Gå til innhold

Lurer på å bli kristen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Jeg trenger noe å tro på. Noe som kan gi meg trygghet i livet. Jeg har ingen i livet å betro meg til, så kanskje Gud/Jesus kan hjelpe meg?''

Du må selvsagt finne din egen vei, men jeg vil påstå at det beste du kan gjøre er å tro på DEG SELV. Tryggeheten du søker finner du inne i deg selv, og er ikke noe du finner ved å lete utenfor.

Med vennlig hilsen, og lykke til.

Annonse

Gjest Vizzvazz

''Jeg trenger noe å tro på. Noe som kan gi meg trygghet i livet. Jeg har ingen i livet å betro meg til, så kanskje Gud/Jesus kan hjelpe meg?''

Du må selvsagt finne din egen vei, men jeg vil påstå at det beste du kan gjøre er å tro på DEG SELV. Tryggeheten du søker finner du inne i deg selv, og er ikke noe du finner ved å lete utenfor.

Akkurat det jeg tenkte på :)

Jeg er helt enig med deg denne gangen ;o)

Gjest Kyrie Elison

Å tro på seg selv er vel ikke det samme som å tro på Gud?

Annonse

Å tro på seg selv er vel ikke det samme som å tro på Gud?

Tror du at Maria var jomfru da hun fødte Jesus?

Tror du at Jesus døde (på ordentlig), og så plutselig gjenoppstod han tre dager etterpå?

Tror du at Gud styrer alt? Og at han laget tsunamien som druknet titusenvis av uskyldige småbarn? Som allmektig, hvorfor reddet han dem ikke?

Nei, du har rett i at det ikke er det samme å tro på Gud og å tro på deg selv. Å tro på seg selv er selvoppbyggende. Du KAN selv. Du er smart. Du er intelligent og kan gjøre masse.

Og husk at 2 arbeidende hender gjør mer enn 10000 hender som er foldet i bønn.

Du må velge selv.

Med vennlig hilsen

Du verden!

Enig, faktisk :-)

hidi, the scorpion

Tror du at Maria var jomfru da hun fødte Jesus?

Tror du at Jesus døde (på ordentlig), og så plutselig gjenoppstod han tre dager etterpå?

Tror du at Gud styrer alt? Og at han laget tsunamien som druknet titusenvis av uskyldige småbarn? Som allmektig, hvorfor reddet han dem ikke?

Nei, du har rett i at det ikke er det samme å tro på Gud og å tro på deg selv. Å tro på seg selv er selvoppbyggende. Du KAN selv. Du er smart. Du er intelligent og kan gjøre masse.

Og husk at 2 arbeidende hender gjør mer enn 10000 hender som er foldet i bønn.

Du må velge selv.

Med vennlig hilsen

''Og husk at 2 arbeidende hender gjør mer enn 10000 hender som er foldet i bønn.''

Mulig det, men ikke alle folder hendene når de ber, jeg kan be til Jesus, når jeg er på butikken....

Verre med muslimene, som må legge teppe i riktig retning for å be, utrolig nok klarer de det også, selv om de jobber.....

Pussig, ikke sant, Sør?

Gjest Hvorfor ikke?

Min erfaring er at det er vanskelig å bestemme seg for å tro på Gud og Jesus, jeg har prøvd, men kom fram til at jeg tror ikke at Jesus er min frelser og at Gud fins. Men samtidig gjør det ingen ting å forsøke, og en menighet kan være et sted å finne trygghet og fellesskap uansett. Jeg liker ihvertfall en del av de vanlige statskirkelige aktivitetene som vanlig gudstjeneste med kirkekaffe og er med i et kirkekor som gir meg mye. Eneste faren er vel at hvis du skal ende opp med å ikke tro, kan man føle seg utenfor fordi alle andre i miljøet er troende, det blir meningsløst å be og betro seg til "ingen", for som ikke-troende fikk jeg jo aldri noen svar. Men en prest og andre menighetsarbeidere kan man betro seg til uansett, og særlig med et ønske om å nå fram til Gud vil du nok bli tatt godt imot. Det høres jo ut som du har en rest av barnetro i deg siden du ser Gud som et alternativ, så hvorfor ikke prøve?

''Og husk at 2 arbeidende hender gjør mer enn 10000 hender som er foldet i bønn.''

Mulig det, men ikke alle folder hendene når de ber, jeg kan be til Jesus, når jeg er på butikken....

Verre med muslimene, som må legge teppe i riktig retning for å be, utrolig nok klarer de det også, selv om de jobber.....

Pussig, ikke sant, Sør?

Men det endrer ikke noe på det jeg skrev! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...