Gå til innhold

Vannet borte - ringe rørlegger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna opp i dag og har ikke kaldtvann på badet. Varmtvannet renner som normalt. Alt funker som normalt på kjøkken og det andre badet.

Skal jeg ringe rørlegger med en gang, eller er det noe jeg skal gjøre først? Har latt varmtvannet renne i 20 min i dusjen og vasken uten at det har skjedd noe, tenkte kanskje det ville hjelpe dersom noe var frosset..?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fyre kraftig sånn at temperaturen i huset blir høyere. Det er lurt også å la varmtvannet renne.

Jeg ville ventet med å kontakte rørlegger.

(Dette skjedde hos meg flere ganger forrige vinter. Det ordnet seg alltid av seg selv.)

Skrevet

Ja, ring rørleggeren. Sannsynligvis er det frosset et sted inne hos deg, siden du får tilsig på vann til varmtvannsberederen.

Skrevet

Du må fyre kraftig sånn at temperaturen i huset blir høyere. Det er lurt også å la varmtvannet renne.

Jeg ville ventet med å kontakte rørlegger.

(Dette skjedde hos meg flere ganger forrige vinter. Det ordnet seg alltid av seg selv.)

Ah. Takk. Har skrudd opp varmen på varmekabler på badet og i gangen uttafor badet. Setter på vannet igjen :(

Skrevet

Du kan forsøke å sette en vifte til å blåse på vannrøret inn til badet. Hvis du ikke har vifte kan du prøve en stund med føner - eller legge en varm krølltang - strykejern eller noe sånt inntil røret. Hvis vannet er bare litt frosset kan det hjelpe.

Skrevet

Du kan forsøke å sette en vifte til å blåse på vannrøret inn til badet. Hvis du ikke har vifte kan du prøve en stund med føner - eller legge en varm krølltang - strykejern eller noe sånt inntil røret. Hvis vannet er bare litt frosset kan det hjelpe.

Takk for råd. :)

Skrevet

Ja, ring rørleggeren. Sannsynligvis er det frosset et sted inne hos deg, siden du får tilsig på vann til varmtvannsberederen.

Prøver varmestrategi først. :) Takk for svar :)

Skrevet

Det er det kalde vannet du må åpne opp, det hjalp hos meg iallefall :) Er jo det som har frysi, ikke sant ? Kansje "proppen" forsvinner da, vel verdt ett forsøk.

Skrevet

Ah. Takk. Har skrudd opp varmen på varmekabler på badet og i gangen uttafor badet. Setter på vannet igjen :(

Har vannet kommet tilbake frivillig i løpet av ettermiddagen, eller har du ev. måtte tilkalle hjelp for tvangsfremdrivelse?

Skrevet

Har vannet kommet tilbake frivillig i løpet av ettermiddagen, eller har du ev. måtte tilkalle hjelp for tvangsfremdrivelse?

Intet vann fortsatt :( Har snakka med rørleggervakta og skal gi det natta over med lukket stoppekran. Er det ikke på plass i morra tidlig, skal de komme en tur utpå dagen.

Skrevet

Intet vann fortsatt :( Har snakka med rørleggervakta og skal gi det natta over med lukket stoppekran. Er det ikke på plass i morra tidlig, skal de komme en tur utpå dagen.

Høres ut som om morgentimene kan bli mer interessante enn du helt hadde ønsket...

Skrevet

Høres ut som om morgentimene kan bli mer interessante enn du helt hadde ønsket...

Jepp. :(((

Skrevet

Jepp. :(((

Det samme skjedde hos meg i det ene dusjkabinettet i huset... Kun varmt vann kom ut. Jeg lot varmt vann renne for fullt helt til det ble kaldt og i løpet av den tida åpna røret seg. Nå har jeg en tynn stråle kaldtvann på døgnet rundt i denne dusjslangen for å unngå at det fryser på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...