Gå til innhold

Nå får jeg vel i meg d jeg skal

Anbefalte innlegg

Gjest vitamina :D
Skrevet

10 ml Floradix Formula med jern, B- og C-vitaminer,

1 glass appelsinjuice, tre fullkornsskorpor med leverpostei,

5 ml tran (omega3, A, D, E).

Har fått påvist jernmangel, derfor tar jeg jerntilskudd.

Klarer ikke svelge tabletter, så derfor tyr jeg til flytende :)

Og ingen bivirkninger i form av mørk avføring eller forstoppelse.

Men er det noen vitaminer jeg har glemt nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter
Skrevet

Ah glemte calsium :D

Jeg tar forøvrig calsium tyggetabletter,

drikker ikke melk pga intoleranse.

Og dere som lurer på hvorfor jeg tar tilskudd

så er det det at jeg ammer og har en baby som ikke liker

alt av kål, løk osv... så prøver å sikre meg at jeg får i meg det jeg trenger :D

Men mener det flytende (urteekstrakt) er bedre enn å få det via tabletter.

Ellers prøver jeg spise fisk, men det blir ikke ofte nok. I går hadde vi laks :)

Er ikke så flink til å spise frukt, men drikker et glass juice om dagen så jeg får i meg c-vitaminer.

Skrevet

Ta Floradix Jern og så tar du en multivitamineral, gjerne fra Solaray eller Natures Sunshine, og omega-3 - da er du sikret et godt inntak av de viktigste vitaminene, mineralene og fettsyrene, i tillegg til ekstra tilskudd av jern.

Gjest trådstarter
Skrevet

Ta Floradix Jern og så tar du en multivitamineral, gjerne fra Solaray eller Natures Sunshine, og omega-3 - da er du sikret et godt inntak av de viktigste vitaminene, mineralene og fettsyrene, i tillegg til ekstra tilskudd av jern.

Takk! Men er det flytende eller tablettform?

Største tablettene jeg klarer å svelge er p-piller :D

Prøvde jerntabletter som var ganske små, men nei...

Angsten er for stor. Er nok pga jeg holdt på å bli kvelt av et drops en gang, så frykten ligger liksom i underbevisstheten.

Men floradix inneholder ulike B-vitaminer og C-vitamin i tillegg til jernet,

og A, D, E får jeg fra tran.

Det er kanskje noen mineraler til jeg trenger, magnesium f.eks.?

Vet du om mat som er rik på magnesium som ikke hører til kålfamilien?

Skrevet

Takk! Men er det flytende eller tablettform?

Største tablettene jeg klarer å svelge er p-piller :D

Prøvde jerntabletter som var ganske små, men nei...

Angsten er for stor. Er nok pga jeg holdt på å bli kvelt av et drops en gang, så frykten ligger liksom i underbevisstheten.

Men floradix inneholder ulike B-vitaminer og C-vitamin i tillegg til jernet,

og A, D, E får jeg fra tran.

Det er kanskje noen mineraler til jeg trenger, magnesium f.eks.?

Vet du om mat som er rik på magnesium som ikke hører til kålfamilien?

Nei, de multiene er ikke i flytende form. Du får nok i deg greit med vitaminer. Kanskje få litt ekstra D-vitaminer bare?

Floradix har også et magnesium-tilskudd mener jeg. Ellers finner du i grønne grønnsaker, poteter og grovt brød, men også melk og kjøtt.

ellers kan du sjekke ut denne:

http://www.matoppskrift.no/sider/mineraler.asp

Gjest trådstarter
Skrevet

Nei, de multiene er ikke i flytende form. Du får nok i deg greit med vitaminer. Kanskje få litt ekstra D-vitaminer bare?

Floradix har også et magnesium-tilskudd mener jeg. Ellers finner du i grønne grønnsaker, poteter og grovt brød, men også melk og kjøtt.

ellers kan du sjekke ut denne:

http://www.matoppskrift.no/sider/mineraler.asp

Calsiumtablettene jeg tar er tilsatt ekstra D-vitaminer.

Skrevet

Calsiumtablettene jeg tar er tilsatt ekstra D-vitaminer.

Da blir det nok bra :)

Skrevet

Ah glemte calsium :D

Jeg tar forøvrig calsium tyggetabletter,

drikker ikke melk pga intoleranse.

Og dere som lurer på hvorfor jeg tar tilskudd

så er det det at jeg ammer og har en baby som ikke liker

alt av kål, løk osv... så prøver å sikre meg at jeg får i meg det jeg trenger :D

Men mener det flytende (urteekstrakt) er bedre enn å få det via tabletter.

Ellers prøver jeg spise fisk, men det blir ikke ofte nok. I går hadde vi laks :)

Er ikke så flink til å spise frukt, men drikker et glass juice om dagen så jeg får i meg c-vitaminer.

Husk å spis fett, det hjelper lite om du stapper i deg kalsium og d-vitaminer om du ikke får i deg nok fett. D-vitamin er fettløselig og vi kan ikke nyttiggjøre oss det skikkelig uten fett i kroppen.

Ikke rart det er så mange benskjøre så livredde vi har blitt for naturlig og sunt fett.

Skrevet

Husk å spis fett, det hjelper lite om du stapper i deg kalsium og d-vitaminer om du ikke får i deg nok fett. D-vitamin er fettløselig og vi kan ikke nyttiggjøre oss det skikkelig uten fett i kroppen.

Ikke rart det er så mange benskjøre så livredde vi har blitt for naturlig og sunt fett.

''Husk å spis fett, det hjelper lite om du stapper i deg kalsium og d-vitaminer om du ikke får i deg nok fett. D-vitamin er fettløselig og vi kan ikke nyttiggjøre oss det skikkelig uten fett i kroppen.

''

Blander du ikke kortene nå? Vi trenger vitamin D for å kunne ta opp kalsium, det har vel ikke noe med fett å gjøre utover at fet fisk er en god kilde for vitamin D?

Skrevet

''Husk å spis fett, det hjelper lite om du stapper i deg kalsium og d-vitaminer om du ikke får i deg nok fett. D-vitamin er fettløselig og vi kan ikke nyttiggjøre oss det skikkelig uten fett i kroppen.

''

Blander du ikke kortene nå? Vi trenger vitamin D for å kunne ta opp kalsium, det har vel ikke noe med fett å gjøre utover at fet fisk er en god kilde for vitamin D?

D-vitamin er fettløselig og trenger fett for å tas opp i kroppen. Og det må jo tas opp i kroppen for å hjelpe til å ta opp kalsium.

Skrevet

D-vitamin er fettløselig og trenger fett for å tas opp i kroppen. Og det må jo tas opp i kroppen for å hjelpe til å ta opp kalsium.

''D-vitamin er fettløselig''

Det er jeg klar over.

''og trenger fett for å tas opp i kroppen.''

Det er akkurat det jeg lurer på om kanskje er feil. Vitamin D tas opp i huden via sollys, og dette skal være tilstrekkelig om sommeren i Norge, men ikke i vinterhalvåret.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg har smør på skiva da pluss tar tran. Viktig med litt fett ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...