Gå til innhold

Armbåndsur

Gjest Elsker teknologien

Anbefalte innlegg

Gjest Elsker teknologien
Skrevet

Bruker du armbåndsur? Eller kanskje bruker du et lommeur?

Må si at etter at jeg begynte å bruke mobiltelefon har armbåndsuret mitt (klokka) etter hvert forsvunnet. Nå bruker jeg mobiltelefonen til klokke, kalender, almanakk,

telefonbok, kalkulator, datamaskin (internett) og til å sende sms og ringe med :D

Men det er jo fint med en fin klokke på hånden da, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nå bruker jeg heller fine arm- og lærbånd. Klokke trenger jeg ikke på håndleddet :)

Skrevet

Har sett mange yngre kun bruker mobiltelefon som klokke.

Selv føler jeg meg avhengig av armbåndsur, det er langt enklere enn å ta opp telefonen. Pent er det også :-).

Skrevet

Kan ikke huske sist jeg hadde ei klokke på armen. Bare mobilen som gjelder her.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg bruker pulsklokka mi som vanlig klokke når jeg ikke trener. Det er jo ikke akkurat et pent armbåndsur, men det duger for meg.

Skrevet

Bruker alltid klokke. Hvis jeg av en eller annen ikke har klokke på føler jeg meg helt hjelpesløs. For meg gjør ikke mobil samme nytte.

Skrevet

Jeg bruker alltid armbåndsur, og jeg syns det er viktig hvordan det ser ut. Jeg syns det er både praktisk og pent. Ser ikke bort fra at det har med alder å gjøre.

Skrevet

Har ikke brukt klokke på maaaaange år. Av og til savner jeg det, men som deg bruker jeg nå mobilen til "alt".

Gjest Sognajento
Skrevet

Jeg bruker mobilen til alt, også klokke. Det er en så innprentet vane, at jeg har lettere for å ta opp mobilen, enn å kikke på armbåndsuret (om jeg går med det) for å se hva klokken er. Bruker fine armbåndsur til pynt :)) Av og til, til fest og sånn :)

Skrevet

Klokke på armen må jeg ha,ellers føler jeg meg naken hehe...

Skrevet

Har aldri likt å gå med klokke helt siden jeg var liten. Bruker bare mobilen.

Skrevet

Jeg føler meg naken uten klokke på armen... Det er nok alderen, er jeg redd ;-)

Skrevet

Min ble altfor liten rundt håndleddet og dermed ble den lagt bort.

Skrevet

Ja, jeg bruker armbåndsur. Jeg er veldig vant til det, og føler meg nesten naken uten.

Jeg hadde faktisk en lang periode som fersk student hvor jeg ikke brukte klokke, bortsett fra et armbåndsur uten rem som lå i pennalet mitt. Dette var før mobiltelefonens inntog hos folk flest, og det er rart hvor vant man blir til ikke å ha egen klokke: Man vet om alle steder der det henger en klokke, man spør ved behov, og ikke minst blir man veldig flink til å beregne hvor fort tiden går :-)

Skrevet

Jeg føler meg naken uten klokke på armen... Det er nok alderen, er jeg redd ;-)

Og ved hvilken alder begynner man (eventuelt slutter man) med armbåndsur? :D

Jeg bruker ikke annen klokke enn mobilen/ev iPod, men jeg er usikker på om det har med alderen å gjøre.

Skrevet

Og ved hvilken alder begynner man (eventuelt slutter man) med armbåndsur? :D

Jeg bruker ikke annen klokke enn mobilen/ev iPod, men jeg er usikker på om det har med alderen å gjøre.

Det er jo ikke alderen som sådan, men hva man har vært vant til fra før av.

De av oss som var godt over 30 før vi fikk mobiltelefon var jo ofte vant til å ha armbåndsur, og det vil vel derfor være større andel av dem som er f eks 40+ som (fortsatt) bruker armbåndsur enn dem som er yngre, som kanskje aldri rakk å bruke ambåndsur så lenge før mobiler ble allemannseie.

Men det er jo mange over 40 som har sluttet med armbåndsur også, uten at det nødvendigvis indikerer at man er mer ungdommelig eller hipp. Det har bare noe med vaner og vanens lengde å gjøre.

Skrevet

Det er jo ikke alderen som sådan, men hva man har vært vant til fra før av.

De av oss som var godt over 30 før vi fikk mobiltelefon var jo ofte vant til å ha armbåndsur, og det vil vel derfor være større andel av dem som er f eks 40+ som (fortsatt) bruker armbåndsur enn dem som er yngre, som kanskje aldri rakk å bruke ambåndsur så lenge før mobiler ble allemannseie.

Men det er jo mange over 40 som har sluttet med armbåndsur også, uten at det nødvendigvis indikerer at man er mer ungdommelig eller hipp. Det har bare noe med vaner og vanens lengde å gjøre.

Jeg kommenterer egentlig bare de som sier at dette med klokke kanskje kommer av alderen. :P

Som lærer var jeg helt avhengig av klokka. Den dagen jeg ikke lenger kunne fortsette i jobben la jeg av meg klokka, og siden har jeg ikke hatt den på meg. Og jeg var egentlig litt av en klokke-geek.

Gjest Elsker teknologien
Skrevet

Jeg kommenterer egentlig bare de som sier at dette med klokke kanskje kommer av alderen. :P

Som lærer var jeg helt avhengig av klokka. Den dagen jeg ikke lenger kunne fortsette i jobben la jeg av meg klokka, og siden har jeg ikke hatt den på meg. Og jeg var egentlig litt av en klokke-geek.

Sykepleiere bruker søsterur på jobb, slike man henger i brystlomma :D

En hendig liten sak.

Gjest tuppelulle
Skrevet

Bruker ikke klokke jeg heller. Mobilen har overtatt alle funksjonene du nevner. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...