Gå til innhold

Hva skal dere i helga folkens?

Anbefalte innlegg

Dette blir en ordentlig adventshelg for oss med pynting og aktiviteter i kirka...

Vi skal sove lenge i morgen :-)

*stikke innom julemessa i kirka en liten time (for ungenes skyld, jeg får helt klaus av så mye folk og gevinster og ståk....)

*ungene skal være med mine foreldre på juleverksted 2-3 timer. Da tenker jeg at vi gjør rent og handler litt

*Eldstemann skal være med på et overnattingsopplegg i kirka for 11-åringer

*Barnevakt kommer hit halv syv

*Mannen min og jeg skal i 25 års dag (!)

*Søndag formiddag skal vi i kirka og se på hva 11-åringene har gjort + juleverksted etterpå

*Forh¨åpentligvis ut på en tur

*Tenne juletreet i gata her med gløgg og juletregang

*Pynte til advent :-)

*Få hengt opp bilder på veggen i stua

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356777-hva-skal-dere-i-helga-folkens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rydde og støvsuge kåken i morra tidlig

En tur på biblioteket med Datra for å låne bok nr 2 om Marikken

Lunsjgjester

Søndag skal ungene en tur i bursdag til kusina si, jeg skal montere juletreet ute sammen med resten av styret i borettslaget, og så er det tenning av dette på ettermiddagen, glogg og pepperkaker ute sammen med naboer. Koselig :)

Ja, og så skal jeg se om jeg finner adventsstjerna mi. Aner ikke hvor den befinner seg etter flyttinga i sommer.

Rydde og støvsuge kåken i morra tidlig

En tur på biblioteket med Datra for å låne bok nr 2 om Marikken

Lunsjgjester

Søndag skal ungene en tur i bursdag til kusina si, jeg skal montere juletreet ute sammen med resten av styret i borettslaget, og så er det tenning av dette på ettermiddagen, glogg og pepperkaker ute sammen med naboer. Koselig :)

Ja, og så skal jeg se om jeg finner adventsstjerna mi. Aner ikke hvor den befinner seg etter flyttinga i sommer.

Jeg tror jeg har en egen kasse med adventsting, regner med at stjerna ligger oppi der. Kjøpte noe nye greier til å ha ute på IKEA i dag - kjempefine hvite stjerner!

Hadde planer om julemesse i morgen, men det var før mor ringte. Det er stadig noe hun skal ha hjelp til og hun må hanke inn oss alle tre søsken til å gjøre forskjellige ting, gjerne med noen timeres mellomrom. Så da blir det formiddagen hos henne og noen nødvendige ærender.

Søndag skal jeg på korseminar hele dagen. Det var den helga.

AneM1365380603

Denne helga blir i grunnen rolig. I morgen skal vi ut på shopping. Litt julegaver og litt mat. Jeg glemte noen viktige julegaver da jeg shoppet i dag.

Vi kjøpte et maleri i dag som må opp i morgen. Varme farver som skal sprite opp gangen nede :) Skal vi danse om kvelden. Må ha biff til finalen ;)

Søndag skal jeg ha første generalprøve på Hellstrøm-ribba, noe mannen gleder seg til. Så er det jo advent og pynting. Hurra :) Gleder meg til det, altså! Julemusikken skal på, og jeg ser fram til alle lysene. Det er virkelig koselig med julepynt :)

Hadde planer om julemesse i morgen, men det var før mor ringte. Det er stadig noe hun skal ha hjelp til og hun må hanke inn oss alle tre søsken til å gjøre forskjellige ting, gjerne med noen timeres mellomrom. Så da blir det formiddagen hos henne og noen nødvendige ærender.

Søndag skal jeg på korseminar hele dagen. Det var den helga.

Korseminar høres moro ut! Ville heller ha valgt det fremfor julemesse :-)

Du er snill som hjelper din mor!

Annonse

Denne helga blir i grunnen rolig. I morgen skal vi ut på shopping. Litt julegaver og litt mat. Jeg glemte noen viktige julegaver da jeg shoppet i dag.

Vi kjøpte et maleri i dag som må opp i morgen. Varme farver som skal sprite opp gangen nede :) Skal vi danse om kvelden. Må ha biff til finalen ;)

Søndag skal jeg ha første generalprøve på Hellstrøm-ribba, noe mannen gleder seg til. Så er det jo advent og pynting. Hurra :) Gleder meg til det, altså! Julemusikken skal på, og jeg ser fram til alle lysene. Det er virkelig koselig med julepynt :)

Hellstrømribba anbefales på det varmeste. Jeg hadde aldri laga ribbe sjøl før, men min kjære og jeg lagde Hellstrøm sin sammen i fjor, og Fatter var helt fra seg av begeistring. ;)

AneM1365380603

Hellstrømribba anbefales på det varmeste. Jeg hadde aldri laga ribbe sjøl før, men min kjære og jeg lagde Hellstrøm sin sammen i fjor, og Fatter var helt fra seg av begeistring. ;)

Jeg har laget ribbe i åresvis, men den i fjor ble ekstra god. Hellstrøm sin! Både mann og familie ellers skrøt så mye at jeg bare MÅ lage den igjen :) Tror jeg laget tre runder av den sist jul ;)

Bruker du grovsalt? Jeg husker jeg brukte det i fjor, men i år finner jeg så mange oppskrifter fra Hellstrøm. Oppskriftene er like, men ikke alle har grovsalt ved første salting.

Jeg har laget ribbe i åresvis, men den i fjor ble ekstra god. Hellstrøm sin! Både mann og familie ellers skrøt så mye at jeg bare MÅ lage den igjen :) Tror jeg laget tre runder av den sist jul ;)

Bruker du grovsalt? Jeg husker jeg brukte det i fjor, men i år finner jeg så mange oppskrifter fra Hellstrøm. Oppskriftene er like, men ikke alle har grovsalt ved første salting.

Tror vi brukte Maldonsalt hele veien.

Annonse

Måtte google det saltet ;) Er det noe spesielt med det?

Maldonsalt er flate firkanta saltflak. Du kjøper det i vanlig butikk, men kanskje helts Meny eller Mega - hvite firkanta bokser med grønn skrift på.

Veldig stilig å ha oppå foccacia-brød :-)

Jeg har for første gang på lenge tenkt å gjøre absolutt ingenting. Jeg vrir meg unna alt som lukter av forstyrrelser, for jeg skal nyte ingenting i fulle drag. DET er godt, det:)

Det høres helt fantastisk ut!

Kan ikke huske sist gang jeg hadde en hel helg til ingenting, som jeg kunne bestemme over helt selv...

Vet ikke om jeg noen gang har hatt det...

I dag blir det vel litt handling. Vet ikke hvor mange unger som blir med. Det er vel 4 i huset pr. kl. 0819.

Min kjære skal på møte som tar så og si hele dagen.

Skal finne frem det som skal opp i morgen (julegardiner, adventsstake, adventsstjerne)

Kjøpe litt blomster i dag, tror jeg. Må jo ha svibler, amaryllis og julestjerne :)

Mulig vi får til litt formingsaktiviteter, får se hvordan dagen blir.

Det er julemesse i byen, jeg har lyst til å ta en kikk.

I morgen blir det muligens middag hos svigers, vet ikke helt enda. Ellers blir det å få opp det som jeg finner frem i dag :)

Får jeg litt rolig tid, klarer jeg kanskje å få revidert litt på noen skoleoppgaver, eller skrevet litt på mål for praksis. men jeg tviler ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...