Gå til innhold

Dette er vel et forsøk på bedrag?

Anbefalte innlegg

Gjest hva skal de med passord?
Skrevet

Sletta den første - og nå dukker det opp en til:

''

OBS:

WEBMAIL abonnent:

Denne posten er å informere alle våre {WEBMAIL} brukere at vi vil være å

oppgradere vår side i et par dager fra nå. Så du som abonnent på vårt

område du er pålagt å sende oss din e kontoopplysninger slik at vi vite om

du fortsatt gjør bruk av postkassen. Videre informert om at vi skal slette

all e-post konto som ikke fungerer for å skape mer plass for nye brukere.

så du skal sende oss e-postkontoen din detaljer som er som følger:

* Brukernavn:

* Passord:

* Fødselsdato:

* Webmail Link:

Eksempel

* Brukernavn: [email protected]

* Passord: rinyy35

* Fødselsdato: 12/06/1970

* Webmail Link: https: / / webmail3.uniweb.no/src/webmail.php

Unnlatelse av å gjøre dette vil umiddelbart gi din e-postadresse

deaktiveres fra vår database. Svaret ditt skal sendes til følgende

e-postadresse. Din AdminManager: [email protected]

Takk for at du bruker Webmail-konto Copyright 2010 © Web Team.

Hilsen I Service.

Webmail oppgradering Team''

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke oppgitt noen ting uten å vite hvem de er, og hvorfor de trenger informasjonen.

Skrevet

Alle mailer med spørsmål om passord er svindel. Nå den i tillegg er skrevet på dårlig norsk er det i alle fall ingen tvil.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Ja, typisk phishingmail.

Jeg ville sendt en mail til de som har mailkontoen din og kopiert teksten til dem.

Viktig at de får vite om slike forsøk på bedrag.

Skrevet

Du kan gjerne tipse politiet om det også, ved å sende den til dem, jeg mener de har en egen avdeling for datasvindel.

Skrevet

Du kan gjerne tipse politiet om det også, ved å sende den til dem, jeg mener de har en egen avdeling for datasvindel.

Ev. så sender politiet deres epost og passord til dem! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

De som kan finne på å la seg lure av denne typen svindel er sannsynligvis eldre- og andre som er nye i dataverdenen.

Det vanlige er at foreldre lærer sine barn et og annet, men i disse datasvindeltider tror jeg alle unge bør ta en samtale med sine foreldre.

Skrevet

De som kan finne på å la seg lure av denne typen svindel er sannsynligvis eldre- og andre som er nye i dataverdenen.

Det vanlige er at foreldre lærer sine barn et og annet, men i disse datasvindeltider tror jeg alle unge bør ta en samtale med sine foreldre.

Mitt inntrykk er omvendt, at det er de eldre brukerne som har mer nettvett enn de yngre.

Yngre brukere er ofte altfor naive. De i min bekjentskapkrets som legger ut utrolig mye informasjon om seg og sine barn på feks Facebook, er folk i tjueåra, mens de aktive nettbrukerne på rundt femti er mye mer forsiktige, av god grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...