Gå til innhold

Oppussing hva begynner man med?

Anbefalte innlegg

Gjest Lucky me yes

Vi skal pusse ned parketten. Rive av strie(veggen er glattere under) og evt helspakle veggen.

Men hva begynner vi med gulv eller vegg? Det er vel veldig lang ventetid fra man har lakkert parketten på nytt, før man kan sette møbler på den?

Noen som har erfaring evt med bare å lakke på den gamle lakken uten å pusse den, for å gi den en ny finish? Jeg er litt skeptisk siden det er litt skitt mellom skjøtene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356789-oppussing-hva-begynner-man-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Men hva begynner vi med gulv eller vegg?''

Usikker, menn ville anta vegg. Men hva mener håndverkeren om saken?

'' Det er vel veldig lang ventetid fra man har lakkert parketten på nytt, før man kan sette møbler på den?''

Vi lakkerte ny parkett der vi bodde før fordi. den også gikk inn på kjøkkenet, og vi ble anbefalt et ekstra lakklag. Vi ryddet klart i helg nr 1, ny parkett ble lagt på mandag, så kom lakkereren tirsdag.

Vi kunne ikke gå på den første døgnet, og deretter måtte vi vente noen døgn før møblene ble satt på plass. Vi ventet til lørdagen, men jeg husker ikke om det var fordi vi da hadde ventet "lenge nok" eller om det var fordi det var den mest praktiske ukedagen til møbelflytting.

''Noen som har erfaring evt med bare å lakke på den gamle lakken uten å pusse den, for å gi den en ny finish? Jeg er litt skeptisk siden det er litt skitt mellom skjøtene.''

Har ingen erfaring, men er veldig skeptisk. Dessuten er det såpass mye jobb forbundet med å flytte ut møblene etc at jeg ville gjort jobben skikkelig når man først var i gang.

Gjest Lucky me yes

''Men hva begynner vi med gulv eller vegg?''

Usikker, menn ville anta vegg. Men hva mener håndverkeren om saken?

'' Det er vel veldig lang ventetid fra man har lakkert parketten på nytt, før man kan sette møbler på den?''

Vi lakkerte ny parkett der vi bodde før fordi. den også gikk inn på kjøkkenet, og vi ble anbefalt et ekstra lakklag. Vi ryddet klart i helg nr 1, ny parkett ble lagt på mandag, så kom lakkereren tirsdag.

Vi kunne ikke gå på den første døgnet, og deretter måtte vi vente noen døgn før møblene ble satt på plass. Vi ventet til lørdagen, men jeg husker ikke om det var fordi vi da hadde ventet "lenge nok" eller om det var fordi det var den mest praktiske ukedagen til møbelflytting.

''Noen som har erfaring evt med bare å lakke på den gamle lakken uten å pusse den, for å gi den en ny finish? Jeg er litt skeptisk siden det er litt skitt mellom skjøtene.''

Har ingen erfaring, men er veldig skeptisk. Dessuten er det såpass mye jobb forbundet med å flytte ut møblene etc at jeg ville gjort jobben skikkelig når man først var i gang.

Vi har kommet til at vi blir til å forsøke å vaske parketten grundig og bare lakke den et nytt strøk oppå i håp at den skal se litt bedre ut.

Kjenner at vi ikke har overskudd til et slikt oppussingprosjekt. Orker ikke alt det pussestøvet og et par uker omentrent til vi kan bruke rommet. Så får vi heller legge ny parkett en annen gang. Når vi blir rik :)

Gjest Subelius

Vi har kommet til at vi blir til å forsøke å vaske parketten grundig og bare lakke den et nytt strøk oppå i håp at den skal se litt bedre ut.

Kjenner at vi ikke har overskudd til et slikt oppussingprosjekt. Orker ikke alt det pussestøvet og et par uker omentrent til vi kan bruke rommet. Så får vi heller legge ny parkett en annen gang. Når vi blir rik :)

Det holder ikke å vaske den. Det må pusses grundig slik at den nye lakken får feste.

Gjest Subelius

1. vaske 2. pusse

Annonse

Gjest Lucky me yes

Det holder ikke å vaske den. Det må pusses grundig slik at den nye lakken får feste.

Ok vi får høre med faghandelen. Men vanligvis kan man male og lakke på ting som allerede er malt/lakkert. Men man skal vaske med salmiakk eller husvask for å gjøre overflaten matt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...