Gå til innhold

Niqab og burka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Sør

5

• mariaflyfly

5

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingen nick

Jeg vet det, men jeg er ikke sikker på om Märtha Louise teller som "kongelig" nå?

Med vennlig hilsen

Hun har prinsessetittelen i behold men ikke "Hennes Kongelige Høyhet".

Prinsessetittelen indikerer at hun er datter av en konge. Det er ikke mye kongelig over henne nå, spesielt ikke etter hennes siste utspill.

Hun har prinsessetittelen i behold men ikke "Hennes Kongelige Høyhet".

Prinsessetittelen indikerer at hun er datter av en konge. Det er ikke mye kongelig over henne nå, spesielt ikke etter hennes siste utspill.

Men har hun immunitet?

Ja, utover at hun åpenbart er beskyttet mot Virkeligheten av englene, altså.

Med vennlig hilsen

Gjest ingen nick

Men har hun immunitet?

Ja, utover at hun åpenbart er beskyttet mot Virkeligheten av englene, altså.

Med vennlig hilsen

''§ 5.

Kongens Person er hellig; han kan ikke lastes, eller anklages. Ansvarligheden paaligger hans Raad. ''

Slik står det i grunnloven og jeg tolker det slik at det bare er Kongen som har immunitet ikke Dronningen eller arvingene.

''§ 5.

Kongens Person er hellig; han kan ikke lastes, eller anklages. Ansvarligheden paaligger hans Raad. ''

Slik står det i grunnloven og jeg tolker det slik at det bare er Kongen som har immunitet ikke Dronningen eller arvingene.

Så da blir nok Dronning Sonja, og Märtha Louise fengslet hvis det blir burkaforbud, og de gjør noe slikt igjen! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest ingen nick

Så da blir nok Dronning Sonja, og Märtha Louise fengslet hvis det blir burkaforbud, og de gjør noe slikt igjen! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja, det burde jo være likhet for loven.

Men, det er det ikke, vi ser jo at stortingsrepresentanter som selv har vært med til å innføre loven om gullpensjonene ikke har intensjoner om å overholde de regler de selv lager.

Annonse

''Jeg har aldri skaffet meg abaya selv om jeg har reist mye i Midtøsten, men nå har jeg alltid fremstått der som selvstendig vestlig kvinne som ikke "eies" av en mann så det har aldri vært problem i noen sammenhenger''

Det har jo ikke noe med at du er selvstendig og ikke eies av en mann. Dette har å gjøre med at det mulig for alle vestlige og ferdes uten verken abaja, niqab, hijab de fleste steder i midtøsten. Mange av landene har flere fremmedarbeidere enn innfødte. Ihvertfall i emiratene så lenge du kler deg noenlunde anstendig. Og som du opplevde i Iran kan du gjøre det der også. Land jeg vet om som vi ihvertfall kunne kle oss som vi ville er Oman, Bahrain, Dubai, Qatar og Abu Dhabi.

Men det hjelper lite å fremstå som selvstendig i Saudia Arabia og hvordan det er i Jemen og andre steder vet jeg. I Saudi arabia må du på Abajen og som kvinne får du ikke lov til å kjøre bil.

Jeg vet faktisk en del om dette og har ikke helt samme syn og erfaringer som deg. Lister du dette opp for meg som har vært i disse landene eller andre dolere for å imponere?

Med vennlig hilsen

''Så da blir nok Dronning Sonja, og Märtha Louise fengslet hvis det blir burkaforbud, og de gjør noe slikt igjen! ;-)''

Da bør de vel håpe at dronninga legger på røret først, så slipper hun å delta i kongens begravelse...;-)

Gjest Nickløsheletiden

Jeg vet faktisk en del om dette og har ikke helt samme syn og erfaringer som deg. Lister du dette opp for meg som har vært i disse landene eller andre dolere for å imponere?

Jeg nevnte det fordi det kunne virke som det var noen spesielt at du kunne gå uten og det gir et feil inntrykk, mener jeg :-)

Fikk du blåmeerker av selve burkaen (stramme strikk??)? Eller fordi du kræsket inn i ting pga dårlig syn?

''Fikk du blåmeerker av selve burkaen (stramme strikk??)? Eller fordi du kræsket inn i ting pga dårlig syn?''

Ja, fordi synet blei vesentlig innskrenka - jeg gikk til og med rett inn i mitt eget møblement.. (= blåmerker på leggene).

Bortsett fra det var burkaen behagelig nok. Men da jeg snubla i et legoslott hos venninna, uten å rekke å ta meg for, var burkaeventyret over for min del. (=blåmerker på albuene).

Øvelse gjør sikkert mester, men jeg satser ikke på svart belte i burka :-)

''Fikk du blåmeerker av selve burkaen (stramme strikk??)? Eller fordi du kræsket inn i ting pga dårlig syn?''

Ja, fordi synet blei vesentlig innskrenka - jeg gikk til og med rett inn i mitt eget møblement.. (= blåmerker på leggene).

Bortsett fra det var burkaen behagelig nok. Men da jeg snubla i et legoslott hos venninna, uten å rekke å ta meg for, var burkaeventyret over for min del. (=blåmerker på albuene).

Øvelse gjør sikkert mester, men jeg satser ikke på svart belte i burka :-)

*he he* Du gikk virkelig inn for forsøket ettersom du til og med brukte den hjemme hos venninna di

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...