Gå til innhold

Er jeg sjuk, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å ha åpent soveromsvindu hele året i utgangspunktet, har deilig dundyne som holder meg god og varm - stort sett for varm på beina.

I går kveld, derimot, var jeg iskald under dyna. Fikk ikke varmen, selv med ei ekstra dyne oppå dundyna. Særlig føtter og armer var iskalde, selv om jeg lå som en klump. Henta 2 varmeflasker, og først da klarte jeg å ligge så stille at jeg sovna.

Trodde jeg var på vei til å få feber siden jeg frøs så ille, men ingen feber og ikke "kroppklein".

Sov veldig urolig i natt, sovnet for det første ikke før 02.15 pga frysinga, og våknet sikkert 5 ganger før klokka ringte 06.30.

Da jeg sto opp var jeg gloheit på føttene, og kald på overkroppen. Og slik har jeg vært siden jeg sto opp; beina har blitt litt mer normale, heldigvis, men jeg er _varm_.

Fortsatt ikke vondt i kroppen noe sted, men de heite føttene sammen med den kalde overkroppen er jo litt ugreit.

Er dette symptomer på noe som går, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slik hadde jeg det natt til tirsdag. Vi sover også med vinduet oppe (det er minus 6-9 grader her nå), og har vinterdundyner. Jeg pleier å sove i bare trusa, men denne natta frøys jeg, og halvvåknet mange ganger i løpet av natta og var frysen og pjuskete på jobb.

De tre neste nettene har jeg sovet i ulltrøye, og jeg har sovet godt. Håper jeg akklimatiserer meg den kalde lufta, slik at jeg kan hive ulltrøya igjen, for jeg liker best å kjenne dyna inntil kroppen når jeg sover.

Skrevet

Akkurat slik hadde jeg det natt til tirsdag. Vi sover også med vinduet oppe (det er minus 6-9 grader her nå), og har vinterdundyner. Jeg pleier å sove i bare trusa, men denne natta frøys jeg, og halvvåknet mange ganger i løpet av natta og var frysen og pjuskete på jobb.

De tre neste nettene har jeg sovet i ulltrøye, og jeg har sovet godt. Håper jeg akklimatiserer meg den kalde lufta, slik at jeg kan hive ulltrøya igjen, for jeg liker best å kjenne dyna inntil kroppen når jeg sover.

10 grader på soverommet her i dag morges. Enda vi hadde vinduet lukket, noe vi nesten aldri gjør. Det er vinden som gjør kuldegradene dobbelt så kalde.

Skrevet

Hm.

Nå har det vært stabilt kaldere her i det siste, så jeg trodde vel egentlig at jeg var akklimatisert.

Dessuten har jeg en vondte i dag, som jeg først merka når jeg prøvde å vaske litt; fra under armen og fram på oversiden av puppen på høyre side er det noe veldig vondt inni. Dessuten "låser" sener og muskler seg når jeg prøver å bøye/tøye/strekke meg, og det er jo ikke akkurat behagelig.

Merkelig. Føler meg ikke dårlig, liksom, men ikke frisk heller.

Hm.

Skrevet

Mitt heteste tips er å kle på deg litt mer nattøy. Når jeg har sånne netter som du beskriver, er det oftest tid for å innføre pysjamas.

Skrevet

Mitt heteste tips er å kle på deg litt mer nattøy. Når jeg har sånne netter som du beskriver, er det oftest tid for å innføre pysjamas.

Jeg har aldri sovet i pysj, jeg er i utgangspunktet varm av meg. Akkurat nå har jeg flanelsdynetrekk på dyna, og har man på klær som ikke er helt glatte blir man sittende fast (prøvde nemlig først med en t-skjorte, men det var umulig).

Dessuten tror jeg kanskje at ekstra dyne + varmeflasker burde ha gjort susen, egentlig.

Beina er fortsatt rare, frost innvendig i føttene og varme utenpå. Veldig merkelig.

Skrevet

Jeg har aldri sovet i pysj, jeg er i utgangspunktet varm av meg. Akkurat nå har jeg flanelsdynetrekk på dyna, og har man på klær som ikke er helt glatte blir man sittende fast (prøvde nemlig først med en t-skjorte, men det var umulig).

Dessuten tror jeg kanskje at ekstra dyne + varmeflasker burde ha gjort susen, egentlig.

Beina er fortsatt rare, frost innvendig i føttene og varme utenpå. Veldig merkelig.

Sånn har jeg vært de to siste dagene. Frost innvendig i beina, og til tider i resten av kroppen, men varm utenpå. Kribler i kroppen innimellom. I dag skjelver jeg veldig i kroppen og. Men har ikke feber, eller følelsen av å være "syk" heller. Ikke uggen i hodet eller noe liksom. Kanskje det er noe som går?

Jeg har brukt to dundyner, et pelspledd, og i tillegg stillongs, sokker og t-skjorte. Enda frøs jeg :o(

Skrevet

Hm.

Nå har det vært stabilt kaldere her i det siste, så jeg trodde vel egentlig at jeg var akklimatisert.

Dessuten har jeg en vondte i dag, som jeg først merka når jeg prøvde å vaske litt; fra under armen og fram på oversiden av puppen på høyre side er det noe veldig vondt inni. Dessuten "låser" sener og muskler seg når jeg prøver å bøye/tøye/strekke meg, og det er jo ikke akkurat behagelig.

Merkelig. Føler meg ikke dårlig, liksom, men ikke frisk heller.

Hm.

Akkurat som å lese om meg selv altså. Jeg har liksom ikke skjønt hva det er, men kanskje det går noe nå.

Jeg har hatt litt vondt i skuldrene, og i senene på ene hånda, og føttene. Under ene foten er jeg på vei til å få senestrekk ofte, men det kommer liksom aldri.

Skrevet

Hvordan går det med deg? Er du frisk igjen?

Ja, heldigvis - det tok 2 døgn med vekselsvis iskalde og kokvarme bein - før det gikk over. Dvs., varmen og kulda var visst bare inni meg, ifølge gubben.

Enn du?

Skrevet

Ja, heldigvis - det tok 2 døgn med vekselsvis iskalde og kokvarme bein - før det gikk over. Dvs., varmen og kulda var visst bare inni meg, ifølge gubben.

Enn du?

Jeg har følt meg iskald og smådårlig i flere dager. Vært kjempeslapp. Men har følt meg bedre i dag i grunn :o)

Skrevet

Jeg har følt meg iskald og smådårlig i flere dager. Vært kjempeslapp. Men har følt meg bedre i dag i grunn :o)

Det som var så snålt, da, var at jeg jo ikke følte meg dårlig overhode. Bare veldig kald eller veldig varm (varmen var kun på føttene, sto innimellom ute på steintrappa barbeint i denne sprengkulda).

Sikkert virus. Sikkert. :-/

Skrevet

Det som var så snålt, da, var at jeg jo ikke følte meg dårlig overhode. Bare veldig kald eller veldig varm (varmen var kun på føttene, sto innimellom ute på steintrappa barbeint i denne sprengkulda).

Sikkert virus. Sikkert. :-/

Merkelig. Jeg følte meg heller ikke dårlig de første dagene, bare iskald. Jeg har ikke vært glovarm i det hele tatt da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...