Gå til innhold

hvilke farge på lys i advent

Gjest lilla og rødt matcher ikke helt

Anbefalte innlegg

Gjest lilla og rødt matcher ikke helt
Skrevet

Jeg mener lilla. Men sambo mener at det matcher dårlig med de røde gardinene jeg hadde tenkt å henge opp. så dilemmaet er om jeg skal bruke lilla lys, og vente med gardinene, eller kjøpe røde lys og henge opp gardinene? Hmm, jeg skjønner at jeg egentlig har det ganske bra når dette blir et viktig spørsmål.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det skal være lilla. Andre farger kan ikke godtas!!!

Ikke gult heller?

;-)

*mange flotte farger finnes*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Lilla er advent.

Rød kommer i jula.

Tror jeg.

Skrevet

Ikke gult heller?

;-)

*mange flotte farger finnes*

Bare til påske.

Skrevet

''sambo mener at det matcher dårlig med de røde gardinene''

Så får sambo enten tåle lilla lys og røde gardiner eller sy lilla gardiner. Adventslys er lilla.

;))

Skrevet

Jeg har hengt opp røde gardiner i stua, men bruker lilla lys i adventtiden, lilla er advent.

I dag har jeg kjøpt en glasslykt (Tilbud på Glasmagasinet, 99kr., før kr. 299 )som skal stå på gulvet med lilla kubbelys i, utrolig koselig å sitte i sofaen og se "ned" på et levende lys, det er nytt her. Ellers blir det lilla kronelys i adventstaken og lilla T-lys i T-lysestakene.

Skrevet

Jeg har hengt opp røde gardiner i stua, men bruker lilla lys i adventtiden, lilla er advent.

I dag har jeg kjøpt en glasslykt (Tilbud på Glasmagasinet, 99kr., før kr. 299 )som skal stå på gulvet med lilla kubbelys i, utrolig koselig å sitte i sofaen og se "ned" på et levende lys, det er nytt her. Ellers blir det lilla kronelys i adventstaken og lilla T-lys i T-lysestakene.

Jeg kjøpte meg også en lykt for noen uker siden, som skal stå på gulvet.. Ganske fint og koslig syns jeg:)

Skrevet

Vi har røde sofaer, så vi jukser i adventstida og kjører rødt i stedet for lilla. Mannen har ingen sterke meninger om akkurat det, og jeg er vant til rødt hjemmefra også ettersom mamma syns lilla er grusomt :o)

Skrevet

Jeg pynter med lilla ting i adventstiden, og tar frem det røde først ca 22. desember.

Skrevet

Jeg pynter med lilla ting i adventstiden, og tar frem det røde først ca 22. desember.

Samme her, minus pynting i adventstiden (bortsett fra adventsstake).

Skrevet

Finn deg lilla nyanse som matcher de røde gardinene;-)

AneM1365380603
Skrevet

Skal du følge boka er lilla den rette farven :)

Skrevet

Hvis man skal stille som krav at julepynting skal matche interiøret forøvrig, ligger vel de fleste av oss ganske tynt an.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er lilla som er riktig farge i adventstida. Selv liker jeg absolutt ikke lilla, så jeg har hvite lys i adventstaken, den er rød med nisser på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...