Gå til innhold

Døden

Gjest Adventtanker

Anbefalte innlegg

Gjest Adventtanker
Skrevet

Døden kommer til oss alle, men hva vil det si å være død? Er det en evig søvn eller en morsom tilstedeværelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest ingen nick
Skrevet

Å være død, vil si å være ikke tilstedeværende, som om du sover dypt og drømmeløst, slik det var før du ble født.

Skrevet

"Den som lever får se" blir vel litt feil.... "den som ikke lever lenger får se"... eller kanskje ikke må jeg vel legge til.

Gjest Jeg tror at---
Skrevet

Å være død vil si at sjelen frigjøres og kommer til himmelen hvor de skal leve i fryd i all evighet. Det tror jeg på. Med mindre jeg har vært et så dårlig menneske her på jorden at jeg i stedet havner der nede.

Skrevet

Akkurat det er det vel ingen som kan fortelle oss :)

''Akkurat det er det vel ingen som kan fortelle oss :)''

Märtha?

Skrevet

''Akkurat det er det vel ingen som kan fortelle oss :)''

Märtha?

He, he - ja kanskje. Samtidig så skal man vel ikke ta alt for god fisk heller :)

Gjest Lite hyggelig tanke
Skrevet

Å være død vil si at sjelen frigjøres og kommer til himmelen hvor de skal leve i fryd i all evighet. Det tror jeg på. Med mindre jeg har vært et så dårlig menneske her på jorden at jeg i stedet havner der nede.

Uff, velger å tro at "der nede " ikke finnes.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Død, det er vel som en slags evig søvn. Ingen vet hva som venter oss på den andre siden eller om der i det hele tatt er en annen side.

Men det jeg er sikker på er at det er som en slags søvn, der du ikke kjenner smerte eller noen ting.

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Dette er hva jeg tror:

Når man dør, kommer man til Himmelen og får være sammen med Gud til evig tid - dersom man har tatt imot Jesus som sin frelser.

Himmelen er et sted uten tårer, sorg, smerter og med bare gode ting.. Veldig vanskelig å forestille seg hvordan det er der, men tror det blir bra!

Skrevet

Dette er hva jeg tror:

Når man dør, kommer man til Himmelen og får være sammen med Gud til evig tid - dersom man har tatt imot Jesus som sin frelser.

Himmelen er et sted uten tårer, sorg, smerter og med bare gode ting.. Veldig vanskelig å forestille seg hvordan det er der, men tror det blir bra!

''...dersom man har tatt imot Jesus som sin frelser. ''

Med en stor grad av amnesi da får jeg håpe, ellers blir det også et sted for store savn. Savn av alle de gode menneskene man kjenner og har kjent som ikke har "tatt i mot Jesus".

Et dilemma det der.... Problematikken med alle de gode menneskene fra andre religioner som ikke leser Bibelen, men som aldri har gjort en flue fortred og bare har gjort godt for sine medmennesker. Har store problemer med å godta at de kristne sitter på den eneste og rette sannheten der gitt.

Skrevet

Etter døden er det ingenting. Det er som før man blir født. Ingenting. Ingenting skjer når man dør.

Gjest - Ingoen -
Skrevet

''...dersom man har tatt imot Jesus som sin frelser. ''

Med en stor grad av amnesi da får jeg håpe, ellers blir det også et sted for store savn. Savn av alle de gode menneskene man kjenner og har kjent som ikke har "tatt i mot Jesus".

Et dilemma det der.... Problematikken med alle de gode menneskene fra andre religioner som ikke leser Bibelen, men som aldri har gjort en flue fortred og bare har gjort godt for sine medmennesker. Har store problemer med å godta at de kristne sitter på den eneste og rette sannheten der gitt.

Forstår poenget ditt, Parasoll!

Men fins det egentlig noe menneske som " ikke har gjort en flue fortred"? Det tror jeg ikke det gjør. Og det er nettopp derfor alle mennesker trenger Jesus som sin frelser.. Så lett og samtidig så vanskelig å forstå !

Gjest høstløv
Skrevet

Forstår poenget ditt, Parasoll!

Men fins det egentlig noe menneske som " ikke har gjort en flue fortred"? Det tror jeg ikke det gjør. Og det er nettopp derfor alle mennesker trenger Jesus som sin frelser.. Så lett og samtidig så vanskelig å forstå !

Hva da med alle de mennesker som lever i ikke kristne land og som aldri har fått muligheten til å godta ''Jesus som sin frelser''?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Den som dør får se.

Vi får alle se. For vi skal alle dø en gang.

Gjest etisk dilemma?
Skrevet

Dette er hva jeg tror:

Kommer alle til himmelen da? Hvis man har syndet? Er det nok å tro?

Vet om folk som har gjort grusomme ting uten anger,

men som likevel kaller seg kristne og sier at de tror på Jesus...

Mente ikke Jesus at vi skulle leve som han, være god mot våre medmennesker?

ER det nok å tro? Eller må man leve som etter bibelen?

Og hva med de som ikke tror, men som likevel lever etter bibelens ti bud uten at de tenker over det (bortsett fra det med å ha en gud osv)

De bryter ikke ekteskapet, lyger ikke, stjeler ikke osv...

Aldri gjort en flue fortred!

Eneste synden de har gjort er å ikke tro. Kommer ikke de til himmelen da,

mens en som har drept mennesker, vært utro og herjet kommer dit - bare fordi han tror?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...