Gå til innhold

Sex med søskenbarn

Anbefalte innlegg

Gjest Deilig kusine
Skrevet

Er det ekkelt å ligge med søskenbarnet sitt selv om vi ikke er i nær familie ?

Fortsetter under...

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Det spørs hvor nært man er, i lovens forstand er det visst ikke ulovlig, men jeg syns selv det blir for nært. Nå har jeg ikke all verdens kontakt med mine søskenbarn, men syns det er for nært alikevel. Risiko for misdannelser osv når en får barn f.eks. er nok mer til stede og hvis man har en del arvelige sykdommer i familien.

Men ekkelt - tjah.

Hvis man ikke har hatt kontakt med hverandre så blir man som fremmede,

mens har man hatt mye kontakt med hverandre i oppveksten er man nesten som søsken og da er det ekkelt.

En jeg kjenner fikk seg kjæreste da han var yngre og var så lykkelig og skulle ha henne med til foreldrene. Det var da han fikk vite at dette jo faktisk var hans søskenbarn :D De hadde aldri møttes før...

Skrevet

''Er det ekkelt å ligge med søskenbarnet''

Tja, det spørs vel hva slags forhold man har. Noen søskenbarn er jo nærmest som søsken (og da vil jeg anta det er litt "ekkelt"), men jeg kjenner faktisk til to par som er søskenbarn, så helt uvanlig er det ikke.

'' sitt selv om vi ikke er i nær familie ?

''

Etter min definisjon er søskenbarn ganske nær familie.

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Etter loven så er det helt greit å ligge med og også gifte seg med søskenbarnet sitt.

Hvordan det føles for hver enkelt vil være forskjellig, for min del har jeg hatt et tett forhold til mine fettere oppover årene, og jeg fille ha følt det unaturlig å ha noe forhold seksuelt til noen av dem, men andre har mange søskenbarn og lite eller ingen kontakt med disse, da vil saken stille seg annerledes.

Skrevet

Søskenbarn regnes vel som nær familie. Men hvorvidt det er "ekkelt" eller ikke må dere selv finne ut av :)

Skrevet

Jeg personlig synes ikke at søskenbarn skal ha sex sammen......for meg står det som "ekkelt"..men alle har hver sin mening.

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er ekkelt dersom noen som har felles forfedre har sex sammen. Det blir helt feil. Med mindre de felles forfedrene er så langt tilbake at ingen vet om det, da kan ingen gjøre noe med det, og det har sikkert skjedd med mange, uten å være klar over det.

Skrevet

Synes du det er ekkelt med alle de ekteskapene mellom slektninger rundt om kring i verden? Synes du det er ekkelt at de har sex, eller er det noe annet?

Gjest Vizzvazz
Skrevet
  Beige skrev (På 29.11.2010 den 9.26):

Jeg syns det er ekkelt dersom noen som har felles forfedre har sex sammen. Det blir helt feil. Med mindre de felles forfedrene er så langt tilbake at ingen vet om det, da kan ingen gjøre noe med det, og det har sikkert skjedd med mange, uten å være klar over det.

Egentlig er det ekkelt at mennesker har sex i det hele tatt,

vi stammer jo alle fra Adam og Eva, så da er vi i grunnen i slekt hele gjengen.

Skrevet

Har ingen søskenbarn, jeg, så tanken har aldri streifet meg, selv om jeg vet om søskenbarn som er gift. I mange kulturer er jo det å gifte seg med fettere og kusiner et velkjent fenomen. En av de egyptiske faraoene giftet seg visstnok med sin egen søster, og resultatet var visstnok et barn med diverse genetiske feil. Faren for barn med medfødte misdannelser er vel den risikoen som er sterkest tilstede hvis det blir for mye inngifte i en slekt. Mener at jeg har hørt at den norske regjeringen skal fremme et forslag om forbud mot søskenbarn-ekteskap, men 100 % sikker er jeg ikke.

Skrevet
  Melis35 skrev (På 29.11.2010 den 9.12):

Jeg personlig synes ikke at søskenbarn skal ha sex sammen......for meg står det som "ekkelt"..men alle har hver sin mening.

Hva hvis de ikke har hatt kontakt i oppveksten, er det likevel "ekkelt"?

Og hva med tremenninger, eller hvor går grensen?

Skrevet
  FruH skrev (På 29.11.2010 den 11.23):

Har ingen søskenbarn, jeg, så tanken har aldri streifet meg, selv om jeg vet om søskenbarn som er gift. I mange kulturer er jo det å gifte seg med fettere og kusiner et velkjent fenomen. En av de egyptiske faraoene giftet seg visstnok med sin egen søster, og resultatet var visstnok et barn med diverse genetiske feil. Faren for barn med medfødte misdannelser er vel den risikoen som er sterkest tilstede hvis det blir for mye inngifte i en slekt. Mener at jeg har hørt at den norske regjeringen skal fremme et forslag om forbud mot søskenbarn-ekteskap, men 100 % sikker er jeg ikke.

''Mener at jeg har hørt at den norske regjeringen skal fremme et forslag om forbud mot søskenbarn-ekteskap, men 100 % sikker er jeg ikke.''

Søskenbarn har midlertidig lov til å gifte seg mens regjerningen jobber ut lovforslaget der det vil bli forbudt. Ca en tredel av ekteskap inngått mellom norskpakistanere er søskenbarnekteskap. Dette er bakgrunnen for lovforslaget, da helseskadene for barna i disse ekteskapene nå er grundig dokumentert av Folkehelseinstituttet,

Annonse

Skrevet
  Holmes skrev (På 29.11.2010 den 11.33):

''Mener at jeg har hørt at den norske regjeringen skal fremme et forslag om forbud mot søskenbarn-ekteskap, men 100 % sikker er jeg ikke.''

Søskenbarn har midlertidig lov til å gifte seg mens regjerningen jobber ut lovforslaget der det vil bli forbudt. Ca en tredel av ekteskap inngått mellom norskpakistanere er søskenbarnekteskap. Dette er bakgrunnen for lovforslaget, da helseskadene for barna i disse ekteskapene nå er grundig dokumentert av Folkehelseinstituttet,

Her tilbakevises en del av påstandene om sykdomsrisikoen:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101119/ODEBATT/711199979

Skrevet
  Holmes skrev (På 29.11.2010 den 11.33):

Har du link?

Skrevet
  Holmes skrev (På 29.11.2010 den 10.54):

Kong Olav giftet seg med søskenbarnet sitt.

og dertil arvelig blødersykdom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...