Gå til innhold

Det varme vannet er frossent.

Anbefalte innlegg

Jeg har varmtvannsberederen på loftet og ledningen for det varme vannet til kjøkkenet ligger tvers over. Det har hendt at det fryser og jeg må opp og varme rørene. I fjor skjedde det relativt ofte og nå er dette skjedd for første gang i november.

Jeg må gjøre noe med dette, men hva skal jeg gjøre? Kontakte rørlegger og i så fall hva kan gjøres? Jeg vil helst ikke at det koster skjorta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356774-det-varme-vannet-er-frossent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster antagelig langt mindre å få en rørlegger til å komme og ordne med en bedre permanent løsning enn totalkostnaden når hele varmtvannsberederen og røra går åt skogen...

Kan du ha en liten varmeovn stående på loftet på de kaldeste dagene?

Det koster antagelig langt mindre å få en rørlegger til å komme og ordne med en bedre permanent løsning enn totalkostnaden når hele varmtvannsberederen og røra går åt skogen...

Kan du ha en liten varmeovn stående på loftet på de kaldeste dagene?

Jeg pleier å sette en liten varmeovn opp når dette skje, men jeg er bare så lei av det.

Annonse

Takk for svar. Jeg er ikke helt sikker på at dette er så enkelt, og ikke kan jeg gjøre det selv. Rørene er isolert så det må i så fall tas vekk først.

Takk for svar. Jeg er ikke helt sikker på at dette er så enkelt, og ikke kan jeg gjøre det selv. Rørene er isolert så det må i så fall tas vekk først.

Selv om du bare tapet det på undersiden av isolasjonen ville det nok være godt nok. Det beste er selvsagt på innsiden.

De fleste typer rørisolering er meget lett å ta av og på. Det er dog viktig at det ikke er noen "hull" igjen etterpå.

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...