Gjest prust Skrevet 26. november 2010 Skrevet 26. november 2010 Minner meg om en av sjefsredaktør Frimand Pløsens mange humoranalyser av vitser i Flåklypa Tidende, den om de to gamle gubbene som møttes en iskald vinterdag, hvorpå den ene sider: "ja, så vart vi kvitt myggen i år, au." *flirer tørt* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. november 2010 Skrevet 26. november 2010 Hun minste fikk litt nytt til rommet sitt i høst - lilla gardiner, lilla puter, lilla teppe og lilla fleeceteppe. Hun elsker å tulle seg inn i det teppet under dyna :-) Ja, ser det med 5-åringen Hun fikk et Hello Kitty-pledd i sommer, og det ligger hun oppå hver natt. Hun fikk det av bestevenninna, så teppet varmer ekstra godt De er så søte som bryr seg om detaljer 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2010 Skrevet 26. november 2010 *flirer tørt* Ja, det var ikke de festligste vitsene som var gjenstand for inngående humoranalyse :-) Mener å huske at denne vitsen ble etterfulgt av en lengre utgreiing om at det ikke var morsom da det jo var helt selvsagt at det ikke var mygg lenger i januar osv osv. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. november 2010 Skrevet 26. november 2010 Ja, det var ikke de festligste vitsene som var gjenstand for inngående humoranalyse :-) Mener å huske at denne vitsen ble etterfulgt av en lengre utgreiing om at det ikke var morsom da det jo var helt selvsagt at det ikke var mygg lenger i januar osv osv. Tror jeg har hørt den :-) 0 Siter
-På Dol av og til Skrevet 27. november 2010 Skrevet 27. november 2010 Pøh. Det er f*** ikke mye sjarme med å våkne når det er -22 grader ute og jeg vet jeg må ut i kald bil og fryse hendene omtrent fordervet innen jeg kommer på jobb. ( Enig!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Minner meg om en av sjefsredaktør Frimand Pløsens mange humoranalyser av vitser i Flåklypa Tidende, den om de to gamle gubbene som møttes en iskald vinterdag, hvorpå den ene sider: "ja, så vart vi kvitt myggen i år, au." Og det minner meg igjen på en vinter for noen år siden da det var grisekaldt i Finmark, kunne det vært rundt -50 tro? I alle fall hadde de intervjuet en gammel gubbe på tv og han sa bare helt rolig:"Æ syns ikkje de e nåkka kailt...." Neeeida.... :-D 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Enig!! Onsdag kveld er det spådd -21 i Oslo, så jeg nyter ikke akkyrat kulda nå. Det blir verre. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Atte.. Min YR-applikasjon på mobilen (android) varsler ned i -22 her jeg bor om noen dager. Mens yr.no varsler -16. Kaldt nok, bevares, men trodde liksom Yr var Yr, jeg, da. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Onsdag kveld er det spådd -21 i Oslo, så jeg nyter ikke akkyrat kulda nå. Det blir verre. http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html 0 Siter
Gjest winda Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html Pass dere så det ikke fryser på :-) 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Pass dere så det ikke fryser på :-) Som jeg skrev over her så varsler yr på mobilen -22 mens yr.no varsler -16. Pussig at det skal være forskjell. Forøvrig, jeg kommer fra en plass der det ofte ble mye kaldere enn dette, så kulda er jeg vant til. :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html Ja. I stad var det -21, nå er det -20. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html Nei, nå har de tydeligvis flyttet det til torsdag nå. Jaja, det gjør ikke meg noe ) 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Nei, nå har de tydeligvis flyttet det til torsdag nå. Jaja, det gjør ikke meg noe ) Og Yr på mobilen har et helt annet syn på saken. :-) 0 Siter
Gjest winda Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Som jeg skrev over her så varsler yr på mobilen -22 mens yr.no varsler -16. Pussig at det skal være forskjell. Forøvrig, jeg kommer fra en plass der det ofte ble mye kaldere enn dette, så kulda er jeg vant til. :-) :-). Der jeg bodde da jeg var yngre var det ikke uvanlig ned i mot 37 minus. Jeg varmet mustein på ovnen som jeg pakket inn i avispapir og la de i senga før jeg skulle legge meg. Husker det frøs is på innsiden av veggen og på vinduene. Dyna var våt om morgenen. I tillegg utedo, brrrr, ser at jeg har det veldig bra nå :-) 0 Siter
Gjest winda Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 :-). Der jeg bodde da jeg var yngre var det ikke uvanlig ned i mot 37 minus. Jeg varmet mustein på ovnen som jeg pakket inn i avispapir og la de i senga før jeg skulle legge meg. Husker det frøs is på innsiden av veggen og på vinduene. Dyna var våt om morgenen. I tillegg utedo, brrrr, ser at jeg har det veldig bra nå :-) Det skulle stå murstein og ikke mustein. Det blir jo sikkert noe helt annet, hehe. 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 :-). Der jeg bodde da jeg var yngre var det ikke uvanlig ned i mot 37 minus. Jeg varmet mustein på ovnen som jeg pakket inn i avispapir og la de i senga før jeg skulle legge meg. Husker det frøs is på innsiden av veggen og på vinduene. Dyna var våt om morgenen. I tillegg utedo, brrrr, ser at jeg har det veldig bra nå :-) Ok, såå kaldt har jeg ikke vært med på, men -30 var ikke uvanlig. Varme murstein hørtes ikke verst ut :-) Men da jeg vokste opp på 80-tallet var det in med sengevarmere, slike plastrør i senga som varmet den opp elektrisk før sengetid. Ikke særlig brannfarlig, nei.... :-) 0 Siter
Gjest winda Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Ok, såå kaldt har jeg ikke vært med på, men -30 var ikke uvanlig. Varme murstein hørtes ikke verst ut :-) Men da jeg vokste opp på 80-tallet var det in med sengevarmere, slike plastrør i senga som varmet den opp elektrisk før sengetid. Ikke særlig brannfarlig, nei.... :-) Høres nå ikke helt brannsikkert ut nei . Jeg vokste opp på 70-tallet og da var ikke denne funnet opp, tror jeg, men vi var flinke til å finne løsninger selv også 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Jo, det er nydelig. Bare å kle på seg ekstra ull, og nyte det klare fine været. Utrolig vakkert overalt. 0 Siter
-På Dol av og til Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Onsdag kveld er det spådd -21 i Oslo, så jeg nyter ikke akkyrat kulda nå. Det blir verre. Kulda er fæl. Får kle oss godt:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.