Gå til innhold

Gi et barn som mangler alt et trygt hjem til jul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

De som jobber i slike organisjoner bør leve på minimumsgrunnlag. Hvis de flotter seg med fine biler og flott hus er det kvalmt.

''De som jobber i slike organisjoner bør leve på minimumsgrunnlag.''

Jobben deres er langt viktigere enn mange andre jobber som tjener godt. Hvorfor skal de som gjør en så viktig jobb (hjelper barn) leve på sultegrensen?

''Hvis de flotter seg med fine biler og flott hus er det kvalmt.''

Hvem påstår at de gjør det?

Og hvorfor er det verre enn at andre har fine biler og flotte hus?

Gjest Subelius

''De som jobber i slike organisjoner bør leve på minimumsgrunnlag.''

Jobben deres er langt viktigere enn mange andre jobber som tjener godt. Hvorfor skal de som gjør en så viktig jobb (hjelper barn) leve på sultegrensen?

''Hvis de flotter seg med fine biler og flott hus er det kvalmt.''

Hvem påstår at de gjør det?

Og hvorfor er det verre enn at andre har fine biler og flotte hus?

''Jobben deres er langt viktigere enn mange andre jobber som tjener godt. Hvorfor skal de som gjør en så viktig jobb (hjelper barn) leve på sultegrensen?''

Det er en viktig jobb ja, det er jeg enig i, men alle mennesker vil ha det så bra som mulig. De som vier livet sitt til å hjelpe andre kan ikke bruke pengene til å berike seg selv. Jeg har sett bilder på tv når hjelpeorginasjoner er på tur, og det er ikke Lada de bruker akkurat.

''Jobben deres er langt viktigere enn mange andre jobber som tjener godt. Hvorfor skal de som gjør en så viktig jobb (hjelper barn) leve på sultegrensen?''

Det er en viktig jobb ja, det er jeg enig i, men alle mennesker vil ha det så bra som mulig. De som vier livet sitt til å hjelpe andre kan ikke bruke pengene til å berike seg selv. Jeg har sett bilder på tv når hjelpeorginasjoner er på tur, og det er ikke Lada de bruker akkurat.

De er vanlige mennesker. Og nei, de kjører ikke Lada, fordi veiene er slik at man faktisk må ha en firehjulstrekker.

Jeg bruker da heller ikke Lada når jeg er på forretningsreise.

Jeg synes det er helt ok at de har en vanlig lønn. De utsetter seg kanskje for en mye større risikio enn det jeg og du gjør. Reiser til farlige land, og bærer med seg mye grusomt de har sett. Men jeg er enig i at organisasjonene ikke skal sløse.

Gjest Subelius

Jeg synes det er helt ok at de har en vanlig lønn. De utsetter seg kanskje for en mye større risikio enn det jeg og du gjør. Reiser til farlige land, og bærer med seg mye grusomt de har sett. Men jeg er enig i at organisasjonene ikke skal sløse.

Hva er "vanlig" lønn tro. 300-400kr i året?

Annonse

Eh...hvor har du det fra?

De bor sammen med barnefamilien sin. De har bil til bruk i sin fellsskapsfamilie. De får normal lønn.

Disse er spesielt dedikerte mennesker, som binder seg til et fast fulltidsarbeid i årevis framover, med et arbeid som veldig få vil ta.

Jeg unner dem hver krone.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...