Gå til innhold

Greit å gi kontonr til netthandelen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et sånn der auksjonssted. Noen som kjenner til det? Det står at man må registrere seg med fullt navn og adresse og kontonummer.

Ulike salgsvarer tilbys på auksjon, og en klokke tikker ned tiden som er igjen før varen er solgt, så man får trang til å by fort.

Er dette et seriøst nettsted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle være et spørsmålstegn bak overskriften!

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Jeg har handlet på netthandelen.no mange ganger jeg, men ikke på en stund nå for en blir lett hektet og tror man har gjort et godt kjøp, men så kommer frakt og ekspedisjonsgebyr i tillegg :D

Men de er seriøse da, du får varene osv.

Husker ikke at jeg noen gang har oppgitt kontoopplysningene mine til de?

Når jeg har vunnet noen auksjoner, på slutten av dagen skriver de ut en faktura som du finner på dine egne sider på siden der,

jeg bare logger inn på nettbanken og betaler regningen derfra.

Skrevet

Jeg har handlet på netthandelen.no mange ganger jeg, men ikke på en stund nå for en blir lett hektet og tror man har gjort et godt kjøp, men så kommer frakt og ekspedisjonsgebyr i tillegg :D

Men de er seriøse da, du får varene osv.

Husker ikke at jeg noen gang har oppgitt kontoopplysningene mine til de?

Når jeg har vunnet noen auksjoner, på slutten av dagen skriver de ut en faktura som du finner på dine egne sider på siden der,

jeg bare logger inn på nettbanken og betaler regningen derfra.

Jo de vil ha kontonummeret når man registerer seg, "slik at vi kan sende deg penger tilbake hvis du har noe til overs hos oss" skriver de. Jeg syns dette virker suspekt.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Å ja, nå ser jeg.

Du trenger kun fylle ut de opplysningene som er merket med rød stjerne. De andre er valgfrie. Holder du musa over der det står kontonr står det hvorfor de vil ha det: f.eks. hvis de er tomme for en vare du har kjøpt, du skal heve et kjøp, feil på vare osv.

Men som sagt - valgfritt :)

Det går sikkert an å gå inn senere en gang dersom det blir aktuelt å få igjen penger for en vare.

Skrevet

Jo de vil ha kontonummeret når man registerer seg, "slik at vi kan sende deg penger tilbake hvis du har noe til overs hos oss" skriver de. Jeg syns dette virker suspekt.

Du får opprette en ekstra konto i nettbanken hvor det ikke står noen midler, da vet du! :)

(ville ikke oppgitt et slikt kontonummer heller til en helsuspekt kilde, men netthandelen.no tilhører vel ikke en slik kategori)

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Som sagt, det er kun der det står rød stjerne du MÅ fylle ut, så du behøver ikke fylle ut noe der.

Men også som sagt, jeg har handlet der flere ganger og det er et seriøst nettsted ja :) Men du må passe på å sjekke frakten etterhvert som du shopper så det ikke blir så dyrt at det hadde lønt seg bedre å handle i butikken.

Du kan få en vare til 1 kr der om du er heldig, men porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Du får opprette en ekstra konto i nettbanken hvor det ikke står noen midler, da vet du! :)

(ville ikke oppgitt et slikt kontonummer heller til en helsuspekt kilde, men netthandelen.no tilhører vel ikke en slik kategori)

Jeg har heldigvis et par andre kontoer jeg ikke bruker som er så og si tomme :D

Men som sagt har jeg aldri oppgitt noen kontoopplysninger til netthandelen, men har handlet der flere ganger.

Det er bare hvis man skulle returnere en vare og lignende og man skal ha tilbake pengene, da kan man ha dette i profilen sin så det går litt fortere å få pengene.

Skrevet

Som sagt, det er kun der det står rød stjerne du MÅ fylle ut, så du behøver ikke fylle ut noe der.

Men også som sagt, jeg har handlet der flere ganger og det er et seriøst nettsted ja :) Men du må passe på å sjekke frakten etterhvert som du shopper så det ikke blir så dyrt at det hadde lønt seg bedre å handle i butikken.

Du kan få en vare til 1 kr der om du er heldig, men porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg.

Må man betale samme dag, eller får man en regning?

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Må man betale samme dag, eller får man en regning?

Husker ikke helt fristen, men tror ikke det er samme dag.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Grrr nå var det like før du fikk meg hekta igjen! Sannelig måtte jeg bare by på et par objekter, heldigvis tapte jeg :D SÅ nå skal jeg logge meg ut av netthandelen før jeg byr på mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...