk fra seriøse diskusjoner.

Ellers greit og overraskende at du endelig medegir at det noen sinne har forekommet falske voldektsanmeldelser i det hele tatt, og at det er noe problem.

Med dette tempoet kan det henderat du også er oppdatert til den virkelige verden i 2040.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på samme måte som jeg påstår at jorda er rundt og andre for lengst _beviste_ fenomener.

Virkeligheten er noe dritt, ikke sant?

Nord og ned skrev:

''og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.''

At det du skriver fremdeles er tilgjengelig er noe dritt, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg pleier å "kle sg som en hore", jeg har advart henne flere ganger, men neida... og hun har faktisk blitt voldtatt 3-4 ganger på byen!

Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute,

ikke bare utlendinger. Det er lett å feie alle under en kam og tro at det er utlendingenes skyld, men det er like gjerne etniske nordmenn som gjør dette.

Greit nok, de har en annen kultur og er ikke vant til å se jenter så lettsindige og ikke minst sexy kledd - det MÅ jo være en invitasjon til sex, og nei betyr ikke nei.. eller?

Undervisning er viktig. Når noen kommer til landet vårt må de få vite litt om vår kultur og at norske jenter verken er billige eller villige selv om de både er fulle og "kledd som en hore", og ja - norske jenter har gjerne sex uten å være gift, ja til og med uten å være kjærester, men da er det frivillig - ikke slik at mannen kan ta seg til rette!

Jeg tror faktisk samtlige hun venninna mi ble voldtatt av var av utenlandsk opprinnelse.. Det sier kanskje litt, men jeg vil likevel ikke kjemme alle under en kam da, for det finnes norske menn med samme holdning, kanskje merker man dette tidlig. Det merket i alle fall jeg da jeg var 12 år, en gutt i parallelklassen var veldig sånn "seksuell" i tilnærmelsene, jeg så for meg en framtidig voldtektsforbryter... gudene vet hva han hadde gjort om vi var alene den gangen :( Tidlig krøkes.

''Jenter bør ta forholdsregler. Det finnes mange gale menn der ute, ikke bare utlendinger.''

Veldig enig!

Det hjelper ikke å ha retten til å kle seg som man vil, retten til å si nei når man vil, retten til å gjøre som man vil - når man har blitt voldtatt....

Det er ALDRI den voldtattes skyld, men når man _er_ voldtatt vil dette være noe man ALDRI kommer over.

For noen år siden var det en sak oppe i Oslo, en ung kvinne var blitt gruppevoldtatt av 7-8 menn. Hun ble med dem hjem etter en kveld på byen, og hun sa i retten at hun ble invitert på kaffe og det var bare dette hun takket ja til.

Selvfølgelig hadde hun _rett_ til å få takke ja til en invitasjon til kaffe, selvfølgelig hadde hun _rett_ til å si nei til sex - men det er allikevel å utsette seg for stor fare å bli med ukjente menn hjem... Og hun er - uansett sine rettigheter - akkurat like voldtatt...

Kvinner MÅ ta vare på seg selv, MÅ ha vett til å unngå å sette seg selv i farlige situasjoner. Å blir stupfull på byen alene er definitivt å utsette seg for fare. Ja, vi har RETT til å gjøre det, men vi burde ha VETT til å la være.

(Forøvrig driter jeg i hvem som voldtar, hvis jeg ikke husker feil foretas de fleste voldtekter av kjæreste/samboer/ektefelle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Nord og ned skrev:

''og for å fortelle hele historien fullt ut kan man jo også ta med seg at et stort antall "date rape" i virkeligheten er snakk om anger dagen derpå, med henlagte saker som resultat.''

At det du skriver fremdeles er tilgjengelig er noe dritt, ikke sant?

For en som har gjort det til sin livsoppgave å sløre ned verden er det sikkert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hore

For en som har gjort det til sin livsoppgave å sløre ned verden er det sikkert det.

haha kan ikke dere to kranglefanter møtes irl og slåss i skikkelig westernstil?

Syns jeg ser dere for meg :)

Dere blir nok aldri enige, bli enige om det i alle fall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp., men toget gikk for mange år siden med allt håp om at Norge skal greie å sivilisere folk fra disse middelalderske kulturene.

Norge sivileserer først og fremst seg selv, ikke andre. Det har ikke lykkes Norge i forhold til voldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi voldtekt er faktisk et for viktig emne til at han skal få tilsløre det, særlig siden det han skriver bagatelliserer det.

Med vennlig hilsen

Jeg er enig med Nickløsheletia. Jeg forstår ikke at du gidder denne formen for diskusjon. Det har ingenting med viktigheten av emnet å gjøre. Trådene blir ødelagt av dette og ingen kan diskutere seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen inneholder svært lite kjøtt, og mye sysning, hvis, om, dersom og kanskje.

Nei, den henviser til flere statistikker som viser motsatt av hva du hevder (på generelt grunnlag). Det foreligger liten tvil om at overfallsvoldtekter ikke er den viktigste voldtektsstatistikken.

Jeg vil påstå at voldtekt ved overfall sier heller lite om holdninger og mye om skadede mennesker, mens voldtekt som skjer i "hjemmets lune rede" eller på fest er i større grad representativ for nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...